Hallo Meiden, Ik heb ff een vraagje! Ik heb twee konijntjes, waarvan ééntje de hele tijd niesaanvallen heeft. Het zijn trouwens binnenkonijntjes. Ik ben vorige week bij die dierenarts geweest en die heeft mij druppels meegegeven en gezegt dat het in ieder geval niet ernstig was. Maar nu kwam ik op het idee dat hij misschien wel allergisch is voor het materiaal wat ik als bodembedekking gebruik. Ik gebruik nu zaagsel, sto en hooi. Nu is mijn vraag herkennen jullie dit en wat gebruiken jullie als bodembedekking? Ik heb al eens gehoord dat je ook kattebak vulling kunt gebruiken, maar welke moet ik dan hebben? Alvast bedankt. Veel liefs van Hummel.
hmmmz dat zou ik zo niet weten.... Ik gebruik alleen stro en dan wat hooi om te eten...maar nooit zaagsel en heb al vanaf mijn 18e konijnen....ze hebben nog nooit geniest...maar staan wel buiten...misschien je vraag op een konijnenforum/site plaatsen?
Ik gebruik in mijn rattenkooi, kattenbak vulling, van die samengeperste houtpulver zeg maar... Misschien ook een idee in je konijnenkooi
Hoi Hummel, Zelf heb ik geen konijnen meer, maar weet wel dat ze idd kunnen gaan niezen van hun bodembedekking. Je zou eens een ander merk stro en/of hooi kunnen proberen (zit vaak veel "stof" in), volgens mij zijn er zelfs merken die stro en hooi verkopen waar veel minder "stof" uitkomt. Een goede kattebakvulling kan ik niet voor je aanraden, geen ervaring mee. Maar misschien dat er iemand is die het wel weet. In ieder geval succes!
Allergie voor stro ken ik niet, wat ook kan is dat je nijntje allergies is voor stofmijt en schimmels. ( wat vaak in bodembedekking zit) Als je er achter wilt komen of het dat is moet je de stro eruit halen voor minimaal 7/8 weken. Ik gebruik voor de muizenbakken Aubiose, daar zit veel minder stof in en is 100% natuurlijk. Veel beterschap voor je nijntje.
Ik had altijd kattebakkorrels voor de kooi. Die houten. Die zijn echt perfect! Ze ruiken minder, en je kunt het plaatsje waar ze het doen makkelijk schoonhouden, door er alleen dat stukje uit te scheppen. Hooi maakt niks uit, dat moeten ze gewoon elke dag voldoende hebben. Maar ik raad je echt die korrels aan,
kijk uit met wat je zegt hier over dieren? snake is namelijk ook online en je hok moet minimaal zo groot zijn als je schuur anders krijg je de wind van voren.
Hahahaha! Meid, had ze gebraden met de kerst... jees lekker flauw!~ Sorry..kon t niet laten, succes met je flappies wijffie!
Idd houtkorrels voor katten kan je ook voor konijnen gebruiken. Wij gebruiken een klein deel hiervan omdat het de behoefte beter opvangt waardoor die kooien minder gaan stinken. We hebben namelijk 3 konijnen allemaal eigen kooi.
Bar, jammer dat je dit doet, ik geef hier gewoon netjes antwoord en doe niks vervelends, jammer dat je me zo aanvalt. Je wilde zelf dat het andere topic op slot ging, daar hadden we het uit kunnen praten. Jammer dat je hierdoor het topic van een ander die hulp vraagd gaat verpesten. Hopenlijk laat je me in dit topic met rust. wil je verder discussieren over wat er in je topic over gerbils is gebeurd dan kan je me alltijd mailen.
Voor de dames Snake en Bar, Als jullie iets met elkaar willen bespreken doe dat dan via pb. Vriendelijke groet van Kiki
Mijn cavia had dat ook . Die bleek een allergie te hebben voor zaagsel. Toen ik als bodembedekker stro deed en dan daarbij nog hooi was het over. Ik schudde het buiten eerst heel goed uit dat er zo min mogelijk stof in zat. De boosdoener was het zaagsel! succes!
Doen wij ook....onze rat heeft van die houtvezels helemaal geen last. Knaagdieren zijn nou eenmaal gevoelig op de luchtwegen maar dit gaat perfect!
Hallo meiden, Bedankt voor jullie reacties. Ik ga daarlijk gelijk ff die houtkorrels halen. Ik hoop dat het dan beter gaat. Het is zo zielig voor het beestje dat ie zoveel moet niesen. Liefs van Hummel.
ik heb ook een konijn, en wij hebben die houtkorrels ook uitgeprobeerd, maar we hebben een lijp konijn die rond gaat rennen in dr hok dus allemaal stof! ben toen gaan zoeken en we hebben No Smell van Russel tis prijzig maar super! is katoenvezels ofzo... t ruikt apart iig! misschien heb je er wat aan, om uit te proberen! groetjes patje20
voor mijn ratten gebruikte ik altijd beukesnippers Ideaal spul ! Mijn moeder gebruikt de houtkorrels voor de kattebak. Nadeel daarvan vind ik dat als het nat word, dan valt het uiteen tot losse pulp ofzo en dan heb je weer dat stof probleem Maar bij allergie is het gewoon uitproberen waar nijn het beste op doet Succes!