Bikini's op het strand aanstootgevend? Voor wie? En jij doet nu precies hetzelfde met het veroordelen van andere mensen/culturen. Ik vind dit filmpje niet zo boeiend, de kids reageerde er nooit op en ik dus ook niet. Ze weten dat wij dat niet 'normaal' vinden, en ze hebben andere mensen ( op die ene uitzending na ) nog nooit zo zien dansen.
Voor wie is die dans dan aanstootgevend? Nee hoor ik doe helemaal niet hetzelfde, ik veroordeel niemand ik zeg alleen dat alle culturen wel wat op elkaar aan te merken hebben maar dat ik het een groot woord vind om dan te zeggen dat iemand niet fatsoenlijk is opgevoed. Puur omdat jij zon dans niet gewend bent
NOu, als je goed en aandachtig gelezen had, had je kunnen zien dat ik argumenten heb, onderbouwde argumenten, om aanstoot te nemen tegen het filmpje.
Maar in Iran is een kort rokje toch ook echt aanstootgevend? En kunnen zij absoluut niet begrijpen dat wij zo in Nederland lopen, en tussen de mannen in ons bikini liggen. Omdat het in een andere cultuur de normaalste zaak van de wereld is, mag je er toch wel wat op aan te merken hebben. Voor de gemiddelde Nederlander is een kind dat zo staat te dansen aanstootgevend, en ik vind best dat dat gezegd mag worden. Wij kijken er gewoon op een andere manier naar dan mensen voor wie dat normaal is. Dat betekent niet per se dat het slecht is, maar gewoon dat het iets is wat wij niet gewend zijn en ook liever niet zien bij kleine kinderen.
ja, iemand uit iran mag een kort rokje aanstootgevend vinden, NET ZOALS ik bubbling bij 3 jarige kinderen aanstootgevend mag vinden. Maar even duidelijk, ik vond dus VOORAL het inzoomen van de camera´s op de billen en het kruis aanstootgevend.