Hoi Ik ben vorige week door de politie van de weg gehaald. Ik reed 67 (voor correctie ) waar je 30 mocht vanwege wegwerkzaamheden. Binnen bebouwde kom. Heb nog nooit 30 + bekeuring gehad. Volgens de agent zou ik een transactie voorstel van de officier krijgen in de vorm van een boete en was het daarmee klaar . Een fikse wrsch. Daar baal ik van maar ben ook bang dat er tegen alle verwachtingen in toch een zitting of rijontzegging komt. LMaak me daar wel zorgen om. Ben nogal een doemscenario denker zeg maar... Dames met ervaringen / adviezen? Groet Donja
Volgens mij als het de eerste keer is krijg je een boete. Ik zou daarbij wel op de agent durven vertrouwen. Het zal wel een fiks bedrag worden ja, zeker bij werkzaamheden daar word extra zwaar aan getild.
Rijontzegging kan alleen ter plekke dacht ik, dus meteen rijbewijs invorderen. Je zit wel flink op een hoge boete te wachten omdat het met wegwerkzaamheden dubbel telt, ik zou rekenen op minimaal 400 euro.
Oei.. Volgens mij is dit een fikse bekeuring. Hij gaat sowieso maar de officier van justitie en er geld een hoger tarief ivm wegwerkzaamheden. Zou rekening houden met minstens 400.. Masr dat terzijde hoe kom je erbij om zoveel te hard te rijden? Er werken gewoon mensen daar hoor..
Ja maar aangezien het bij werkzaamheden was is het een zwaardere overtreding meen ik. Waar is devilschase?
@ zonnetje 2015 terechte opmwrking. Er werd niet gewerkt op plat moment en had daardoor niet eens Door dat het 30 km was. Geen excuus hoor, regels zijn regels.
Zou mij ook kunnen gebeuren maar verrot is het wel. Ik heb zitten kijken en bij 29 te hard in 30km zone of wegwerkzaamheden zit je op 393. Correctie zal 3 km zijn dus zit je op 34 km/h Te hard. Ik gok 450.
Tussen de Eur 400-500,- ontiegelijk balen maar goed je doet er nu toch niks meer aan. In ieder geval zal je rijbewijs niet ingevorderd worden. 🙃
30 te hard bij wwzh is sowieso al 410 euro. 37 te hard is dus hoger dan dat. Je krijgt geen rijontzegging of zitting.
Wooowww ik wist niet dat dat zo hoog was! Hier in het dorp ligt ook de doorgaande weg naar mijn werk open, normaal 80km weg, nu 30km ivm wegwerkzaamheden. Voor TS mosterd na de maaltijd, maar ik ben nu ook even extra gewaarschuwd. Ik rij daar wel eens bijna 40 ofzo ipv 30. Ga extra opletten nu ik dit allemaal lees! En ondanks dat ik 30-40 rij, wordt ik al-tijd (dagelijks!) voorbij geblazen door automobilisten die toch gewoon denken dat ze nog steeds 80 mogen.
ai dat is balen. Hopelijk valt het nog een beetje mee. Mijn man reed een keer net binnen de bebouwde kom 80 en toen binnen het half uur over dezelfde weg terug, weer 80. 2x bingo dus Was toen ook een flink bedrag. Hij presteerde het dat jaar om voor 1000 gulden aan snelheidsovertredingen te krijgen.