Het boek lampje voor 8 jaar?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door bunchy, 27 dec 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.683
    516
    113
    Dochter leest al goed en loopt flink voor.. zou het al wat zijn? Of toch te eng?

2. Villa Kakelbont

Villa Kakelbont Fanatiek lid

13 okt 2020
    1.053
    1.717
    113
    Vrouw
    Vorig jaar heeft mijn zoon (toen 7) hem gelezen. Ik denk dat het erg verschillend is per kind. Mijn zoon is erg nuchter en ziet het sprookje in het verhaal. Onze dochter van 13 zal het lastiger vinden, zelfs nu met deze leeftijd.
    Dus hoe gevoelig is ze? Kan ze normaal tegen een beetje spannende dingen?

3. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.502
    10.409
    113
    Het zou mijn 8 jarige niet aanspreken.

Onze zoon is avi uit maar niet alles is geschikt. Harry potter daar in tegen heeft hij de eerste 3 gelezen toen hij 7 was.

4. evaleana

evaleana Fanatiek lid

2 nov 2021
    4.966
    6.632
    113
    Hier las de oudste het het toen ze 7 was, ze had toen avi uit en vindt dit soort verhalen super interessant en boeiend.

Mijn jongste is nu 8 en ik denk dat het voor haar nog wat te zwaar zal zijn.

5. siets

siets Fanatiek lid

14 sep 2009
    1.235
    1.687
    113
    Leiden
    Wij lazen het onze dochter voor toen ze 7 à 8 was. Ze vond het een erg mooi verhaal, maar sommige stukken wel spannend of heftig. Dus ik was blij dat we het voorlazen en er dan over door konden praten. Als ze het zelf had gelezen had ze er denk ik erg over lopen piekeren of wakker van gelegen. Maar wat hierboven ook al werd geschreven, het hangt erg af van het kind.

ik geloof dat er nu ook een serie van is. Misschien kan je die samen kijken en dan beslissen of ze het boek zelf wil/kan lezen?

Het boek Troep vond mijn dochter ook prachtig trouwens, net als Prutje, Luna en Gozert. Als je nog meer inspiratie zoekt.

6. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    8.026
    6.769
    113
    zuid-holland zuid
    Ik heb het voorgelezen toen mijn jongste zoon 7 was. Ik vond het zelf vooral heel mooi, zoon vond het ok… zeker niet te eng. Uiteraard verschilt het erg per kind, die van mij is nergens bang van, behalve “echte” films over oorlogen en rampen.

7. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.292
    11.052
    113
    Ik heb het aan dochter voorgelezen toen ze 8 was. Broertje van 6 luisterde deels mee doordat ze een kamer deelden. Te eng was het niet voor hem. Dochter vond het geweldig en heeft haar boekbespreking in groep 5 erover gehouden, ik had wel de indruk dat het vrij zwaar was vergeleken met de boeken die de anderen hadden. (Fijn boek om een presentatie over te maken trouwens, alle tekeningen kan je zo in hoge resolutie downloaden).
    Ligt erg aan je achtjarige denk ik idd.
    En ik vond het boek uiteraard veel leuker dan de serie :p

cowgirl80 vindt dit leuk.
  8. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    8.026
    6.769
    113
    zuid-holland zuid
    Wij zijn naar aanleiding van dit topic vanavond de serie op Npo gaan kijken. Mijn zoontje had veel kritiek en hij vond het boek beter:). Ik vond het toch wel aardig, ik had erger verwacht bij een Nederlandse serie.

Mocht je nog niet klaar zijn met het thema “arme meisjes die met hun vader in een vuurtoren wonen en dan naar een vreselijk pleeggezin moeten” dan kan ik je ook de Netflix film Slumberland aanbevelen. Veel aantrekkelijker om te kijken vind ik, ook voor de moeders;)

9. Lief

Lief VIP lid

26 sep 2007
    5.077
    2.891
    113
    @cowgirl80 oeh tnx voor deze filmtip.

Hier las dochter hem met 8 of 9, ze heeft hem al meerdere keren gelezen echt haar favo boek.

cowgirl80 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina