En dat is het hem nu net. Hadden ze het gewoon van afstand gefilmd, had ik er niet zo'n probleem mee. Maar er werd telkens flink ingezoomd op buik, kruis en rokjes/billen. Vind het ook hoogst apart en net op het randje.
hihi ik heb een hele tijd terug hier ook al een topic over geopend toen ik het op tv zag sorry hoor maar vind het ronduit belachelijk! Ook no way dat mijn kind zo gaat dansen, zou wat zijn als ze het over gaat nemen... Ik ben niet preuts moeilijk of wat dan ook maar dit vind ik echt niet normaal...
Vage vind ik is dat je het nergens op internet terug kunt vinden, vorige topic geprobeerd omdat mensen wilde weten waar het over ging, maar dat het wel heel vaak uitgezonden wordt.
Ik heb die aflevering ook wel eens gezien ja. Zelf vond ik het ook niks. Persoonlijk vind ik dat programmamakers voor peuters best wat voorzichtiger mogen zijn en meer rekening kunnen houden met de wensen van alle ouders. Er zijn zat onderwerpen te bedenken die voor niemand bezwaarlijk zijn. Maak daar dan een filmpje van. Peuterprogramma's hoeven toch niet zo nodig taboedoorbrekend te zijn?
echt belachelijk vind ik het.. maar tegenwoordig maakt het de meeste ouders toch niet uit.. met carnaval een dansact gezien van een dansschool met kindjes van 5 jaar.. dansten op i'm sexy and i know it.. ook met de billen schudden.. met de 'wat normaal de tieten zijn' schudden en kruis naar voren en naar achter bewegen in het dansje !! nou ik wist echt niet wat ik zag... ik zou mijn dochter meteen van die dansschool afhalen als een mannelijke dansleraar het normaal vind om kleine meisjes dit aan te leren.. de moeders stonden er maar bij de lachen en waren helemaal trots !!
Haha, ik schrok er ook een beetje van, dacht dat het aan mij lag maar blijkbaar was ik niet de enige. Mijn dochter ging ook nog vrolijk mee staan doen, dus die mag niet uitgaan voor ze 25 is.
Ik heb besloten er toch een mailtje aan te wagen, vooral omdat ik begrijp dat dit filmpje al 'jaren' getoond wordt. Blijkbaar nemen ze het niet zo nauw met de inhoud van hun kinderprogramma's. Het emailadres is info@ntr.nl . Ik ga in ieder geval mailen, zou mooi zijn als jullie ook n mailtje willen sturen. Heb eens gegoogeld en er staan op vele forums 'klachten' en opmerkingen over deze uitzending. Ohja, ik kan het filmpje wel vinden maar is steeds niet meer 'beschikbaar'. ps Ik heb inmiddels gemaild. Ben benieuwd of ik uberhaupt een reactie krijg.
Dit laten ze al jaren zien, steeds maar weer herhalen. Ik vind het ook te belachelijk voor woorden hoe die kinderen lopen te dansen terwijl er ingezoomd wordt op hun kruisjes en billen. En dan die mannen erachter met kwijlende gezichten. Noem me maar preuts, maar ik vind het niet kunnen. :-/ Wat heeft het voor toegevoegde waarde om dit filmpje aan babys en/of peuters te laten zien. Ik bedoel baby's- peuters hebben niets aan wiebelende billen en kruisjes. :-s En dat het filmpje nooit terug gevonden kan worden zegt al genoeg
Dit topic komt ook eens in de zoveel tijd voorbij Tja, die teletubbies.. Ik vond dit laatst ook al zo vreemd; Het was een toeter met een veertje op het eind, en dan gingen de teletubbies wel even krom staan zodat er tegen hun kont geblazen kon worden..
Shaddi. Nou ja! Te belachelijk voor woorden, wat willen ze de peuters hiermee aanleren vraag ik me dan af :-S
nah ik zat gisteren gewoon met open mond te kijken idd! had het er nog met manlief over. Ben al blij dat zoonlief ze niet na ging doen Mijn zus geeft Zumbales aan kinderen en het verschil van de kinderles tov de volwassenen les is juist de heupbewegingen, die mogen ze nog niet (zo veel ) doen omdat dit de ontwikkeling van de heupjes beinvloed.
Van de week stond hier Angelina Ballerina op, ik stond in een andere kamer te strijken en er werd zo hard gekreund dat het wel op een 18+ film leek. Riep toch even naar mijn man om het op een andere zender te zetten, wat zouden de buren wel niet denken hahaha
Nou, ik heb vandaag al een reactie gekregen! Dank voor uw email. U heeft een klacht over een filmpje van de Teletubbies. De reden dat dit ooit door de BBC is gedraaid, is omdat ze verschillende culturen, stijlen en dansen hebben willen laten zien in deze serie. Het is al wel eerder voorgekomen dat we hier mails over hebben gekregen. Wij zullen kijken of we deze hele uitzending laten blokkeren in de toekomst. ´We zullen kijken...´
Voor de dames die het filmpje niet kennen: Teletubbies- Da Boom Boom Dance - YouTube Ik vind het er ordinair uitzien voor die kleintjes en laat mijn kinderen ook niet naar zoiets kijken en hier komen sommige liedjes van k3 ook niet in huis als ze wilt dansen, kan ze leuk dansen! En Niet zo!
Hoi Syrianbeauty, dit is niet het filmpje dat ik bedoelde. Ik heb dit filmpje bekeken en het is zelfs ´onschuldiger´ dan het andere bubblingfilmpje. Ik begrijp wel dat ze de cultuurverschillen willen laten zien en daar heb ik weinig problemen mee (ook al vind ik het in dit filmpje ook ver gaan hoor). Wat me in het andere filmpje vooral stoort is dat de camera zo inzoomt op de billen en het kruis van zeer jonge kinderen. Het wordt gewoon suggestief gemaakt door de manier van filmen! Dat staat me zo tegen! De kinderen kunnen het als onschuldig beleven (en dat doen ze ook, ze zijn gewoon lekker aan het dansen zoals het ze geleerd is) maar voor volwassenen is het anders. Te suggestief, teveel sexueel getint. En dat kan ontkend worden maar ik blijf het zo zien.