teleurgesteld in familie

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Uk2011, 24 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    zo zou ik ook denken...ik begrijp je helemaal!!

2. MamaMars

MamaMars Niet meer actief

Herken het ook wel een beetje, bij mijn eerste woonden we echt te ver weg voor kraamvisite van familie, maar bij de 2e niet. mijn broertje is nog steeds niet geweest (dochter is 13 maanden..) mijn peetoom ook helemaal niks. Ja, ik had hem een berichtje gestuurd via hyves voor hun nieuwe adres, en kreeg een reactie: oh voor geboortekaartje zeker? kon geen gefeliciteerd van af, geen kaartje, niks.
    Ach, ik weet in ieder geval aan wie ik wat heb, zoals 2 supergeweldige vrienden die de halve wereld over vlogen om op kraamvisite te komen. En muisjes vanuit nederland meenamen ;)

3. Marijee

Marijee Fanatiek lid

21 jan 2008
    2.295
    0
    0
    hier is ook iedereen geweest na de geboorte van me zoontje.. alle nichtjes en neefjes en ooms en tantes (stond er toen alleen voor)

nu na de geboorte van de kleine meid is er van mijn kant alleen mijn ouders, me broertjes en 1 vriendin geweest en dat was het.
    een paar kaartjes van ooms en tantes maar geen telefoontje dus laat staan langs komen en dan in de zwangerschap wel zeggen dat ze langs zullen komen als de kleine geboren is,

wat ben ik blij dat ik geen echte geboortekaartjes naar al mijn ooms en tantes heb gestuurd maar een mailtje met het kaartje ingescant.

en wel berichtjes krijgen met de vraag
    "wanneer kom je je prachtige dochter showen" ???

ik weet dus ook heel goed hoe je je voelt.

4. mimi83

mimi83 Niet meer actief

uk: ik denk dat het echt een kwestie is van dat ze niet durven te komen. Hier hetzelfde verhaal. Ik heb gewoon in mijn www gezet. lekker gewend thuis met de kleine, klaar om onze tweede trots te showen..

Heeft in mijn ogen niets met trots inslikken te maken. dat niet alle mensen geen kaartje vind ik ook niet vreemd waarschijnlijk staan er cadautjes te wachten waar het kaartje al geschreven bij zit.

Mensen denken erom dat je kan herstellen en die eerste 2 weken geen bezoek wil. Nu moeten ze maar "raden"dat je er wel klaar voor bent.
    Stuur een mail rond, zet het in je www en leg je moeder uit dat je zelf wel kan vertellen hoe het gaat en dat je het zeer opprijs zou stellen als ze niet iedereen op de hoogte houd, maar dat je zelf ook een mond hebt.

5. Uk2011

Uk2011 Niet meer actief

Mannetje is nu 5 weken oud, en 3 weken na versturen van het kaartje hebben sommige ooms en tantes nog niks laten horen. Weet je, voor mij hoeft het nu ook niet meer. Beschuit komt wel op, de muisjes ook wel...

6. Linda1980

Linda1980 Fanatiek lid

30 mei 2006
    1.356
    0
    0
    Zo ben ik ook gaan denken hoor Uk2011! Hier ook nog beschuit met muisjes in de kast, maar die maken we gewoon lekker zelf op. Inmiddels is ons dochtertje vandaag 12 weken en ondanks dat al m'n tantes het hoogste woord hadden dat ze 'snel zouden langskomen', zit ik nu nòg op ze te 'wachten'. Nou, het hoeft van mij allang niet meer! Gek is wel dat ze bij de geboorte van m'n eerste niet wisten hoe snel ze voor de deur moesten staan, maar nu?! Nee, voor mij is het wel duidelijk hoor..... Lekker laten gaan! Idem met m'n collega's, ruim 2 jaar terug waren ze er als de kippen bij, maar nu moeten ze nog komen! Ben deze week weer begonnen met werken en verwacht ook van hun dus helemaal niks meer. Beetje jammer allemaal, maar 't zegt genoeg toch?!

7. Uk2011

Uk2011 Niet meer actief

Denk niet dat we er nog lang bij stil moeten staan. Ben er wel bitter door geworden merk ik. Inderdaad jammer, maar je weet op zo'n moment wel waar je aan toe bent.

