Net zwanger en huis verven?!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Truusje81, 29 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Truusje81

Truusje81 Actief lid

29 dec 2009
    243
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb vandaag ontdekt dat ik zwanger ben. Jippie! Maar we hebben 2 weken geleden de sleutel van onze nieuwe huis gekregen en zijn volop de kozijnen aan het verven. We zijn al aardig op weg maar moeten komende week nog wel wat doen voordat de stukadoor komt. We hebben alleen verf op terpentine-basis. Moet ik nu stoppen met verven? Of kan ik nog wel een weekje door? Zo ja, moet ik dan handschoenen en een mondkapje gebruiken? En over 2 weken willen we de muren verven. Kan dit ook/wel?

Alvast bedankt voor de tips!

2. greetie

greetie Actief lid

16 sep 2009
    139
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi,
    Ik heb heel ons huis van onder tot boven nog geverfd op mijn 3 maanden... maar was wel verf op waterbasis....
    Andere verf raden ze erg af, ik zou toch niet echt in de geur zitten hoor, en zeker goed verluchten! Maar zelf verven.... kzou het niet doen als het niet op waterbasis is!
    zet je man maar aant werk :)
    succes!

3. aukje86

aukje86 Actief lid

6 jan 2009
    366
    1
    0
    Jongerenwerkster
    Zuid Holland
    Ik heb toen ik zwanger was, met raam open en mondkapje op geverfd. Maar heel weinig!
    Succes!

4. miffy11

miffy11 Niet meer actief

inderdaad alleen acryl, geen alkyd! en dan nog met acryl zo veel mogelijk luchten!

moet wel zeggen dat je het beter getimed hebt dan wij, hier 37 weken en gisteren ook staan verven :(

5. Truusje81

Truusje81 Actief lid

29 dec 2009
    243
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oei, dat is heftig! Een vriendin van mij is uitgerekend als ze de sleutel van het nieuwe huis krijgt. Haar man gaat het zwaar krijgen. :) Ze dacht, we gaan alvast beginnen want je hoort zoveel verhalen dat het bij een tweede veel langer duurt. Niet dus, in ronde 1 was het bij haar raak. Hahaha!

6. Truusje81

Truusje81 Actief lid

29 dec 2009
    243
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh trouwens, alvast bedankt voor de tips! We gaan denk ik maar wat hulptroepen in huis halen (met een smoesje). :)

7. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

ik heb geverfd met een mondkapjes toen ik ongeveer 38 weken was.

8. Truusje81

Truusje81 Actief lid

29 dec 2009
    243
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb daar ook aan gedacht. Ik lees net ergens op het internet dat je van die gifmaskers kan kopen voor 14 euro. En dan doe ik handschoenen aan. Misschien is dat een idee?!

9. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

sowieso wel iets van berscherming. ik had geen handschoentjes want dat werkte niet bij mij. maar een mondkapje wel gewoon bij de karwei gekocht zo een raar wit ding met van die elastiekjes.

en niet te lang in die verflucht hangen. ik kon niet stopppen met verven moest en zou het af krijgen maar heb me daarna echt beroerd gevoeld zeg!

10. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Ik heb met 20 weken de hele babykamer lopen met verven in me eentje. Niet bij nagedacht eigelijk, maar de kleine heeft nergens last van gehad. Had wel het raam open staan dus het was wel goed geventileerd.

11. Truusje81

Truusje81 Actief lid

29 dec 2009
    243
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gisteravond mijn mannetje verteld dat ik zwanger ben. Het was natuurlijk een groot feest bij ons thuis, maar ik vertelde ook dat het verven misschien een probleem opleverd. Hij is gelijk op internet gaan zoeken en heeft me verboden om te gaan verven!! ;) Grappig want ik had dit niet van hem verwacht. Ik ga maandag een vk bellen voor een intake gesprek en dan vraag ik gelijk wat wel mag en niet mag. Dit weekend houd ik het maar even bij schuren en afplakken. Vreselijk vind ik dat, want ik voel me dan zo nutteloos. Maar goed, je kan niet alles hebben. :D

12. Wanda81

Wanda81 Lid

28 jan 2010
    54
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Truusje81,

Ik zit met hetzelfde probleem. Ik ben er net vanmorgen achter dat ik zwanger ben en we krijgen met drie weken de sleutel van ons nieuwe huis. Daar moet ook geverfd gaan worden, en behang afsteken ed. Ik moet maar even gaan zien hoe we dat aan gaan pakken. Het plan was om samen met mijn vader de woonkamer te gaan verven, maar of dat nu zo'n slim idee is?
    Ik ben benieuwd wat de verloskundige verder afraad.

