Vind het echt gestoord, zie ook op basisscholen kinderen van 12- niet rondrennen maar pingelen op hun telefoontje. Scheelt dat ze hier op school geen telefoons mee mogen nemen.
Ik zou mijn kinderen pas een mobiel geven als ze naar de middelbare gaan. Nee, ik heb absoluut niets met dat kuddegedrag en ga er al helemaal niet aan toegeven. Ik ben van mening dat zo'n jong kind een mobiel gewoon niet nodig heeft.
Vind ik echt onzin hoor, heb zelf niet eens een smartphone omdat ik daar het nut niet van inzie. Maar dat is mijn mening.
ik vind het niet nodig op de leeftijd 5-6, ik weet nog niet wanneer ik het wel nodig vind, als mijn kind 60 kilometer moest fietsen zou ik hem ook een geven inderdaad, dat kreeg ik ook toen ik 16 was en op de brommer ging e.d. (daarvoor reed ik altijd met mijn moeder mee, die ging schooltijd naar haar werk en na school ging ik naar de winkel van mijn moeder en dat was lopend te doen) dus eerder niet nodig gehad.. Ik vind 60 kilometer wel erg veel hoor, pfff ik ken meisjes van vroeger die moesten 40 kilometer (heen en terug) reizen en die deden dat toch echt met de bus. Zou dat ook niet fijn vinden als ouders zijnde elke dag, zo'n 12 jarig guppie op de fiets, ze lijken misschien groot en gedragen zich misschien dat ook wel maar ze zijn het nog niet... ik zou me er niet prettig bij voelen... gelukkig zijn wij expres bij alle scholen gaan wonen zodat er genoeg keuze is binnen 5 kilometer en omtrek..
ja er bestaat el zoiets als "ontwikkeling" jezelf ontwikkelen en meegaan met je tijd natuurlijk... dus alles ontwijken omdat je niet per direct het nut ervan inziet dat vind ik zelf pas onzin, als iedereen zo dacht liepen we nu nog in dierenvellen
Hi hi...ja wel mee eens Ik ga dus wel echt alles proberen..ook om te weten waar de kinderen mee bezig zijn. Maar ook voor mezelf...ik ben gek op technische snufjes Mijn oma van 86 zit ook gewoon op internet. Zij heeft gelukkig direct in de jaren 90 toen de pc opkwam gelijk 1 gekocht. Daar is ze zelf nu ook wel heel blij mee. Nu kan ze lekker op skype met iedereen. Een smartphone lijkt haar nu ook wel wat. Dus wie weet
Mijn zoontje van 10 heeft een mobiel, een goedkoop dingetje. Ik ven er zelf geen voorstander van maar hij neemt hem alleen mee als hij naar buiten gaat omdat hij steeds verder weg gaat. Zijn zusje heeft een tijd terug haar arm gebroken en moest dus met spoed weg en dat was een lastige situatie want ik kon hem niet gaan zoeken. Inmiddels wordt hij bijna 11 en heeft hij geen zin om mee te gaan baar zwemles van zijn zusje of paardrijden van zijn andere zus. Ik vind het dan wel prettig als we contact kunnen houden. Hij heeft van mijn broer zijn oude iPhone gekregen maar daar ben ik het niet mee eens. Hij gebruikt hem binnenshuis als iPod voor muziek en spelletjes maar als hij naar buiten gaat moet dat ding binnen blijven. Mijn dochter van 7 wil er ook graag 1 maar ik vind dat echt te jong en krijgt hem dus voorlopig niet. Zij heeft overigens wel zelf voor een iPod touch gespaard.