Ik heb over een paar weken een familiefeestje. Denk niet dat ze nog langs zullen komen. Ze verwachten wel dat wij naar dat feestje gaan. Ach, ja, dan zullen ze onze zoon voor het eerst zien denk ik dan maar...

8. Jaimy en remco

Jaimy en remco Bekend lid

14 mrt 2008
    588
    0
    0
    Bakker Bosman
    Rijswijk Zuid-Holland
    Ook van mij van harte gefeliciteerd met julliej kindje.
    ja dat is idd geen leuk verhaal maar mischien opluchting voor je hier het zelfde verhaal! Voornamelijk van mijn schoonfamilie. ben behoorlijk boos geweest en verdrietig en iz zekker nie leuk maar soms zal je zien dat je er van leerd voor in de toekomst op wie je kan rekenen en wie niet. hier ook beschuit staat er nog steeds en ben 3,5 maand geleden bevallen mischien gerustelling meisje heel veel sterkte en laat je niet gek maken. dikke kus voor jou

9. Jaimy en remco

Jaimy en remco Bekend lid

14 mrt 2008
    588
    0
    0
    Bakker Bosman
    Rijswijk Zuid-Holland
    ohja mijn oudste broer is ook nog niet geweest en kleine is 3,5 maand;)

10. Uk2011

Uk2011 Niet meer actief

Jeetje dat is ook niet leuk! Van je eigen broers/zussen verwacht je toch wel dat ze langs komen? Mijn broers/zussen en schoonzussen/zwagers zijn wel langs gekomen in de eerste weken, zelfs al wonen ze aan de andere kant van het land!

Valt me gewoon nog steeds vies tegen van de familie die hier practisch om de hoek woont :(
    Maar ach, wat doe je er aan? Ik ga ze niet bellen, ik heb ook mijn trots. Dan leren ze dit prachtige mannetje maar niet kennen.

Hier dus nog steeds geen verandering in de situatie helaas. Iedereen weet dat het met mij weer beter gaat, maar langs komen doen ze niet. Het is goed zo. Ik maak gewoon elke keer beschuit met muisjes wanneer een vriendinnetje langs komt. Zij vind het wel lekker ;)

11. lieve sophie

lieve sophie Actief lid

3 mrt 2009
    299
    0
    0
    Dat is inderdaad heel erg zeg! Ik herken het helaas ook wel een beetje. Bij onze eerste werd de deur plat gelopen en kon de postbode het soms niet aan zeg maar (100 geboorte kaarten gekregen) en bij de 2e zijn de mensen die op kraamvisite zijn geweest op 2 handen te tellen en nog niet eens de helft aan geboorte kaartjes ontvangen. Ik heb daar in het begin ook menig traan om gelaten. Mannetje is nu bijna 7 maanden en er zijn nog steeds veel mensen niet geweest. Nou die hoeven dus ook niet meer te komen. Laat ze het lekker uitzoeken! Geniet van je kleintje en ik weet het raakt je echt in je hart als mensen geen interesse tonen in je kindje maar jullie genieten met elkaar en dat is het belangrijkst. (ik zeg dit nu makkelijk maar ik heb er ook wel even over gedaan om ze te denken hoor)
    En ik zou lekker op dat familiefeest gaan pronken en proberen er boven te staan. Als mensen opmerkingen maken van we komen gauw langs kan je altijd zeggen dat het jammer is dat ze nog niet zijn geweest ofzo.

12. Uk2011

Uk2011 Niet meer actief

Het is toch een flinke klap wanneer je bij een tweede minder dan de helft aan "interesse" krijgt. Ik snap dat niet. Is een tweede dan zo veel minder interessant dan een eerste?

Ik heb mijn kaartjes net even geteld. Ik heb totaal zo'n 60 kaarten verstuurd en 29 stuks ontvangen, waarvan 5 van mijn werk en collega's.

