Beste dames, Ik ben nu bijna 10 weken zwanger. Ben erg gevoelig voor urineweginfecties en heb de laatste dagen het gevoel dat ik een beginnende blaasonsteking krijg. Niet fijn dus. Veel drinken weet ik en ik drink dan ook veel water. Thee dronk ik liters, maar vanwege de misselijkheid en veranderende smaak lust ik nu bijna geen thee meer. Alleen de brandnetel thee van zonnatura. Maar dan ook niet koppen achter elkaar. Ik wil niet aan de antibiotica (als het niet hoeft). Hebben jullie nog andere tips die goed helpen en mogen bij een zwangerschap? Alvast bedankt Groeten Jille
Iedere ochtend een glas cranberriesap drinken. Cranberrie helpt, je hebt het ook in pil vorm. Verder is het belangrijk om goed uit te plassen. Als er urine achterblijft, kan dat ook een probleem geven en verder weet ik het eigenlijk niet zo goed.
als je bo moet je echt even naar de dokter! het kan gevaarlijk zijn voor je kleintje! zit nu dus even niks anders op! succes ermee
Bedankt voor jullie reacties. Omdat het nog geen blaasonsteking is en ik nog geen pijn etc heb. Geven ze op het ziekenhuis aan heel veel drinken, goed uitplassen en inderdaad eventueel cranberry sap te drinken. Ga morgen maar een fles halen. Hopelijk kan ik het voor blijven. Want een echte blaasonsteking is echt niet fijn en ik kan het weten heb er zeker een dozijn van gehad de afgelopen jaren. Groeten Jille
Je weet wel dat een blaasontsteking tijdens de zwangerschap symptoom loos kan verlopen. Je hoeft er dus geen last van te hebben en toch een bo hebben. Zou toch even je urine laten controleren.
Ik heb er ook een gehad een paar weken geleden. Het voelde niet als een blaasontsteking zoals ik ze normaal ken. Heb ook een kuurtje gehad en dit was totaal niet schadelijk voor de baby. Daar hoef je het niet voor te laten. Ff laten checken als ik jou was.
Er is een antibiotica speciaal voor zwangeren, dus dat kan je dan veilig nemen mocht je toch een bo hebben. Ik zat er ook tegenaan paar weken geleden. Drink nu heel veel water en dagelijks een glas cranberrysap (Albert Heijn!) Laatst nog getest en het was negatief.
Ik heb bo gehad, je moet echt aan de ab hoor als je zwanger bent. Als je ermee doorloopt kan je nierbekkenontsteking krijgen, en daardoor kunnen weeen opgewekt worden. BO is heel anders als je zwanger bent, ik had er helemaal geen pijn aan. Ik plaste wel van de een op de andere dag bloed. Normaal was ik dan al wel een week door de grond gegaan van de pijn voordat het zover was dat ik bloed plaste (sorry lekker praatje).
Nou, vanochtend bij HA urine laten checken en het was gelukkig geen blaasonsteking. Dus advies veel drinken en als er meer klachten komen toch weer urine inleveren. Ga maar eens aan de cranberrysap. Gr. jille
Zelf heb ik veel baat bij D-Mannose. Mag ook tijdens de zwangerschap gebruikt worden (is homeopatisch). Succes ermee.
cranberrysap helpt niet (tenminste als je er geen liters van drink per dag), pillen wel. Ik weet dat heel veel dokters en vk's wel aanraden om cranberrysap te drinken, maar als je je wat meer inleest over blaastontsteking, zul je erachter komen dat in cranberrysap te weinig concentratie cranberry zit. De pillen helpen wel! Veel drinken, naar de wc gaan en houd je zelf warm (voeten en buik). Het zal je niet genezen, maar het werk wel verlichten. Ikzelf behoor tot de groep vrouwen die erg gevoelig zijn voor een blaastontsteking, echt niet normaal. Warm houden is echt prettig (met een kruik bijv.)
veel pepermunt eten en mintthee drinken helpt bij mij ook ged, maar weet niet hoe dit voor je kindje is... daar heeft een ander misschien wel weer advies over... succes iig!