Waarom naam vader op bloedonderzoek bij zwangerschap

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by Angellove90, Dec 21, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Angellove90

Angellove90 Bekend lid

Mar 2, 2011
    731
    0
    0
    Student Vastgoed & Makelaardij
    Noord-Brabant
    De titel zegt het al een beetje.. Heeft iemand enig idee hoe het komt dat de naam van de vader op een bloedonderzoek voor een zwangerschap vermeldt wordt?

Niet dat het mij iets uit maakt, maar ik ben eigenlijk vooral benieuwd wat ze met die informatie doen. En wat het voor een bloedonderzoek uitmaakt wie de vader is? Niet dat we iets te verbergen hebben, maar puur uit nieuwsgierigheid... :)

2. Babii

Babii VIP lid

Jun 10, 2009
    11,520
    3
    38
    Verplaatst naar onderzoeken en echo's,

3. Amfy

Amfy Niet meer actief

alle 3 mijn zwangerschappen nooit gehad

4. Moekje

Moekje Fanatiek lid

Apr 29, 2012
    1,021
    1
    38
    NULL
    Zuid-Holland
    Ik denk dat het er mee te maken heeft,dat wanneer jou kindje een andere bloedgroep heeft als jij en je anti stoffen aan gaat maken tegen het bloed van je kindje.
    Bijv bij Resus factor etc. om te kijken wat zijn bloedgroep is ofzo... lijkt me alsnog ver gezocht maargoed.. dat is het enige wat ik me kan bedenken :)

5. Jade12

Jade12 Niet meer actief

hier stond mijn vriends naam niet op de formulieren, alleen mijn gegevens.

6. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

Sep 30, 2007
    5,584
    2
    38
    hier stond mijn partner zijn naam er wel op, maar waarom tja eigenlijk geen idee :)

7. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Nee dat doen ze juist niet, omdat naar schatting 10% van de "vaders" niet de vader is.
    Ook bij resus negatief testen ze de vader dus niet.

8. Pleak

Pleak Fanatiek lid

May 30, 2011
    3,620
    218
    63
    zuid-holland
    Ik kan me niet herinneren dat de gegevens van mijn man ooit op de formulieren zijn gezet. Ik kan mijzelf niet eens herinneren dat de gegevens ooit zijn genoteerd.. ;)

9. Chiggy

Chiggy VIP lid

Aug 29, 2010
    12,876
    25
    38
    Rotterdam
    Geen idee, ik heb ze gewoon niet ingevuld en daar is toen niks van gezegd oid.

10. beertje1987

beertje1987 Fanatiek lid

Oct 10, 2012
    2,106
    1
    38
    Bij mij stonden ook alleen mijn gegevens er op. In principe heeft papa er niks mee te maken natuurlijk.

11. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Op mijn labformulieren van oa 12 weken bloedonderzoek staat ook de naam van mijn man. Ze wisten al dat ik + bloed heb dus daar heeft het niks mee te maken. Was op het formulier over rode hond, hiv, hepatitis, etc

Maar het domme is dat er geen geboortedatum van m'n man of registratienummer op staat. Stel je man heet Guus Geluk en zo heten 1000 mensen in je woonplaats, wat is dan het nut van je naam op een formulier :(

Ik snap hem ook niet zo.. Wat hebben ze aan alleen een voor en achternaam?

12. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,474
    4,930
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Geen idee. Heb ik bij zowel de vorige als deze zwangerschap niet gehad. Wel in de aanloop er naar toe. We hebben IVF gedaan en dan is het ter controle dat ze wel het goede zaad bij de goede eitjes doen ;)

13. Angellove90

Angellove90 Bekend lid

Mar 2, 2011
    731
    0
    0
    Student Vastgoed & Makelaardij
    Noord-Brabant
    Ja, zo is het bij mij ook precies gegaan. Maar de kans is groot dat we in hetzelfde ziekenhuis komen.. ;) Ik weet juist dat ik resus negatief ben, maar volgens mij zetten ze het er bij iedereen op (heb het ook niet zelf ingevuld trouwens)

Ga het de volgende keer toch vragen bij de VK, ben nu nog nieuwsgieriger geworden, hihi.. :p

14. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

Jan 11, 2012
    3,530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hier hebben ze de naam van mijn man zelfs nooit gevraagd in het ziekenhuis, dus stond ook niet op de lab-formulieren. Zijn volledige naam staat wel op het geboorteplan (en dat staat sinds week 32 ingescand in mijn digitale dossier) maar dat heb ik er zelf opgezet.

15. piccolina

piccolina VIP lid

Mar 5, 2012
    7,199
    5
    0
    ik heb resus neg. C dus krijg nog 27 weken bloedonderzoek.
    wel getrouwd met mijn man maar heb eigen achternaam: nergens op formulieren werd het vermeld.
    Ik moet zeggen ik liep tot 20 wk in ziekenhuis hebben ze daar niet eens zijn naam gevraagd haha. Verloskundige bij ziekenhuis, geloof ik wel gevraagd maar staat nergens vermeld.

Share This Page