Telefoon vriend gehackt

Discussie in 'De lounge' gestart door Liekje81, 13 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.147
    23.231
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Wij hebben ook geen idee. Het enige wat veranderd is, is dat vriend sinds kort FB heeft. Die hij inmiddels weer verwijderd heeft. Bij zijn weten heeft ie niet op vage links gedrukt.

2. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.147
    23.231
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Hij moest een afspraak maken, morgen om 9 uur heeft ie de afspraak.

3. Riverdale87

Riverdale87 Fanatiek lid

15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    Door de foto’s op zijn telefoon? App geschiedenis?
    Ik denk dat als je mijn telefoon zou inzien, je een hele hoop over me te weten zou komen.

bozoe vindt dit leuk.
  4. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.147
    23.231
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Hij weet dat door de foto's denk ik? Zal idd eens via Messenger contact opnemen. Vriend denkt dat het wel los zal lopen, ik ben meer van de telefoon maar uit tot ie aangifte heeft gedaan. Of terugzetten naar fabrieksinstellingen, maar ik weet niet of dat helpt.

Ik wil best dat nummer plaatsen hoor, haha. Maar weet niet of dat wat helpt.

bozoe vindt dit leuk.
  5. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.147
    23.231
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ja inderdaad! Ik ben vanochtend zelf ook bezig geweest. Hoeveel er niet gewoon op automatisch aanmelden stat, de apps die erop staan. Ik heb mn mail eraf gegooid, en op de pc nieuwe wachtwoorden gemaakt. FB en Instagram krijg je er niet af, dat vind ik wel stom. Ik kan mn FB natuurlijk opheffen, maar dat wil ik niet. Ik wil gewoon mezelf bij alles wel weer met wachtwoord aan moeten melden, heb wel wat veradnerd op mn telefoon, maar geloof dat dat niet het euvel was. Miss moet ik alle cookies wissen ofzo? Daarom vroeg ik al om @iMoeder , die heeft er vast verstand van, haha.
    Ook stom vind ik dat je je Google/Gmailaccount niet eraf kan halen, heb Android. Heb er wel een nieuw wachtwoord voor aangemaakt, met tweetrapsverificatie, maar als je mn telefoon hackt, kun je er zo in.

6. Elmyra

Elmyra Niet meer actief

Oh oké! Jammer dat je niet meteen aangifte kan doen en zo’n figuur dus nog even door kan gaan waar hij mee bezig is.

7. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.147
    23.231
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Het is een Samsung Galaxy S8. Met de nieuwste versie wel altijd, maar ik weet niet welke dat is?

8. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.147
    23.231
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ja, snap ik ook niet.
    Ik vind nog het belangrijkste: krijg je iemand ook weer uit je telefoon zeg maar? Of moet je dan echt per se een nieuwe telefoon en nummer?

9. Elmyra

Elmyra Niet meer actief

Ik zou de telefoon uitzetten dan en simkaart eruit. Als je de instellingen terug zet weet ik niet of de politie er nog iets mee kan. Nu kunnen ze de telefoon nog onderzoeken als het goed is en kijken waar het ‘lek’ zat. Al heb ik geen benul hoe geavanceerd die technieken zijn hoor tegenwoordig. Maar lijkt me iig niet handig om nu alles terug te zetten naar fabrieksinstellingen.

DastyQueen vindt dit leuk.
  10. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.147
    23.231
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Nee, dat wil ie ook voor nu helemaal niet. En ik denk dat het ook niet uitmaakt.

11. Elmyra

Elmyra Niet meer actief

Dat weet ik ook niet. Daarom zou ik de telefoon dus uitzetten en ook de simkaart eruit. En wat je al gedaan hebt, alle wachtwoorden die je kan veranderen via de pc wijzigen. En een tijdelijk telefoontje nemen met een prepaid kaartje. Je kan de aangifte morgen nog even afwachten maar dan zou ik dat wel doen met de telefoon uit en zonder simkaart dus.

12. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.147
    23.231
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ja, laatste zeker met je eens!

Elmyra vindt dit leuk.
  13. bozoe

bozoe VIP lid

9 jul 2014
    5.478
    5.838
    113
    Ik denk dat hij niet zozeer echt toegang tot de telefoon zelf heeft maar tot de Cloud van je vriend. Dus ik zou het automatisch kopieren naar Dropbox/Cloud sowieso uitzetten. En de wachtwoorden die hij overal heeft vernieuwen

1981Mama vindt dit leuk.
  14. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.041
    16.546
    113
    Ik zou even een virus scan installeren op de telefoon.

Mijn moeder heeft zoiets gehad via de laptop ( ik heb toen @iMoeder een pb gestuurd en ze heeft mij er toen erg goed mee geholpen!)

Bizar dat dit jullie nu overkomt en dat via de telefoon! Dat er een afspraak is gemaakt met de politie is alleen maar goed, nu nemen ze er echt de tijd voor. Ik denk dat je man zijn telefoon ook moet inleveren.

15. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.147
    23.231
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Volgens mij werkt vriend niet met de cloud. ? Of is dat weer iets dat dan weer automatisch gaat met je Google-account? Ik hoef mijn foto's ook niet in de Cloud, ik zet ze wel op onze pc als mn telefoon te vol raakt.

16. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.147
    23.231
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ik hoop dat ze straks nog even reageert, anders stuur ik inderdaad wel een PB. Ze is alleen wel van de Apple, en geen Samsung, haha.

17. bozoe

bozoe VIP lid

9 jul 2014
    5.478
    5.838
    113
    Heb mijn reactie nog even aangevuld. Je kunt controleren of het aan staat door te gaan naar Instellingen -> Samsung Cloud. Dan automatisch kopieeren/synchroniseren uitzetten en dan de wachtwoorden overal aanpassen. Bekijk bijlage 597482

18. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.147
    23.231
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ah top, dank je! Ga ik het bij mezelf gelijk uitzetten. Merk ik daar verder niks van? Vriend ligt te slapen nu, die moet om 22 uur beginnen met werken.

19. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.184
    16.521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Jeetje wat ontzettend naar zeg, ik wist geeneens dat dit kon.
    Wat dat aangaat worden we ook wel steeds kwetsbaarder, mijn man liep me pas al te treiteren dat ik niet wil telebankieren, dit is dus de reden waarom ik dit niet wil doen.
    Als je die persoon blokkeert dan kan die toch niet meer in je telefoon?

20. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.182
    6.579
    113
    Ik heb een keer een lezing van een ethisch hacker gevolgd en hacken is echt heel eenvoudig.

Het grootste risico zit het hem als je automatisch verbinding maakt met een wifi netwerk. Een hacker kan een eigen netwerk aanmaken en die exact dezelfde naam geven als een bekend netwerk (NS, KPN, Ikea, enz). Je telefoon zal dan automatisch verbinding maken met dat hackersnetwerk, want je telefoon controleert alleen op naam, niet op identiteit.

Wat je moet doen? Alleen verbinding maken met een wifi netwerk met daarachter nog een goedkeurscherm en dan niet op automatisch verbinding maken zetten. Dan loop je het minst risico.

DastyQueen vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina