Hallo. Op 29 december ben ik bevallen van ons meisje. De kraamhulp zit er weer op, dat was al een opluchting want na een paar dagen was ik d'r al zat. Ik wou zelf weer wat poetsen en ik was daar ook gewoon weer aan toe. Echter nu verlang ik er zo weer naar om gewoon boodschappen te doen, het leven weer op te pakken. Ik kan geen rust vinden tijdens het rusten, klinkt raar.. Maar hebben meer mensen hier last van? En hoe hebben jullie toch je rust kunnen pakken? Kraamverzorgster Zei dat het nog zo belangrijk is.
Herkenbaar....dat had ik ook. Was blij om de vaatwasser bijv al uit te kunnen ruimen haha. Je moet ff wennen aan je nieuwe leven. Rusten kon ik ook slecht, maar dat heb je echt nog wel nodig. Korte nachten enzo ga je toch voelen na een tijdje.... Gewoon doen waar je zin in hebt zou ik zeggen, maar niet alles tegelijk. Een pyamadag met de kleine op je buik is ook heerlijk en het klinkt cliche maar de tijd gaat snel en over een tijdje verlang je echt naar rust. Nog gefeliciteerd en lekker genieten.
Heel herkenbaar hoor. Echt rusten kon ik niet, maar lag smiddags wel lekker op de bank met de tv aan..ook ene soort va rusten, maar voelde minder verplicht zeg maar. Die rust komt vanzelf weer beetje bij beetje terug.
Maar mis je het ook? Heb je het nodig? Ik denk dat je zelf het beste aan voelt wat je wel en niet kan. Ik heb bij de eerste welgeteld 1x een uurtje op bed tv gekeken. Ik kon het gewoon niet hoor. Tijdens de kraamweek heb ik gewoon lekker zelf de was gedaan, ben ik op pad geweest voor vitaminen voor de kleine (had ik niet in huis) en ben ik nog samen met mijn partner op kleertjes uit geweest omdat we niet genoeg kleine maatjes hadden. Laat staan toen de kraamhulp weg was. Ik was niet meer te stoppen. En het voelde allemaal prima
Allereerst gefeliciteerd! Ik had niet zozeer behoefte aan huishoudelijk werk, maar herken wel wat je schrijft over geen rust kunnen vinden. Volgens mij gierde de adrenaline en het topgeluk nog weken door mijn lijf! Bij mij heeft dit een aantal weken geduurd en toen heeft mijn lichaam me teruggefloten en moest ik wel. Helemaal prima hoor, alleen heeft het herstel hierdoor denk ik iets langer geduurd dan noodzakelijk. Ik voelde me er goed bij, maar hoop nu bij de tweede eerder de rust te vinden.
Bij alle 3 de kindjes was ik meteen na de bevalling alweer een beetje mee aan het rommelen met de kraamhulp, toen zij weg was deed ik vrijwel alles weer, ik voelde me 3 keer prima!
Hier ook zodra de kraamhulp weg was weer alles aan het doen.. Wel geprobeerd om wat te rusten maar dat lukte niet.. Alle klusjes die nog moesten gebeuren gingen door m'n hoofd dus dan maar geen middagdutje dacht ik.. Wel gevraagd aan m'n man of die boven wilde zuigen etc ivm dat je nog niet te zwaar mag tillen.. Goed kijken naar wat jij wilt en vooral aankan!
Ik heb de eerste 5 dagen na de bevalling me heel rot gevoeld!Ik werd gek van het verplicht:rusten! Ik merkte toen ik eenmaal weer mn ding ging doen ik me v eel uitgeruster voelde. Ik ben dus gewoon gaan wandelen,boodschappen doen en mn huishouden bij gaan houden. Ik had dat echt nodig anders was ik echt gek geworden. Dus doe waar jij je goed bij voelt. Maar wees wel eerlijk naar jezelf en als je echt voelt dat je iets teveel hebt gedaan pak dan je rust. Drink een bak thee of wat dan ook.Als je maar goed naar je gevoel luistert dan komt het allemaal wel goed.