Telefoonabbonnement met krediet

Discussie in 'De lounge' gestart door Strandbal, 2 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.641
    5.951
    113
    Terwijl de hypotheekverstrekker van mijn broer de 2 abbo' s
    (van hem en zijn vrouw) geen reden vond om hem minder te lenen. Tis maar net bij wie je zit.
    Moet er wel bij zeggen dat mijn broer dan ook verder geen andere BKR registraties heeft op zijn naam en nooit gehad ook. Wellicht dat dat ook meeweegt in de beoordeling maar dat gok ik nu.

Bailey07 vindt dit leuk.
  2. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.446
    1.843
    113
    't Maakt niet uit bij wie je zit, het is namelijk een regel vanuit de regering, "opgelegd" door Europa.. Wellicht heeft jou broer zijn hypotheek vóór 1 mei van dit jaar geregeld?

3. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.641
    5.951
    113
    #24 jessy77, 3 sep 2017
    Laatst bewerkt: 3 sep 2017
    Nee hoor, is na 1 mei van dit jaar geweest. De regel dat een abbo boven de 250 euro (positief) geregistreerd moet worden komt overigens vanuit de regering maar een hypotheekverstrekker bepaalt zelf in hoeverre hij de registratie mee laat wegen. Die van mijn broer heeft dat iig wel gedaan.

4. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Nee hoor ik heb geen schuld, nooit gehad ook.
    Ligt er ook aan hoe duur de telefoon was en of ze het abonnement voor 1 januari afgesloten hebben en hoeveel ze op dat moment al hadden afbetaald aan hun telefoon. Alles boven de 250 euro wordt nl geregistreerd.

Kan ook zo zijn dat je broer ver onder zijn maximale hypotheek koopt dan maakt dat nl niet uit. Stel hij kan 300.000 lenen en heeft twee abonnementen maar koopt een huis van 200.000 euro dan hoeft hij dit krediet idd niet ineens in te lossen if zijn mogelijkheid tot roodstand op te heffen. Feit is gewoon dat elke bank rekening houdt met leningen en kredieten en dat een abonnement met telefoon onder een krediet valt. Als je niet aan de max van je hypotheek gaat zitten zal je hier weinig van merken.

5. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.641
    5.951
    113
    Zijn abbo is na 1 mei verlengd. Zijn hypotheek is ook na die datum verstrekt. Maar hij zat idd niet aan zijn max.

6. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.446
    1.843
    113
    Dat kon idd ook nog. Wanneer je nog ruimte hebt, maakt het niet uit of je een paar duizend minder kan lenen/hypotheek kan krijgen..

Deel Deze Pagina