Hoi dames, Mijn vriend en ik zijn gek op pasta! Veel recepten heb ik al eens geprobeerd, maar raak de inspiratie een beetje kwijt. Dus wat zijn lekkere pastarecepten die jullie hebben? Zal zelf ook wat neerzetten zometeen, maar via de iPhone is dat niet zo handig.
Tagliatelle met grand italia funghi ( champignon) saus met stukjes kip en broccoli doorheen en beetje peterselie... Das mijn favo Of Chilisaus met witte kool en dan de spaghetti in kleine stukken met elkaar mengen ... En gehakt doorheen.
aantal favorieten hier, met als bijkomende opmerking, wij eten vaak salade bij de pasta: verse, gevulde pasta (ravioli of maar net waar we zin in hebben), met een saus van spekjes, ui, tomaat en kookroom. spaghetti met tonijn, ansjovis, zwarte olijf, peterselie, citroensap en peper en zout tagliatelle met gerookte zalm, tomaat, lenteui en kookroom tagliatelle met gerookte zalm, ui, courgette en boursin cuisine (of creme freche met goedkope kruidenkaas)
Een hele simpele, maar erg makkelijk wanneer je weinig tijd hebt (20 min) (is alleen minder goed voor de lijn, maar heel lekker ) Zet alvast water voor de pasta op en wanneer het kookt doe je de pasta erin, Snij een uitje en bak die die samen met klein gesneden champignons met wat olijfolie zacht, Daarna blokjes ham erbij doen, even meebakken, vervolgens ongeklopte slagroom erbij doen (ik doe meestal 400 ml), kort laten meekoken, peper en zout erbij. Uiteraard als je de slagroom te vet vind kun je vast ook wel een slanke variant van kookroom of zo doen, maar dat gebruik ik niet, ik maak bovenstaand recept.
Napolitaanse paprika tomatensaus (van Honig) met penne.. Heeeeeerlijk! En snel klaar Maar ik doe er altijd kant & klare gehaktballetjes in dus mss is het daarom wel zo snel klaar hahaha!
Toevallig eten wij vanavond mijn favoriet. Tagliatelle met koud gerookte zalm, spinazie en boursin cuisine. Uiteraard met een lekkere salade er naast.
Heerlijke pastasalade: Penne koken, sla snijden en in een kom doen, daar nog 2 tomaatjes in stukken gesneden bij doen. Spekjes bakken en ook deze bijvoegen aan de salade. Als de pasta klaar is een bakje Philadelphia erdoorheen scheppen en dan de pasta door de salade heen mengen. Ik bak er ook nog altijd kipfilet in blokjes bij, doe daar ook nog wat Philadelphia door. Heerlijk!
(gevulde) pasta met kookroom, gerookte zalm, courgette, lenteui, , champignons, knof en ui. Spaghetti met tonijn: knof, ui, chapms, en prei bakken, gezeefde tomaten en tonijn erdoor, even laten rputtelen, en dan creme fraiche erdoor heen. Beetje geraspte kaas erover. mmmm zoooo... en nu heb ik honger....
pasta met pesto, rucola, cherrytomaatjes en pijnboompitjes pasta met tomaten, geroosterde paprika, tonijn en kappertjes pasta met bijv. broccoli of courgette, zalmfilet in blokjes gesneden en kookroom
Ik hou erg van deze; tagliatelle, kipfilet, groene pesto en crème fraîche. kipfilet in blokjes bakken, tagliatelle bereiden volgens beschrijving. crème fraîche en 2 eetlepels groene pesto samen in een pannetje verwarmen. hier de gebakken kip doorheen roeren en dat vormt het sausje voor je tagliatelle. Wij eten dit vaak met spercieboontjes of snijbonen. Je kan de kip ook vervangen door gerookte zalm en dan vervang je de groene pesto door rode pesto! Eet smakelijk!
Spekjes bakken courgette er bij doen dan champignons er bij en dan spinazie boursin er bij beetje kookroom en dan met fusili Is hier favoriet!
Pasta (fusilli) koken, stukjes kip in de wok en kruiden met zout en peper, beetje knoflook. Als de kip goed gewokt is doe je er (diepvries) spinazie bij, kookroom en basilicum. Pasta erbij en nog wat pijnboompitjes...mjammie! Ook lekker met bijvoorbeeld wat geraspte kaas of geitenkaas.