telefoonlijstje

Discussie in 'De bevalling' gestart door noena, 6 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. noena

noena Fanatiek lid

4 nov 2007
    1.114
    0
    0
    hey dames..

ik krijg maandag een keizersnede, en ben nu bezig met een telefoonlijstje aan het maken voor me man..

maar welke nummers zijn handig om te vermelden??
    en moet hij dan ook de verzekering bellen om de baby bij te laten zetten enzo??

:)

2. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Het telefoonnummer van de kraamhulp en de drukker van de geboortekaartjes. Weet niet meer hoe het met de verzekering zit.

3. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Ik heb ook de telefoonnummers van het werk van m'n ouders erbij gezet, zodat ik die eventueel daar kan bereiken als ze niet thuis zijn wanneer de baby is geboren.

4. noena

noena Fanatiek lid

4 nov 2007
    1.114
    0
    0
    moet je de kraamhulp ook bellen bij ene keizersnede??. want moet +- 5 dagen in het ziekenhuis blijven..

5. kahrin

kahrin Fanatiek lid

8 sep 2008
    1.020
    0
    0
    Ja, je moet bellen wanneer de kleine geboren is (de volgende dag kan natuurlijk ook he). Dan houden zij alvast rekening met de planning, zodra je weet wanneer je naar huis mag, dan staan ze bij jou thuis te wachten, zodat je gelijk naar binnen gaat. Zo ging het bij mij, was echt heel erg fijn.....

6. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.302
    2.572
    113
    ik moest de kraamzorg bellen op de dag voordat we naar huis gingen.
    Verzekering kun je ook later doorgeven hoor. gaat tegenwoordig bij veel maatschappijen via internet.

Ik heb zelf de meeste mensen gebeld een uurtje na de ks. Zat nog zo vol adrenaline die eerste uren.

7. noena

noena Fanatiek lid

4 nov 2007
    1.114
    0
    0
    heb net kraamzorg ff gebelt. en ze zeiden dat als de baby geboren is ik het ff moet melden, en ook melden waneer ik weer naar huis mag..

@chrystel.. hahaha na 1 uurtje al, das snel..

8. mariska1978

mariska1978 Bekend lid

22 okt 2008
    702
    1
    0
    psychiatrisch verpleegkundige
    Vorden
    Kraamzorg heb ik niet zelf gebeld. Werd hier gedaan door de verloskundige toen bleek dat ik al persweeën had (thuisbevalling). Kraamverzorgster was er toen ook binnen 30 minuten of zo.

Verder heb ik na de bevalling zelf iedereen gebeld, die ik op de hoogte wilde stellen van de geboorte van onze dochter (familie, naaste vrienden). Kaartjes hebben wij pas 3 dagen na de geboorte geregeld, via Internet.
    En de verzekering hoeft ook niet direct geregeld te worden. Volgens mij moet hij/zij binnen een maand na de geboorte worden ingeschreven voor de ziektekostenverzekering. Ik heb dat zelf ca. 1 week na de bevalling geregeld.

Mijn man heeft eigenlijk alleen zijn eigen familie gebeld om hen op de hoogte te stellen van de geboorte...zelf heb ik de eigenlijk de rest van deze regelzaken op mij genomen

9. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Ik denk dat wij vanauit ziekenhuis onze ouders bellen en broers/zussen en kraamzorg..

De verzekering kan wel bij thuiskomst vind ik..( heeft u uw polisnummer bij de hand?? ) daar denken we vast niet aan als we naar t zh gaan..

10. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Vanuit het ziekenhuis belden we natuurlijk de familie.
    De kraamzorg heb ik de dag dat ik naar huis ging gebeld. De kleine was opgenomen, en ik hoorde om 11 uur opeens dat hij de middag naar huis mocht en ik dus ook. Dus snel alles moeten regelen. De kraam kwam om 4 uur aanfietsen, toen wij ook net thuiskwamen.
    De verzekering heb ik ergens dag 4/5 gebeld. Toen had ik tijd over, omdat de kleine op een andere afdeling lag.
    De huisarts heb ik niet gebeld, maar die kreeg een uitdraai van het ziekenhuis omdat ik daar lag. Dus kwam hij bij me langs. Anders had ik wel gebeld als we thuis waren.

11. Juli2009

Juli2009 Niet meer actief

De (ziekenfonds)verzekering kan je bij onze verzekering ook alleen maar regelen na de aangifte van je kindje..... Bij ons staat kraamzorg en familie op het to-do lijstje. De rest zien we wel als we weer thuis zijn :D

Deel Deze Pagina