Ik snap wel dat je teleurgesteld bent. Ik had zelf de tas ook weer terug gegeven met in m'n hoofd dat er iemand anders is die het harder nodig heeft. Helaas denkt niet iedereen zo.
Ik snap eigenlijk best dat je best een beetje teleurgesteld bent in de 'hebberigheid' van de buurvrouw. Tuurlijk heb je de tas aan haar gegeven en is het aan haar wat ze ermee doet en weet je niet wat daar achter de gesloten deur allemaal afspeelt. Maar als je haar dan vraagt de tas eerst even terug te brengen mrt wat nog over is en de situatie daarbij uitlegt, verwacht je toch enige empathie in de donder van die vrouw en minstens een halfvolle tas terug of weetikveel. Ik vind het zo'n typisch voorbeeld van hoe onze maatschappij ikke-ikke-ikke is geworden. Erg jammer...
Als je al van beide buren de financiele situatie weet, waarom geef je degene die het het hardst nodig heeft dan niet eerste keus, ongeacht of ze het direct al nodig heeft of niet?
Ik snap je teleurstelling, maar snap ook nog niet waarom je die buurvrouw die het echt nodig heeft niet eerst liet kiezen? Dat lijkt me het meest logisch...
Ik vind dat je die auto echt even buiten beschouwing moet laten en al helemaal omdat ie van een erfenis betaald is. Misschien moet je de volgende keer zelf wat beter rond vragen of iemand het kan gebruiken, dan bespaar je jezelf de teleurstelling.
Ik denk dat door je openingspost niet door iedereen goed begrepen is wat je nu bedoeld. Ook door mij niet. Die Audi doet eigenlijk niet terzake. Of ze t goed hebben ook niet. Het gaat om het stukje fatsoen wat jij had verwacht dat ze zou hebben om wat over te laten voor een ander? Ik zou dit echt met haar bespreken. Misschien heeft ze helemaal niet in de gaten wat ze heeft gedaan.
Wat Romy ook al zegt ja...het gaat om die teleurstelling. Dat iedereen hier nu zegt dat TS vooraf beter na had moeten denken...tsja, dat verandert niks aan de situatie. En dat verandert ook niks aan de teleurstelling in de normen&waarden van de buurvrouw. En ik vermoed dat TS zich écht wel heeft bedacht een volgende x meteen de kleding naar diegene die het nodig heeft te brengen. Daar gaat het verder niet om, maar om de titel: teleurstelling in de buurvrouw.
Kan me voorstellen dat je teleurgesteld bent in je buurvrouw, je verwacht niet dat ze bijna die hele tas leeg haalt, of ze nu wel of niet geld zou hebben, dat is een kwestie van fatsoen en een ander wat gunnen. Nu je dat weet, volgende keer eerst anderen wat uit laten zoeken.
Als jullie echt close zijn kan je altijd een berichtje sturen om te vragen of ze de kleding echt hard nodig heeft ivm de situatie vd andere buurvrouw toch?
Er is hier volgens mij niemand die echt leest. Ts kon dietas niet aan die andere vrouw eerst geven, want ze kreeg de app daarover pas toen de tas al bij de buurvrouw lag. Toen is ze daar nog heen gegaan om dat uit te leggen en dat diegene het goed kon gebruiken..dus of de buurvrouw als ze dingen uitgezocht heeft ze devtas toch terug aan ts wil geven zodat die weer door kan (omdat ze in eerste instantie gezegd had de tas niet terug te hoeven). Nou ik snap heel goed dat ts verwacht dat de buurvrouw de tas voor get grootste gedeelte teruggeeft als je hoort dat iemand het zo goed kan gebruiken
ja denk ook dat ik gerust mijn mond dan zou opentrekken joh heb je net een berichtje gegeven dat die vrouw het heel goed kan gebruiken maar nu heb je wel heel die tas leeggehaald niet echt de bedoeling
Niet alles gelezen, maar hier sluit ik me wel bij aan. Ik heb wel een beetje moeite met het noemen van die nieuwe auto, want als je het die buurvrouw daardoor niet meer gunt had je die tas daar beter helemaal niet moeten brengen.
Of jij leest niet goed Ze koos voor één van de buurvrouwen. Daarna apptr een andere buuf dat ze kleding nodig had. Ze had er ook voor kunnen kiezen om het dus wel gelijk aan die buuf te geven ipv eerst de tas te zetten bij iemand waarvan je weet dat ze het toch noet echt nodig hebben. Overigens was het gewoon de bedoeling om de tas altijd door te geven naar een andere buuf, dus...
Nee hoor jij leest niet goed die ander is helemaal geen buurvrouw dus ze wist niet van het bestaan van die "armere" persoon af...
Vind het ook niet zo netjes. Hier gaat er ook een tas in omloop iemand haalt er uit iemand doet er in. Bijvoorbeeld net te klein etc. Dat had de buuf ook kunnen doen misschien had ze kleding die zij niet mooi vind maar een ander wel. Het stukje delen doet ze niet neemt alleen erg jammer
Vreemd.... In de openingspost staat bij mij toch echt gewoon dat ze een app kreeg van een andere buuf. Twee verschillende verhalen dus
Tja ik ben daar anders in misschien. Wanneer ik die tas had weggebracht heeft die 'arme' moeder gewoon pech, ik zou niet meteen weer gaan appen dat iemand het (beter) kan gebruiken nadat ik net die tas bij haar heb gebracht.
Even het topic doorlezen. Een andere buurvrouw had het goed kunnen gebruiken voor haar zusje. Normaliter gaat alle jongensspul naar de buurvrouw met de auto omdat niemand anders een zoontje heeft met die maat kleding. Ik snap je teleurstelling ook erg goed.