Teleurgesteld in een buurvrouw

Discussie in 'De lounge' gestart door happyglow, 10 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Ik snap je wel TS: je wist nog niet van het verzoek van de ander af en hoopte nog aardig wat kleding te kunnen geven aan degene die het harder nodig leek te hebben. Helaas is de andere buurvrouw blijkbaar minder gevoelig voor zulke situaties..

Dat je teleurgesteld bent vind ik dus heel erg begrijpelijk.

2. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Tja...ik vind dat je wel erg makkelijk oordeelt over je buurvrouw met de audi?

Gaat die saamhorigheid in jullie buurtje ook zo ver dat jij precies weet hoe ze aan t geld van die audi kwam? Wellicht zit t wel helemaal niet zoals jij denkt? En wellicht bedoeld ze met 'goede spullen' wel de juiste maten voor haar kindje en niet dat ze de afdankertjes hebt laten liggen?
    Wat ik bedoel te zeggen is dat je niet meteen een verkeerde conclusie moet trekken. En anders vraag je het haar? Jullie zijn blijkbaar allemaal close met elkaar, dus dan kun je best vragen waarom ze niet wat meer heeft overgelaten voor de andere buurvrouw.

3. sydneys

sydneys Niet meer actief

Is je buurvrouw met de nieuwe auto wel goed op de hoogte van de situatie van je andere buurvrouw? Misschien weet ze niet dat ze het echt zo moeilijk heeft?
    Heb je haar uitgelegd dat de andere buurvrouw letterlijk naar kleren vroeg en echt nodig heeft? Kan zijn dat je rijkere buurvrouw de situatie verkeerd inschat en het gewoon niet heel duidelijk weet.

Ik zou nog eens aanbellen bij je buurvrouw en het gewoon uitleggen van de andere buur. Misschien is het toch onwetendheid he?

Als jefke van hiernaast klaagt dat alles duurder word en alles onbetaalbaar is wil niet zeggen dat jefke het moeilijk of niet zo moeilijk heeft. 99% van de nederlandse bevolking zegt zulke dingen wel eens. Sommigen hebben het echt moeilijk anderen kunnen gewoon niet op vakantie en verder wel alles doen.
    Ik bedoel daarmee dat je "rijkere" buurvrouw misschien toch niet alles weet van de andere buurvrouw, voor zulke situaties moet je mensen echt goed kennen om het te weten + je zegt niet tegen iedereen dat je het echt moeilijk hebt.

Dus gewoon nog eens vragen of een beetje uitleggen?

4. jippie84

jippie84 Bekend lid

13 mrt 2013
    665
    0
    16
    NULL
    NULL
    Weet je wel hoe duur een Audi is? snap best dat ze geen geld meer hebben voor nieuwe kleertjes... ;)

zonder gekheid: dit vind ik niet iets om boos over te worden. De volgende keer geef je de kleertjes gewoon direct aan die andere buurvrouw.

5. SDonya

SDonya Niet meer actief

Je geeft toch zelf eerst die tas aan haar?

En wat maakt het nou uit of ze net een Audi heeft gekocht? Dat betekent niet meteen dat iemand rijk is

6. Deerne85

Deerne85 Fanatiek lid

10 mei 2012
    1.681
    0
    0
    Balen, zet je dr overheen, geef de overgebleven kleertjes aan die ander en zeg haar dat ze met de volgende maat de eerste is. Blijkbaar groeit haar kind precies achter jouw kind aan dus nog genoeg mogelijkheden om haar voort te helpen. Ik zou echt nier naar de buurvrouw gaan en de gegeven kleertjes terugvragen!

7. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Haha dat wilde ik ook schrijven :)

8. Marijcha

Marijcha Actief lid

5 mrt 2014
    454
    0
    16
    Zuid Holland
    Jammer, maar kk ben het eens met bovenstaande, misschien was het beter om de tas eerst bij de andere buuf te brengen!

9. Imensa

Imensa Niet meer actief

Waarom breng je überhaupt dan al die zak kleding naar haar toe als ze volgens jou genoeg geld heeft om een nieuwe Audi te kopen?
    En dan eigenlijk in jou ogen genoeg geld heeft om kleertjes te kopen en dus eigenlijk geen recht heeft op de kleertjes.
    Vind dat je geen recht hebt om zo te reageren.

10. linnie88

linnie88 Actief lid

6 aug 2013
    223
    10
    18
    ik denk dat jij van die buurvrouw met de gloednieuwe audi verwacht had dat, nadat jij haar appte, zij zelf die tas naar de buurvrouw bracht die het zo nodig had... En dan uiteindelijk gebeurd dit niet en houdt ze zelf al het goede.
    een wijze les voor de volgende keer dus!

enne, dat mensen een nieuwe auto kopen wil niet zeggen dat ze bulken van het geld. Sommige nemen zelfs een krediet ervoor, maar showen dit niet aan de buiten wereld! Dus wellicht heeft ze geen geld voor kleertjes..

11. Mamvk

Mamvk Fanatiek lid

29 sep 2013
    1.043
    0
    0
    Tja maar dat is toch je eigen schuld? Jij brengt een tas kleding erheen voor haar, en vervolgens ben je teleurgesteld als ze er spullen uit neemt?

