Echo streepje?

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by toeter, Dec 22, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. toeter

toeter Fanatiek lid

Dec 1, 2012
    1,313
    1
    0
    #1 toeter, Dec 22, 2012
    Last edited: Dec 22, 2012
    Hoi meiden,

Ik heb gisteren mijn 2e echo gehad met 10 weken, het was zo leuk. Het zwom en spartelde en zwaaide zelfs even naar ons:D

Ik had de echo mee naar huis genomen, en toen zag ik een streepje op de echo waarvan ik niet weet wat het is..zelf denk ik iets van de navelstreng maar ben niet zeker???

iemand een ideetje?

echo2.jpg

streepje.jpg

2. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,474
    4,930
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Wat wil je horen? Dat het een piemeltje is? ;)
    Daar is het nog te vroeg voor.

Maar volgens mij komt de placenta en navelstreng bij jou van onderen (op de foto te zien), dus ik denk dat het streepje geen navelstreng is.
    Vind de plaatjes zelf ook erg vaag en onduidelijk. Kan mi. van alles zijn. Misschien heeft hij/zij z'n benen net iets over elkaar zodat het weefsel net wat dikker lijkt (en dus witter op de foto).

3. Ytest

Ytest VIP lid

May 11, 2012
    13,444
    9
    38
    Beginnend jongensnubje? ;)

4. toeter

toeter Fanatiek lid

Dec 1, 2012
    1,313
    1
    0

Zou kunnen wat je schrijft, en nee ik heb niets aangegeven over geslacht dus waar je vandaan haalt dat ik een piemeltje zou willen zien?? Navelstreng zie je trouwens wel lopen naar boven toe. Dus placenta zit boven volgens vk.

Ik dacht dat het streepje het begin was van navelstreng.

5. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

Sep 30, 2007
    5,584
    2
    38
    persoonlijk denk ik idd dat je wilt horen dat het wel een piepie lijkt maar helaas met 10 weken kan je dat echt nog niet zien in dit geval zou ik denken aan een botje in het bovenbeen of simpelweg een streepje en waarvan tja ;) ik zou zeggen geniet ervan dat je een goede echo heb gehad, en hoop dat je uiteindelijk blij bent met wat het ook mag wezen ;)

6. toeter

toeter Fanatiek lid

Dec 1, 2012
    1,313
    1
    0

Ik heb eerst eens een beetje gesurft naar wat nub inhoudt, ik las al wel een aantal topics op het forum hier maar kon daar eigenlijk zelf geen wijs uit,..

Dus ik las dat het voor nub te vroeg is pas vanaf ong 12 weken??
    (sorry heb daar echt weinig verstand van)haha

7. tuc

tuc Niet meer actief

ik haal nergens uit het verhaal van ts dat ze zou willen zien dat het een piemeltje is...ze heeft het niet eens over het geslacht gehad, wat een rare reacties???

ts, geen idee wat het kan zijn, zou het even aan je vk vragen volgende keer. Hopelijk komt er nog iemand die het weet hier.

8. toeter

toeter Fanatiek lid

Dec 1, 2012
    1,313
    1
    0
    Dit is mijn vierde zwangerschap, denk je nu echt dat ik wil horen dat dit een piemeltje is??:D Zou dom zijn vind je niet?

ja botje/kraakbeen van beentje of begin navelstreng daar dacht ik ook aan, echo was uitwendig en vind dat toch vager eigenlijk. Iig onduidelijker.

9. masami

masami Fanatiek lid

Jul 27, 2011
    4,248
    802
    113
    Female
    Moeilijk te zien toeter, wel fijn te horen dat je echo goed was. Van harte nog en wat leuk een vierde :)

De nub is tot 12 weken eigenlijk altijd een meisje, in de zin dat er dan nog geen verschil is te zien.
    Vanaf 12 tot 14 weken is het te zien wat het zou zijn via de nub.
    Maar dat ziet lang niet iedereen.

10. toeter

toeter Fanatiek lid

Dec 1, 2012
    1,313
    1
    0
    Dank je Masami,

Ook bedankt voor de aanvullende info over nub.
    Inderdaad, ik denk ook niet dat iedereen nub kan zien.
    Maar ik denk gewoon begin van de navelstreng, want in het begin is dat groter , die uitstulping uit buikje.

Ik weet ook dat er hier meiden op het forum zijn die enorme keien zijn op gebied van echo's vandaar ik hem geplaatst heb:)
    Kan het wel aan vk vragen maar ik krijg volgende keer een andere vk.

Een vierde, ja ja is echt leuk:D

11. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

Sep 30, 2007
    5,584
    2
    38
    voor een navelstreng vind ik hem te laag liggen en ik denk/meen de navelstreng ernaast te zien dat iets wittere, dus hou het vooralsnog op bovenbeentje dat komt ook wel overeen met de ligging ik vind de echo overigens wel duidelijk

ps niet om het een of ander maar laten we nu eerlijk zijn we hebben allemaal ook ik met zwangerschap nummer 6 weleens een droom jongen/meisje dat maakt ook helemaal niet uit ;) helemaal zwanger van nummer 5 had ik toch echt wel een droom na 4 meiden;)

12. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,474
    4,930
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    tjonge jonge mensen.
    Zelfs met smiley nog niet duidelijk dat het een grapje was?

(zou overigens wel zweren dat de placenta op de foto onder zit... Maar ja, ik heb er niet voor geleerd)

13. toeter

toeter Fanatiek lid

Dec 1, 2012
    1,313
    1
    0
    Oh oke ik begrijp je droom,... haha maar ik heb al vanalles wat ik heb 2 meiden en een knul, mij maakt het niets uit wat het zal worden, ik heb ook geen voorgevoel of voorkeur alles is van harte welkom:)

14. toeter

toeter Fanatiek lid

Dec 1, 2012
    1,313
    1
    0

tis je vergeven hoor merah:p
    Ik heb er ook niet voor geleerd, vandaar mijn vraag haha.

Ik heb ook niet geleerd voor smileys (grapje)

15. mamavanmara

mamavanmara Bekend lid

Mar 24, 2011
    717
    0
    0
    Kunnen de witte streepjes twee voeten tegen/naar elkaar zijn?
    Dat één knie links boven is? Onderbeen dus schuin naar boven?

Ik ben een leek hoor! Dus wie weet zit ik er onwijs naast.
    Gefeliciteerd met je zwangerschap in ieder geval!

16. toeter

toeter Fanatiek lid

Dec 1, 2012
    1,313
    1
    0
    Dank je wel, ik denk dat het dat inderdaad is. Nadat ik jouw tekst las en even terug keek naar de echo zie ik inderdaad alsof het een voetje is. Toppie! grappig want het kindje was super aan het bewegen en het was voor de vk ook niet helemaal makkelijk een goede shot te maken haha

17. mamavanmara

mamavanmara Bekend lid

Mar 24, 2011
    717
    0
    0
    Graag gedaan! :)
    Ik heb tijdens mijn zwangerschap aardig wat pretecho's gehad. Ik had zo'n 9 maanden pakket. Wie weet heb ik het goed... :)

18. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

Sep 30, 2007
    5,584
    2
    38
    weet je bij nader inzien denk ik dat je gelijk heb dit is een voetje lijkt wel of de beeb met beentje over beentje ligt en dat dat zijn/haar voetje is wat goed van jou ;)

Share This Page