Liefs
    wanda

13. tummetje

tummetje Fanatiek lid

4 dec 2007
    4.270
    1
    0
    in mn holletje
    Ik heb gisteren de badkamer nog staan verven en dat is chemische troep, zit schimmelwerend iets in. Maar met goed luchten merkte ik helemaal niets van de geur :) Je staat er ook geen uuuuuren in ofzo :)

Ik denk altijd maar zo; als ik sta te tanken krijg ik ook de geur van benzine in me..en dat is ook niet goed voor je.. dus ja.. wat vind je er zelf van? ;)

14. Truusje81

Truusje81 Actief lid

29 dec 2009
    243
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat is waar! Maar ik ben nu nog geen 5 weken zwanger en ze raden het de eerste trimester zeker af vanwege de ontwikkeling van de organen enzo... Maar goed, ik wacht maandag even af. Ik ben nu strontverkouden en niet lekker dus ben maar op de bank gekropen met een dekentje.

@Wanda81: leuk hè een nieuw huis, maar er komt wel een hoop bij kijken. Succes!!

15. Eleonora

Eleonora Actief lid

12 aug 2006
    156
    0
    0
    Leeuwarden
    Ik heb met 7 weken het hele huis geverfd en echt niet alleen maar verf op waterbasis gebruikt... Gister de 20wkn echo gehad en alles zag er goed uit!! Als je inderdaad maar gewoon goed ventileert valt het volgens mij wel mee hoor!
    Gefeliciteerd met je zwangerschap!!

16. Boomer2009

Boomer2009 Fanatiek lid

4 aug 2009
    2.002
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Wij zijn nu ook bezig in ons nieuwe huis, maar ik heb nog geen kwast aangeraakt moet ik zeggen. We gebruiken ook latex op terpetinebasis en ik voel me er helemaal niet prettig bij om langer dan een half uur in die lucht te zitten. En daarnaast is het ook veel te vermoeiend om te verven en te witten...

Ik denk trouwens dat de verflucht meer schadelijk is wanneer je 6 weken zwanger bent, dan 32 weken.... Bij ons kindje zit alles er al op en aan (als het goed is) dus ik zou niet weten wat het voor kwaad kan, maar ik vind het wel prima zo ;)

Succes met je nieuwe huis en nog gefeliciteerd!

17. fafje

fafje Niet meer actief

Hey ladies

Ook ik krijg over 5 weken de sleutel...en heb het al zo afgesproken...dat ik al het oude behang eraf haal, schuren, kozijnen en posten afplakken etc ( dus al het voorbereidende werk)...zodat manlief na werk gelijk kan verven...en als ik ga schoonmaken met ammoniak ofzo...doe ik ook een mondkapje op en ga het zeker verlengen met water....dan maar wat vaker schoonmaken...maar zou echt uitkijken met al die chemische troep...

liefs en succes!

18. yasmine1974

yasmine1974 Actief lid

19 jul 2009
    377
    0
    0
    Ik heb mijn eigen kleine bedrijfje
    far far away land
    we krijgen morgen de sleutel van ons "nieuw" huis, en waren even gaan checken vandaag of ze nog aan het werken waren. 2 mannen waren nog aan het verven in de slaapkamer en ik werd stante pede van mijn man het huis uit gegooid. Kon zelfs niets zeggen, de deur uit en weg van de walm asap...kverschoot er beetje van.

19. Truusje81

Truusje81 Actief lid

29 dec 2009
    243
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de reactie en felicitaties!

Ik vind het heel frustrerend dat ik niks kan doen. Mijn vriend is nu nog aan het verven en ik lig hier met de laptop in bed. Ik voel me een beetje schuldig, maar zoals fafje zegt, ik ga me ook gewoon meer op het schoonmaken, schuren, afplakken etc concentreren.

20. steenbokje

steenbokje Niet meer actief

Gefeli aanstaande mama!!!

Wij hebben ook net de sleutel gekregen van ons nieuwe huisje (en ik ben nog niet zwanger!) maar morgen komt er een kennis van ons langs die een offerte op gaat maken voor het schilderen van alle kozijnen binnen. Hoeven we het zelf niet te doen ;)

Latex is volgens mij op waterbasis dus die kunnen we dan zelf nog wel op de muren smeren, mocht ik wel tegen die tijd in verwachting zijn.

Deel Deze Pagina