Telefoons bij jonge kinderen

Discussie in 'De lounge' gestart door kippiekip, 21 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Triskele

Triskele Niet meer actief

ze bedoeld Joran van der Sloot ook zo'n "kind" wat nooit nee te horen heeft gekregen, zie het resultaat dus ;)

2. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

Blijf het een vreemde vergelijking vinden, bedoel hoe weten wij buitenstaanders nou of hij vroeger nooit nee te horen kreeg?

3. Gean85

Gean85 Fanatiek lid

18 apr 2011
    3.643
    0
    0
    Gelderland
    Precies, dat het om Joran ging snapte ik ook wel, maar wat kippiekip zegt, wij weten toch in die zin niks over zijn verleden? En heus niet iedereen die alles kreeg wat zijn of hartje begeerde gaat zo ver als hij ging!

4. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Hoe weten wij uberhuabt van andere kinderen of ze nooit nee te horen krijgen.

5. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

Dat weet je ook niet.

6. Triskele

Triskele Niet meer actief

aan de hand van hun gedrag als ze nee te horen krijgen ;) :p

Daarnaast hoor ik natuurlijk wel regelmatig van moeders om mij heen hoe ze met dingen omgaan en zie ze bezig met hun kids.

Daarnaast zie je vaak aan mensen dat ze er niet aan gewend zijn om nee te horen, noem het mensenkennis, niet dat dat dan altijd het geval is (lang leve de uitzonderingen) maar meestal merk je het toch wel hoor...

7. Jonon

Jonon Fanatiek lid

9 feb 2012
    1.319
    0
    0
    In m'n huuske
    Mijn neefjes worden juist zoetgehouden met die telefoon. Als ze vervelend worden (5 en 7) dan krijgen ze meteen de telefoon in de handen geduwd. Ik pas (pas) 28 maar mijn man en ik zijn heel stellig daarin. Een telefoon als speeltje gebruiken, No way!

Lekker buiten spelen, knutselen, bakken e.d. Dat horen kinderen op die leeftijd te doen. Misschien als ze ouder is een keer een spelletje. En wanneer ze naar de middelbare school gaat krijgt ze een mobieltje. Prepaid dan.

Ik begrijp dat het tegenwoordig heel normaal is om je kinderen op te laten groeien met de technologie van tegenwoordig. Maar ze verleren het om 'kind' te zijn. T.v., telefoons, games. Dat het er allemaal is wil nog niet zeggen dat ze er ook gebruik van moeten maken.

8. Vrouw1982

Vrouw1982 Fanatiek lid

17 mei 2012
    2.195
    464
    83
    Vrouw
    Hier zeker geen telefoon op die leeftijd, wat een onzin zeg. Ik vraag me af waar zo'n kereltje in hemelsnaam gesprekken over moet voeren over de telefoon.

Hoewel de wereld om ons heen verandert en we steeds meer afhankelijk worden van technologie, ben ik het helemaal eens met Jonon. Lekker weer terug naar de basis; buiten spelen, knutselen, tekenen etc. Deden wij vroeger ook, zijn we niet minder van geworden.

9. angel229

angel229 Niet meer actief

Ik vind op vijfjarige leeftijd een iPhone hebben idioot! Hier denk ik dat ze een gsm krijgt als ze naar de middelbare school gaat. Dat duurt nog ruim 10 jaar, dus dan zien we wel weer verder. Eerder vind ik echt niet nodig.

10. angel229

angel229 Niet meer actief

Mee eens! Is ook veel gezonder om buiten te spelen.

Deel Deze Pagina