Wie heeft DE tip tegen droog en pluizig haar? Ik word er gek van! Heb al van alles geprobeerd. Ik heb vrij dik haar maar het is gewoon heel snel pluizig. Het maakt ook niet uit of ik wel of niet fohn. Ik gebruik naast shampoo ook altijd een conditioner maar het helpt allemaal niets. Vooral met het weer zoals vandaag is het helemaal erg. Ik hoor vaak goh wat heb je mooi dik haar als ik bij de kapper zit maar ik vind er niets aan.
Hahahaha, lol Ik lees ook mee. Ik heb begin dit jaar volgens mij ook zo'n topic geopend, en toen zei iemand dat kokosolie hielp..... Heb het nog niet geprobeerd want olie maakt mijn haar juist weer vettig. Wat bij mij wel af en toe werkt is, na het douchen gliss kur hair repair erin doen, en als je haren droger zijn wat anderlon krulcontrol erin..
Ehm soort van oliespray gebruiken, heb je van verschillende merken, dat soort producten werken hier vaak wel, iets anders wat ook kan helpen is gezond eten/vitaminepillen of eens op internet zoeken wat goed is voor je haar. Denk vis ofzo
ik heb wel een speciaal spulletje. Maar dat helpt maar even en mijn haar wordt zo vreselijk vet. Dat ik het elke avond moet wassen en dat is een probleem. Want mijn haar is zo dik dat het pas 3 uur later droog is
Af en toe het masker van andrelon voor droog en beschadigd haar gebruiken. Werkt bij mij erg goed en je haar wordt er lekker zacht van
Ik heb dik en droog haar (wordt nog droger door het stijlen en blonderen ) en een conditioner doet bij mij echt he-le-maal niks. Je kan beter een maker gebruiken, elke keer als je het wast. Ik ben altijd wel enthousiast over de maskers van syoss (in een pot) of die van gliss gur. Je hebt natuurlijk ook supergoede maskers bij de kappersgroothandel maar die vind ik persoonlijk te duur, zeker omdat ik het bijna iedere dag was (ik weet, daardoor droogt het ook uit ) Heb een tijdje biosilk gebruikt maar hierdoor werd het na een tijdje echt heel vet en kreeg ik het bijna niet meer schoon. Jammer, want je haar wordt er heel zacht van en het ruikt heerlijk. Ik zoek zoiets, maar dan zonder silliconen.
Ik heb redelijk dik haar, maar heb het in de loop der jaren te veel behandeld met zaken als haarlak en te veel geföhnd. Hierdoor werd mijn haar hoe langer, hoe droger en pluiziger. In oktober ben ik begonnen met steeds langer uitstellen tot wassen en föhnen. Ik waste het daarvoor iedere dag en wilde bij een feestje 's avonds het liefst vlak vantevoren nogmaals wassen omdat het inmiddels zo snel vet werd. Geen gezonde situatie dus. Sinds oktober ben ik dus bezig met mijn haar minder beschadigen door vooral minder te föhnen. Soms met behulp van wat (ja, ook chemisch) droogshampoo, en vooral het gebruik van een goede borstel van varkenshaar, weet ik het nu maximaal 2 keer per week, maar meestal 1 keer per week te wassen. Ik heb het nu tijdelijk iets korter (tot net over/op schouder), maar mijn haar is bijna niet meer pluizig. De meer natuurlijke situatie heeft gezorgd dat mijn nieuw gegroeide haar sinds oktober niet meer zo beschadigd raakt. Daar kan geen haarmasker tegenop in mijn ervaring .
Ik heb eens, goddank in het stenentijdperk, een mislukte permanent gehad . Een bos stro op mijn kop. Vingers in het stopcontact effect. Toen hielp bij mij een straight creme van john freyda goed. nadat ik dat gesmeerd had leek het weer (een beetje) wat.
Ik gebruik het witte flesje van gliss kuhr spay en die werkt perfect! Dt in combi met een tangle teazer borstel.. Overigens voor iedereen die lang haar heeft of kids met lang haar.. Al is de klit nog zo groot met die borstel vlieg je er serieus zo doorheen! Vraag me niet hoe het kan maar het werkt echt!!
Ik gebruik de mythic oil van L oreal. Perfect! Ik heb half krullend, half stijl. Heel irritant. Met wat olie en een tangetje dr overheen is het perfect.
Ik was mijn haar hooguit 2x per week en gebruik een Dove-masker. Verder doe ik Andrélon anti-pluis/krulstimulerende mousse in mijn haar en dat helpt 'wel iets'. Verder föhn ik mijn haar ZELDEN en gebruik ik de krultang nog minder dan zelden, en toch pluist het hier en daar. Mijn haar is het mooist als ik het dag 1 was. Het op laat drogen en de volgende dag uit bed stap, bovengenoemde krulmousse erin doe en verder helemaal niks. Niet borstelen dus. Op dat moment krijg ik stikveel complimentjes over mijn dikke lange mooie haar. Echter ben ik opgevoed met de regel: ELKE dag je haar borstelen, anders kom je niet netjes voor de dag. Help? Het druist tegen mijn principe in! Maar na het borstelen ben ik net een pluis-plumeau!
Ik borstel mijn haar NOOIT. Alleen als ik de stijltang er doorheen haal. En ik was het elke dag. Met de oleo relax van Kerastase.
Ik ben benieuwd hoe jouw kapsel er uit ziet Echt nooit?! Komen er dan geen vilt/klitten in? Ik heb haar tot over mijn billen (het hangt in lage wc's in de pot als ik niet uitkijk ). Wanneer ik het niet 1x in de zoveel tijd door borstel, dan gaat het klitten, vilten en kom ik er niet meer doorheen.
Olie van Andrelon dat werkt bij mij het beste, heb krullend haar wat vaak gaat pluizen en met die olie werkt het heel erg goed.