Pronken doen we zeker weten wel! Volgende week even bij oud-oma op bezoek, want ga voor het eerst echt een eind met de kleine op pad om wat te shoppen. We komen er dan toch langs :)

13. lieve sophie

lieve sophie Actief lid

3 mrt 2009
    299
    0
    0
    Gelijk heb je!! Ik snap het ook nog steeds niet voor ons is hij net zo bijzonder als mijn eerste maar voor de buitenwereld ligt dat toch anders. Ik probeer er wel boven te staan maar doet nog steeds zeer. Een kennis van mijn man is 3 weken geleden vader geworden. Bij onze eerste zijn ze alle twee geweest en bij M is alleen hij geweest. Nu moeten wij dus ook bij hun op kraamvisite en heb tegen mijn man gezegt dat hij maar alleen moet gaan. Misschien kinderachtig maar kon toch al niet zo met haar opschieten en vindt het dus wel prima zo.

Zijn er inmiddels al weer wat meer reacties/bezoek gekomen?

14. Uk2011

Uk2011 Niet meer actief

Kan het me heel goed voorstellen hoor, ik zou dan ook niet mee gaan.
    Nee hier nog steeds niemand op bezoek gehad van de familie. Ik heb me er bij neer gelegd. Wel onverwacht een kennis die voor de deur stond - leuk!!! kon ik eindelijk mn muisjes aanbreken :p En kreeg een lief kaartje van een paar klanten, die hadden het geboortekaartje op (ex-)kantoor zien staan. Ook super lief =)

Ik begin nu echt te genieten. Heb het losgelaten en heb er vrede mee. Ik geniet van mijn mannetje. Dat de familie dat niet wil is niet mijn probleem (meer).

15. lieve sophie

lieve sophie Actief lid

3 mrt 2009
    299
    0
    0
    Heel goed van je!! Je mannetje is het belangrijkst en de tijd gaat al zo hard dus geniet lekker van hem. En je familie die zullen misschien zich straks wel achter de oren krabben want de tijd komt niet meer terug en waarschijnlijk ziet jullie mannetje er nu al weer anders uit als vlak na de bevalling. Dat hebben zij dan gemist. Ik vond namelijk dat ze de eerste 2 maanden zo veranderden. Wat je zegt dat is jou probleem niet.
    En onverwachte bezoekjes en kaartjes zijn altijd leuk. Altijd fijn als er iemand aan je denkt.

16. Neeltje1986

Neeltje1986 Fanatiek lid

29 aug 2009
    3.313
    1
    0
    Onze boef! :)
    Eindhoven
    Uk.. Ik ken je gevoel! Maar laat je niet kennen, ga lekker winkelen met je kleine, lekker wandelen etc.. Het is makkelijk gezegd, ik weet het.. Ik had er ook erg veel moeite mee..

Ik wil gerust jullie kleine komen bewonderen of een kaartje sturen! ;)

(Ik zie trouwens net dat we op dezelfde dag zijn bevallen.. Nog gefeliciteerd! :D)

17. misa

misa Niet meer actief

Gefeliciteerd met je kleintje!!!

Ooh wat erg... Kan me voorstellen dat je daar van baalt..! Je wilt toch graag showen en kletsen over je kleintje.
    Maar dat mensen niet direct komen zou kunnen dat ze je de tijd gunnen. Ik vind dat ook erg irri eigenlijk...
    Wij hebben het de andere kant meegemaakt: tot een week of 10/12 bezoek... Pfff! Volgende keer een kraamfeestje hier!

Ik zou lekker proberen te genieten van je kindje. Verlies er geen energie aan, dat zou zonde zijn!
    Dikke knuffel!

18. Uk2011

Uk2011 Niet meer actief

@Lieve Sophie: Ons mannetje is al zo enorm veranderd in die 1,5 maand, ze weten niet wat ze missen!

@Neeltje: Ja ik weet het, en dat probeer ik ook te doen: genieten van het mooie weer samen met mijn mannetje. Lekker wandelen, boodschapjes doen, winkelen... :)
    Eindhoven is een eindje uit de richting :p Maar wat leuk dat jij op dezelfde dag bent bevallen!! Jij ook gefeliciteerd ;)

@Jois: Dank je! :D
    Kan me voorstellen dat 10-12 weken lang bezoek ook niet fijn is. Dan is je verlof voorbij, en heb je alleen maar bezoek gehad! Dat is dan weer het andere uiterste he.

Mijn energie gaat helemaal op aan mijn kleine man. Ik geniet :D
    En die familie... laat ze maar lekker. Die doen nog steeds geen moeite om contact met me op te nemen...

Deel Deze Pagina