Ik zit met het volgende: Ik ben bijna 26 weken zwanger. 3 weken geleden kreeg ik een blaasontsteking met enorm veel harde buiken. Ik heb 2 AB-kuren gehad, ben niet aan het werk geweest en dus veel rust genomen. De blaasontsteking en de ergste harde buiken zijn gelukkig over. Wel heb ik met bv boodschappen doen, huis schoonmaken etc. nog wel harde buiken maar niet zo heftig en vaak als voorheen. Aankomende zaterdag staat onze vakantie gepland naar Cran Canaria, een weekje. We beseffen ons heel goed dat ik nog steeds rustig aan moet doen, dus dit wordt sowieso een rustvakantie. De verloskundige ziet nu geen reden om niet te gaan, maar gaf wel aan dat ik echt rustig aan moet doen. Wat zouden jullie doen? wel of niet met vakantie gaan? We kijken er allebei erg naar uit om er even tussen uit te gaan, maar natuurlijk staat de gezondheid van onze beeb voorop.
Harde buiken hebben echt niet direct met de gezondheid van je kind te maken. Lijkt mij een duur grapje om niet te gaan ( annuleringsverzekering zal voor zoiets niet uitkeren) dus ik zou lekker gaan.
Lekker simpel gedacht.. Wat als de harde buiken overgaan in weeen? Ik lig zelf al vanaf 20 weken plat vanwege harde buiken die overgaan in voorweeen. Niet gevaarlijk voor de kleine, maar wel 2-3x naar het zh per week om te kijken of de weeen geen ontsluiting geven. Je moet er niet aan denken dat zoiets gebeurd in het buitenland...
Ik zou gaan, zeker omdat je aangeeft dat je er aan toe bent. Ik ben met 29 weken nog een week naar Griekenland geweest en kon echt heerlijk ontspannen (veel meer dan wanneer ik thuis een week op de bank zou gaan liggen), terwijl ik daarvoor ook een mega hectische periode had qua werk met een paar blaasontstekingen in korte tijd, en met 24 weken de mededeling kreeg dat mn baarmoedermond al deels verstreken was. Ik vond het spannend, maar bedacht me ook dat als de verloskundige het niet verantwoord vond ze dat echt wel eerlijk zou zeggen. Ook heb ik voor mn eigen geruststelling de gegevens van het dichtstbijzijnde ziekenhuis met neonatologie afdeling opgezocht, mocht er iets gebeuren. Vakantie is de ideale gelegenheid om niet veel meer te doen dan een beetje zonnen, zwemmen, slapen en eten. En verwen jezelf ook vooral met een heerlijke massage of schoonheidsbehandeling ter plekke. Geniet er van
Ja, adres en tel.nr van dichtstbijzijnde ziekenhuis hebben we bij de hand. Daarbij voel ik mezelf ook weer een stuk beter dan 2 weken geleden. Van Mezelf zal ik deze vakantie wel aandurven, ik voel me redelijk goed. Alleen alle reacties van familie en vrienden brengen me toch aan het twijfelen.. En inderdaad, bij annulering krijgen we niks vergoed maar dat is een bijzaak..
Ik zou ook lekker gaan. Volgens mij heb je op vakantie juist meer rust dan thuis. Ik weet niet wat voor accomodatie je hebt. Maar je hoeft geen boodschappen te doen, niet schoon te maken en de rest van de huishoudelijke taken En het is niet het andere eind van de wereld, 5 uurtjes vliegen en je bent weer thuis. Maar wat belangrijker is, kijk naar wat je zelf wilt en wat je denkt wat goed voor je is.
Ik zou het niet doen omdat je op je reisdagen niet echt rustig aan kunt doen. Auto naar vliegveld, stuk lopen, in de rij bij douane, weer eind lopen, staan bij de gate etc. Je bent zo een paar uur verder voor je eindelijk in een krappe vliegtuigstoel zit. Ik heb bij 29 weken nog gevlogen. Ik had geen harde buiken of complicaties, maar wel een paar uur vertraging voor mijn vlucht ging. Ik kon urenlang nergens even liggen en was echt kapot daarna. Met veel harde buiken zou ik het dus niet doen.
Ik had het niet gedaan. Ik heb al te veel berichten gezien en gelezen van mensen die rond deze termijn bevallen zijn in het buitenland. Geloof me je zit er echt niet op te wachten om in het buitenland per ongeluk te bevallen en om daar dan ook nog eens weken te verblijven omdat je kindje nog niet mee naar nederland kan en mag. Ik ben blij dat ik nooit meer na de 20 weken heb gevlogen. Terwijl onze gyn ook gewoon aan gaf dat dit wel kon. Had ik het wel gedaan was ons zoontje dus ook in het buitenland geboren.
Mocht het je gerust stellen. zelf ervaring met ziekenhuis op Tenerife en ik vond dat ze daar heel goed hielpen. Het is 'gewoon' Europa he dus medisch in orde. Iedereen heeft persoonlijke meningen, maar enkel de verloskundige heeft professionele kennis, ervaringen en advies. Ik zou daarop vertrouwen zeker als dat overeenkomt met jouw eigen mening en gevoel. (Als je het graag wilt weten: ik zou ook lekker gaan. Wat ik wel zou doen is enkele belangrijke woorden vertalen naar Engels en Spaans. Een zwanger-op-reis-woordenboekje.)