Ik zat vannochtend met de kinderen aan tafel te ontbijten. Toen vertelde mijn zoon dat zijn meester gisteren zijn rekenboek naar hem toe had gegooit omdat mijn zoon teveel fouten had gemaakt. Ook had hij gezegd dat hij absoluut niet goed is in rekenen. En dat de jongen die naast mijn zoon zit een veel hoger IQ heeft. Nu ik het zo typ begint mijn bloed weer te koken! En dat heb ik absoluut niet snel. Helaas is de ochtend een gesprek aangaan niet zo handig aangezien de kinderen beide naar een andere school gaan. Nu wil ik de meester er vanmiddag dus op aanspreken. Maar eigenlijk vind ik dat de directeur hier ook van op de hoogte moet zijn. Het is namelijk niet de eerste keer dat ik zoiets hoor! Heb de meester namelijk al een keer eerder aangesproken. Mijn zoon is inderdaad niet zo goed in rekenen. Daarvoor oefent hij thuis ook elke dag een blz. Maar ik leer hem altijd, dat hij ook naar zijn andere kwaliteiten moet kijken. Zo scoort hij voor lezen en taal juist weer boven gemiddelde. Ik had verwacht dat een leraar er ook wel zo tegenaan keek. Je kan ten slotte niet overal goed in zijn, en dat is ook helemaal niet erg. Ik zit er zo over in, dat ik nu gewoon hoofdpijn heb! En even niet weet hoe ik nu het beste moet handelen. Wat vinden jullie? Zal ik vanmiddag de meester erop aanspreken en dan ook nog apart de directeur inlichten?
Ik zal de leraar er zeker op aan spreken ..... Als dit al meerdere keren is voorgevallen zou ik een gesprek aanvragen met leraar en hoofd van de school ......Samen om de tafel zitten ....
Ik zou ook zeker het gesprek aangaan met de meester. Dit is echt belachelijk! Ook zou ik met de directeur gaan praten, die moeten hier toch wel van op de hoogte gesteld worden, zeker als het niet de eerste keer is dat er iets gebeurt zoals je zei.
Ik zou het eerst met de meester op proberen te lossen, kom je er niet uit dan samen naar de directeur. Ik zou niet direct naar de directeur stappen. Ook al heb je al eerder met hem gesproken.
Hoe oud is je zoon? En weet je zeker dat hij het niet groter maakt dan het is? Ik zou idd een moment zoeken om de leraar aan te spreken, en dan niet gelijk jouw verhaal op tafel leggen, maar vertellen dat je zoon vertelde dat er tijdens het rekenen iets voorgevallen was en dan zijn versie aanhoren... Desnoods ga je later het gesprek aan samen met je zoon en de leraar om de waarheid boven tafel te krijgen! Ik zeg dus niet dat je je zoon niet moet geloven, maar ik zou eerst even het verhaal van twee kanten aan willen horen voordat je stappen onderneemt richting de directeur!
Als ik jou was zou ik direct naar de directeur gaan, dan kan hij het met de leerkracht bespreken. Meteen naar boven toe escaleren dit voorval, dit is gedrag wat echt niet kan! Ik sta zelf voor de klas, ik snap echt niet hoe een leerkracht het in zijn hoofd kan halen om een rekenboek naar een kind te gooien Dan moet je wel heel erg op de rand van overspannenheid zitten. Kan me helemaal voorstellen dat je er hoofdpijn van hebt, dit is echt geen normaal gedrag (ik zit me zelfs ook boos te maken hierom)! Als een kind iets niet snapt dan help je het en geef je het kind extra aandacht en benadruk je de talenten van hem of haar(zoals je zelf ook al zegt). Maar er zijn dus al eerder voorvallen geweest wat ik van je begrijp? Echt rot voor jou en je zoon, heel veel sterkte ermee!
Mijn zoon is 11, dus denk niet dat het iets is wat hij zomaar verzint . Laats vertelde zijn 2 vrienden ook een verhaal over iets wat er was gebeurd. Heb gewoon het idee dat de meester nogal een opvliegend temperament heeft.