ik heb zelf mn smartphone pas in de kast gegooid. vreselijk zeg. heel de dag whatsapps van iedereen. heb helemaal geen zin om iedere minuut van de dag te pingelen op zon ding. snapte er de ballen ook helemaal niet van. iedere keer dat ding ook leeg na 1 dag. hier dus weer een goedkoop toestel van 25 euro. bellen en smsen en hij bevalt prima haha
mijn zoon speelt ook vaak met mijn telefoon vol met apps voor hem dieren geluiden,woorden leren,kleuren herkennen,vormen enz enz daarnaast heeft hij ook een garage en auto's en blokken en duplo enz enz gaat vaak naar buiten.. als er in mate gebruik van word gemaakt wat is daar erg aan? Mijn dochter van 9 krijgt hier binnekort ook haar eigen telefoon waarop maar 3 nummers ingeprogameerd kunnen worden.. buiten die 3 nummer kan ze niemand anders bellen alleen 112 papa,mama,oma
Tja, hier zijn de kinderen het niet anders gewend, ik zou het een ander verhaal vinden als hij die 60 km alleen zou moeten fietsen, maar ze gaan met hele groepen tegelijk. En nogmaals ze worden niet gedwongen hoor. Wie weet is het het tegen die tijd wel anders maar als hij wilt fietsen dan gaat hij zijn gang maar.
jeetje wat een gezeur om dat fietsen nun weer. ik was ook13 toen ik elke dag 20km heen en weer fietste. ik heb er niks van gekregen, had meer conditie als nu en ik leef nog steeds. daar krijg je echt niets van hoor
Een Iphone voor een 5 jarige. Dat gaat me toch echt veel te ver. Misschien dat hij tegen die tijd een (goedkoop,simpel) telefoontje krijgt als hij wat verder weg gaat o.i.d., misschien ook niet.
Ik kreeg mijn eerste mobieltje toen ik 16 was. Persoonlijk vond ik dat een beetje laat omdat als ik een lekke band had of er is iets anders aan de hand waardoor ik moest bellen, dan kon ik niet bellen. Ik had het er met mijn man over en wij zijn er beide overeens dat zoontje een mobieltje krijgt als hij naar de middelbare school gaat. Dan moet hij zelf naar school gaan enzo en dan moet hij kunnen bellen als er iets aan de hand is.
Hmm hier toevallig vandeweek ook die discussie. Dochter van 5 weet het zeker. Ze wil ook een mobieltje. Niet om mee te bellen natuurlijk maar voor de spelletjes. Soort van mini-tablet dus. En tot mijn verbazing zei papa: tja, het is dat ze mijn iPhone gestolen hebben anders had ze daar wel op mogen spelen. Ik viel van schrik bijna van de bank.. Maar... Dat is dan met iPhone, als wij zeggen dat het mag, zonder simkaartje dus geen internet en zeker niet de hele dag. Net als dat ze best op mijn iPad mag, een half uurtje en niet dagelijks dus. Maar die krijgt ze dan niet omdat ze van d'r fiets is gevallen of om mee naar school te nemen. Ze had ook tot grote verbazing van veel mensen al toen ze net 3 was een "eigen" iPod. Namelijk mijn oude iPod shuffle die ik niet meer gebruikte. En of dat ding nou in de kast ligt te verstoffen of dochterlief sluit hem aan op een paar speakerboxjes zodat ze muziek op haar kamer heeft. En iPod shuffle kunnen niet stuk, supereenvoudig te bedienen en paps kan er zonder enige moeite alle muziek opzetten die ze wil horen. Wij zagen vooral voordelen dus Maar we hebben er echt bergen commentaar op gehad.. Want dat is toch geen kinderspeelgoed? (E diezelfde mensen vonden een tv of stereo op de kinderkamer wel normaal.. Prik mij maar lek )
Mijn kind van bijna 5 heeft geen telefoon nodig en die krijgt hij dus voorlopig ook niet. Ik kan me voorstellen dat hij er een krijgt als hij alleen van en naar school gaat, en dan ook alleen buiten mag gaan spelen. Dat duurt nog wel even, gegeven de verkeerssituatie hier. Maar middelbare school, dat lijkt mij weer erg laat. Spelen op de iPad komt hier best vaak voor, maar een eigen tablet hoeven ze van mij niet te hebben. We hebben twee iPads in huis, dat lijkt me wel genoeg.
LOL! Toen ik 16 was, had nog niemand een mobieltje. Ik kreeg mijn eerste toen ik 26 was, via mijn werk. Dat was echt nog wel een big deal toen. Generatieverschilletje he.... Wij belden gewoon bij mensen thuis, of vanuit een telefooncel (een wat?)