Alweer schade, durf niet te bellen

Discussie in 'De lounge' gestart door iMoeder, 5 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Binnen anderhalf jaar tijd heb ik nu alweer schade waar ik mijn verzekering voor moet bellen. Ik heb alle verzekeringen bij 1 maatschappij; opstal, inboedel, WA all risk etc. Heb waterschade gehad 2x, waarvan de laatste keer echt heel erg. Dat was echt een flinke schade. Paar maanden geleden liet mn dochter de iPad vallen en nu vandaag heeft mn zoontje schade gemaakt bij een buurman. Ik schaam me eigenlijk een beetje dat ik zo vaak een beroep op ze moet doen. En durf nu eigenlijk niet te bellen.

Hebben jullie ook vaker schade en wie kan me wat moed inpraten?

Snoeki vindt dit leuk.
  2. Frubbel

Frubbel Actief lid

28 sep 2013
    435
    159
    43
    Hier een paar jaar terug 3 keer in 1 jaar schade.
    Soms is het niet anders.
    Ik had 2 keer waterschade en 1 brand met weer waterschade.

Afgelopen jaar heeft onze dochter overgegeven over de afstandsbediening en vorige week een glas laten vallen op dr iPad...
    Dus ook weer 2 keer kort op elkaar.

Gewoon melden hoor, pech kan gewoon gebeuren.

3. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

compleet geen ervaring, ik heb nog nooit mijn verzekering aangesproken voor alledaagse ongelukjes als een gevallen ipad. (wist niet eens dat het kon)...
    Maar ik zou ze gewoon bellen als ik jou was. Nee heb je, ja kun je krijgen toch? Schade bij een buurman lijkt me sowieso een gegronde reden...

MaMa, Nescio, DastyQueen en 4 anderen vinden dit leuk.
  4. HvO

HvO Niet meer actief

Ik heb bij een verzekeraar gewerkt. En no worries. Er zijn mensen die 6x in een half jaar bellen voor schade binnen dezelfde verzekering. Dus 3x in anderhalf jaar voor verschillende verzekeringen valt heel erg mee. :thumup:

pippa26 en iMoeder vinden dit leuk.
  5. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Ik heb mezelf speciaal verzekerd voor schade die je zelf per ongeluk aanricht. Ik heb een hoop dure schermen en toestanden in huis. En kinderen die net zo lomp zijn als ik zelf vroeger was. :oops:

Edit; voor een scheur in een scherm had ik ook niet gebeld. Maar de iPad was al vaker gevallen en deze keer had hij het helaas niet overleefd.

2littlemonkeys, Whysteria en Bailey07 vinden dit leuk.
  6. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Dit helpt! Dank je. :)

7. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ja joh, gewoon bellen! Ik ken meerdere mensen die vaker schades hebben dan dat en waarbij dat gewoon wordt vergoed.

iMoeder vindt dit leuk.
  8. mamabri

mamabri Niet meer actief

En het desnoods benoemen tijdens het gesprek. Zeg gewoon dat je het zelf ook echt heel erg vervelend vind. Grote kans dat degene aan de andere kant van de lijn zegt: mevrouw, maakt u zich geen zorgen, dit soort dingen kunnen nu eenmaal gebeuren.

Dan voel je je misschien wat beter.

(moet je uiteraard niet iemand treffen die zegt: let dan ook een beetje beter op....maar ik kan me niet voorstellen dat dat gezegd wordt)

iMoeder vindt dit leuk.
  9. Blijdorp

Blijdorp Niet meer actief

Ehm waar kan je zo'n verzekering afsluiten? Ik ben nogal...onhandig en mijn dochter is nogal tsja lomp (sorry).

10. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.036
    2.901
    113
    't Gezellige Brabant
    Wij kregen een keer een brief met tips over hoe we schade konden voorkomen nadat we schademelding hadden gedaan na een inbraak. Ik stond perplex, nooit iets gedeclareerd en dan word er ingebroken en worden wij er even op gewezen dat we voorzichtiger moeten zijn (zoiets was de strekking van de brief namelijk wel). We zijn gelijk overgestapt nadat we ook nog eens 2x eigen risico aan de broek kregen (de schade aan de garage viel onder de opstal, wat ze hadden meegenomen onder inboedel). Wij hoeven geen 2x meer na te denken hoor, gewoon declareren! Puur als zakelijk beschouwen, dat doen de verzekeraars ook.

iMoeder vindt dit leuk.
  11. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Ik heb die van mij bij Achmea, WA verzekering all risk. Staat ook bij op de site, dat het ook is voor schade die je zelf per ongeluk maakt.