12. happyglow

happyglow Fanatiek lid

18 okt 2012
    2.101
    0
    0
    Accountmanager Binnendienst
    Maarssen
    Zie de reacties nu pas...

Ik had de tas al weggebracht naar haar toen ik aangesproken werd door iemand. Die ander was geen buurvrouw maar het zusje van iemand.

ik wilde het niet terug en heb letterlijk gevraagd dat als ze klaar was met uitzoeken of ze de rest dan terug wilde brengen wat ze niet hoefde zeg maar. Normaal word dit doorgegeven naar andere buren maar dit keer legde ik uit wat er aan de hand was en of ze dan het resterende terug kon geven...

Ik had alles terug gegeven, zij 5 kledingstukken...

Ik bracht het naar haar omdat ze de enige is met een zoontje die net een maatje onder die van mij loopt dus de jongenskleding gaat daar altijd heen eigenlijk...

13. happyglow

happyglow Fanatiek lid

18 okt 2012
    2.101
    0
    0
    Maarssen
    Jazeker :p uit een erfenis van Manlief die hij net had gekregen. Ze waren hun oude auto zat dus staken de erfenis deels in een nieuwe.

Ik ben niet boos, meer teleurgesteld. Als ik een tas kleding zou krijgen om uit te zoeken wat ik wilde en hem vervolgens door te geven en ik zou daarna dit verhaal horen had ik de hele tas terug gebracht... Gewoon omdat ik het goed heb en dit andere ook gun... Ik had dit totaal niet verwacht en het stelt me teleur.

14. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Snap je heel goed. Jij brengt die tas naar die ene vrouw omdat je weet dat haar kind nu in die maat zit. De app van de andere komt later en je had niet door dat haar kindje nu ook in die maat zit. Ik zou me ook wel rot voelen maar jij kan toch niet alles weten.

En ook al had de eerste buurvrouw de tas al, ze had er toch wel een beetje rekening mee kunnen houden. Maar ja, gratis is gratis en mensen nemen dan maar.

Heeft hier nu niks mee te maken maar colruyt in belgie had altijd wel wijn staan om te proeven. Echt hoeveel mensen er niet een paar keer voorbij liepen en dan telkens weer zo'n bekertje vullen... want ja gratis he. Ik heb 1 keer gezien dat er iemand zelfs een flesje opvulde en dan ook nog de nodige rondjes liep.

15. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    ...

16. happyglow

happyglow Fanatiek lid

18 okt 2012
    2.101
    0
    0
    Maarssen
    Ik vind ook niet dat ze geen recht heeft op deze kleertjes, totaal niet. En Rijk zijn ze niet maar ze hebben het heel goed net zoals wij en de rest hier in de buurt. We bulken niet van het geld maar kunnen gewoon iets kopen als dat nodig is zonder na te denken. Luxepositie vind ik.

Dus iedereen heeft evenveel recht op kleertjes en heb er nooit problemen mee gehad maar als je dan weet dat er iemand kleertjes nodig heeft die het echt goed kan gebruiken en je haalt er snel al het goede spul uit...

ik kan er niet inkomen sorry... Gaat me gewoon echt tever en ik ben echt zwaar teleurgesteld in zoiemand...

17. happyglow

happyglow Fanatiek lid

18 okt 2012
    2.101
    0
    0
    Maarssen
    Naja goed ik ga slapen, ik begrijp uit veel reacties dat dit gedrag normaal is. Voor mij is dat niet zo en ik kan dan flink teleurgesteld zijn in sommige mensen. Als je iets gratis en voor niets toegeworpen krijgt wat je niet echt nodig hebt en iemand anders heeft dat wel dan sta je het af, punt. Zo vind ik dat tenminste. Jammer dat ik een van de weinig ben daarin.

Ben blij dat ik mijn verhaal in iedergeval even kwijt kan.

Weltruste dames xxx

18. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Dit wilde ik net typen.

Les voor de volgende keer TS. :)

19. beauty2012

beauty2012 Fanatiek lid

4 mei 2012
    3.184
    16
    38
    Ik snap je aan de ene kant heel goed ts...
    Ik had denk ik ook verwacht van mijn buurvrouw dat ze het doorgaf aan die vrouw die het harder nodig had.
    Maar aan de andere kant.. je had het haar eerst aangeboden, dus heeft ze wel het recht om eruit te halen wat ze zelf leuk vind. Al is dat wel een beetje hebberig als ze weet dat die andere het harder nodig heeft...

20. Noushka

Noushka Fanatiek lid

2 feb 2008
    1.601
    12
    38
    overijssel
    Tja, ja hebt de eerste buurvrouw nou eenmaal de eerste keus gegeven. Niet leuk voor nummer 2. Maar of ze nou rijk is of niet, ze heeft precies gedaan wat je vroeg, kleding uitgezocht en de rest terug gegeven ;)

Ik snap dat je het lullig vind voor de ander, maar vind niet dat je haar iets kwalijk kan nemen.

Deel Deze Pagina