Ik ben student pabo en wat jou zoon heeft gemaakt, kan niet door de beugel. Ik zie ook dingen gebeuren tijdens mijn stage waar ik het absoluut niet mee eens ben. Wat zijn leraar heeft gedaan, moet besproken worden en niet alleen met hem, maar ook met de directie. Elke school heeft een visie en een pedagogisch beleid en moet zich daaraan houden. De directie weet vaak niet wat zich in een klas afspeelt en juist zij moeten dit weten want zij bewaken het pedagogisch beleid. Dus ja, zeer zeker aanspreken! Blijf koel, dat werkt het best! Zelf ben ik ook moeder en bekijk ik het nu van twee kanten. Het gaat om je kind. Die staat voorop!
ik zou het gesprek ingaan met het direkteur aan gaan maar ook met meester en ik zou toch op zijn minst verwachten dat hij een excuses aan je zoon aanbied. ik snap niet dat ze dat zo doen maar daarintegen heb je niet alleen leuke en leerzame leerkrachten. ik wil je wel een pluim geven dat je je zoon op dat gebied ook helpt. bij mij hebben ze de hoop opgegeven qua spellingen en grammatica jammer genoeg hielp mijn moeder niet daarmee. ik heb daar nu nog last van want ja schrijven lezen enzo heb je toch in je leven nodig.
Bobelle: Ik denk inderdaad dat hij ook op het randje van overspannenheid zit. Zo komt hij soms ook op me over. Mijn zoon zit op speciaal onderwijs, dus begrijp dat het voor een leraar pittig is, om 15 leerlingen te hebben met elk hun eigen rugzakje. En dat je er dan soms even helemaal klaar mee bent. Maar dit hoor je niet te uiten naar de leerlingen toe op zo'n manier.
juist die leraren moeten het geduld opbrengen om deze kinderen iets te leren ,als je het dan even niet zit zitten loop de klas uit tel tot 10 en ga weer naar binnen ........
Net naar de school gebeld. Directeur is er momenteel niet. Denk dat ik het nu dan maar eerst met de meester bespreek en dit dan terugkoppel naar de directeur?
Wauw, wat belachelijk! Ik zou een gesprek met hem en de directeur aanvragen. Pff, snap dat je boos bent!
Ja dat zou ik idd zeker doen. Kijken wat de leraar ervan zegt. Als jullie er niet uitkomen of dit soort dingen vaker voorkomen zeker de directeur ook nog aanpreken als die er weer is. Misschien kan je wat ouders van vriendjes peilen of dit vaker gebeurd ook bij andere kinderen? Dit kan natuurlijk echt niet.
Bedankt, hij is half 1 vrij en dan spreek ik de meester direct aan. Zoon mag er zelf bij zijn, dan kan hij het verhaal zelf ook toelichten. Ben heel erg benieuwd hoe de meester gaat reageren!
Succes! Je zou juist verwachten dat leraren van speciaal onderwijs meer geduld/begrip hebben voor kindjes die ergens niet zo goed in zijn! Hoop dat het gesprek positief uit pakt!
Inderdaad, maar niks is minder waar! Tijdens het rapport gesprek liet hij ook al doorschemeren dat hij het soms vermoeiend vind dat onze zoon met rekenen af en toe 2x instructie nodig heeft ipv 1x klassikaal.
Dan moet ie lekker op een school met hoogbegaafde gaan werken heeft ie dr geen last van Ik had ook zo'n lerares op school dan wel regulier onderwijs maar rekenen was/ben ik ook enorm slecht in. Die ging ook steen en been klagen dat ik bij les nodig had en dit zooooo vermoeiend vond.. Is ook echt motiverend voor een kind natuurlijk
Inderdaad NOT! Mijn zoon word er alleen maar onzeker van. Hij is een ontzettende gevoelige jongen, en trekt zich dit soort dingen enorm aan. Ik merkte al aan hem dat er iets was, aangezien hij vannacht een paar keer wakker is geweest. Wanneer hij ergens mee zit slaapt hij enorm slecht. Bah word er alleen maar kwader om:x.