Edit. Ik heb even gekeken. Het heet de all risk woonverzekering nu.
    https://www.centraalbeheer.nl/verzekeringen/woonverzekering/Paginas/all-risk.aspx

12. Blijdorp

Blijdorp Niet meer actief

13. HvO

HvO Niet meer actief

Tip!

Als je een all risk woonverzekering gaat afsluiten. Check altijd de voorwaarden! Er is vaak sprake van een eigen risico per gebeurtenis. Wat inhoudt dat je bij elke schade een eigen risico betaalt en niet 1x per jaar, zoals bij de zorgverzekering. Daarnaast kan het zijn dat sommige eigendommen zijn uitgesloten of maar tot een bepaald bedrag verzekerd zijn!

14. LoeForceOne

LoeForceOne Fanatiek lid

28 jun 2015
    1.374
    910
    113
    Misschien uit eigen zak betalen dan maar? Ik heb al tig jaar en nog nooit een beroep op ze gedaan. Ik vind het ronduit schandalig om zo vaak per jaar er gebruik van te maken. Daar wordt iedereen verzekering duurder van. Een iPad laten vallen is toch echt je eigen schuld dat je niet genoeg hebt opgelet dat je kind het laat vallen... ik zou dit nooit durven te declareren.

puzzelstukje vindt dit leuk.
  15. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Ja dat klopt inderdaad! Bij mij is het geloof ik dat het 2e incident binnen 3 jaar tijd, €150 eigen bijdrage kost.

16. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Ja ok, fijn voor je.

NavyCrimson91, Meiske2015, MaMa en 4 anderen vinden dit leuk.
  17. HvO

HvO Niet meer actief

Waarom sluit je dan een verzekering af? TO betaald er toch elke maand netjes een premie voor. Verzekeringen worden duurder door mensen die er misbruik van maken en bijvoorbeeld schades melden die niet bestaan etc. TO lijkt mij daar niet eentje van.

En dat jij er nooit een beroep op hebt gedaan als je het misschien wel had gekund is een beetje “dom”. Ik bedoel het niet onaardig maar dan ben je toch dief van je eigen portomonnee? Aangezien je er wel elke maand voor betaald.

lorreke, Meiske2015, MaMa en 4 anderen vinden dit leuk.
  18. Bezige bij

Bezige bij Fanatiek lid

6 mrt 2016
    1.950
    1.713
    113
    Vrouw
    Zoals eerder benoemd goed de voorwaarden lezen want vaak zit er een eigen risico aan verbonden.
    Ik zelf heb ooit ook een keer me iPad laten vallen en heb dat toen laten maken voor 80 euro. En niet eens gemeld bij verzekeraar want het eigen risico was 150 euro dus sowieso viel er niks te declareren.

19. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Ik snap niet zo waarom iedereen over de iPad begint. Ten eerste is dat een paar maanden geleden, dus die schade is af afgehandeld. Dit viel binnen mijn all-risk inboedel verzekering. En ten tweede heb ik al gezegd dat het niet om iets kleins als een gebroken scherm ging, wat met een paar tientjes weer gemaakt is. De iPad was echt klaar, over, uit, niet meer te maken. Anders dan was ik gewoon naar een repair service gegaan, en had het idd niet gedeclareerd. Vanwege dan volgende keer een fors eigen risico.

De schade die ik nu heb is een aansprakelijkheids ding. Omdat mijn zoontje iets kapot heeft gemaakt in de tuin van mijn buurman. Per ongeluk, tijdens het spelen met de buur jongen.

20. HvO

HvO Niet meer actief

Ik snap het ook niet. Het is toch gewoon iets waar je schijnbaar voor verzekerd bent. En je dus ook voor betaald. Zolang je niet 5x dezelfde iPad declareert. Wat dus wel gebeurd soms! Niets van aantrekken hoor.

iMoeder vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina