Teleurgesteld in manager

Discussie in 'De lounge' gestart door Mamavan2SE, 28 mei 2024.

  1. Mamavan2SE

    Mamavan2SE Fanatiek lid

    22 okt 2018
    4.059
    1.697
    113
    Vrouw
    1 februari gestart met nieuwe baan.
    Tijdens de loon “onderhandelingen “ een schaal en functiejaren afgesproken.

    bij het krijgen van mijn contract staat het verkeerd, dus niet getekend. De loonadministratie geeft aan dat er een standaard pakket is mbt afspraken voor zij instromers, dus de afgesproken loonschaal en jaren zou niet mogelijk zijn.

    maar de manager moet dit met haar manager akkoord krijgen. Mijn manager geeft aan dat dat is gebeurd.
    Helaas bij de betaling van maart is er niks aangepast.
    Halverwege maart geeft mijn manager aan dat het bij betaling van april geregeld is en het verschil met terugwerkende kracht terug krijg.

    maar helaas ook in april niks.

    nu ook de loonadministratie in emailverkeer met manager betrokken en zij geven aan dat er nooit een mutatie is gedaan.

    helaas is de manager op vakantie, maar toch reageert ze en geeft ze aan 1 dag even op kantoor te zijn en het te regelen.

    helaas loonadministratie ziet nog steeds geen mutatie en ik heb weer een loonstrook met verkeerde schaal en jaren.



    wat nu? Hoe lang moet ik dit zo door laten gaan? Hoe kan ik nu gaan reageren??
     
  2. Koraal82

    Koraal82 Fanatiek lid

    17 jul 2013
    3.072
    1.345
    113
    Heel vervelend! Ik zou een afspraak inplannen met je manager zodra ze terug is van vakantie. Het dan bespreken en zeggen dat dit niet fijn is.
     
  3. Diiba

    Diiba Bekend lid

    14 sep 2023
    791
    1.247
    93
    Vrouw
    Wat ontzettend slordig! Al 4 maanden op rij heb je dus te weinig salaris ontvangen. Ik zou ook alvast een afspraak inplannen voor na haar vakantie. Dan aangeven dat je het erg vervelend vindt dat dit niet meteen goed geregeld is, dat je het vervelend vindt dat je er zelf achteraan moet blijven gaan en dat je er op rekent dat het in juni wel goed gaat inclusief het salarisverschil met terugwerkende kracht.
     
  4. Sophy

    Sophy VIP lid

    28 aug 2011
    5.806
    2.733
    113
    Noord-Holland
    Ik zou niet meer alleen met manager maar bij voorkeur ook met haar manager en loonadmin een afspraak plannen. Je hebt het nu vaak genoeg gevraagd, blijkbaar heeft ze een zetje nodig om actie te ondernemen.
     
    Zuul, Ayla7000, Shay25 en 5 anderen vinden dit leuk.
  5. Leolove

    Leolove Fanatiek lid

    16 apr 2016
    3.996
    1.607
    113
    Dus je hebt geen contract getekend maar bent wel daar begonnen met werken? Ik weet niet of je dan iets op te eisen hebt als er niks op papier staat en je manager geeft niks door
     
    merah, Inge1984, Nellie4 en 5 anderen vinden dit leuk.
  6. Mamavan2SE

    Mamavan2SE Fanatiek lid

    22 okt 2018
    4.059
    1.697
    113
    Vrouw
    Uiteindelijk wel getekend met de kanttekening dat salaris wordt aangepast met akkoord van manager en loonadministratie
     
  7. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    12.020
    10.988
    113
    En staat dat ergens op papier?
     
  8. Mamavan2SE

    Mamavan2SE Fanatiek lid

    22 okt 2018
    4.059
    1.697
    113
    Vrouw
    Ja in de email
     
  9. Berte

    Berte VIP lid

    24 feb 2011
    6.928
    3.730
    113
    Vrouw
    Thuis
    Ik zou het wat passief agressiever aanpakken.

    Ik zou aan de loonadministratie vragen hoe een salaris wijziging moet worden doorgegeven.

    Daar vervolgens een mooie presentatie van maken en deze naar de manager opsturen met de opmerking dat ze nu weet hoe ze het voor je moet regelen.
     
    Jessi79 vindt dit leuk.
  10. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.725
    3.567
    113
    Ja, zo pak ik zulke dingen vaak ook aan, zodat ik alle smoezen waarom het nog niet gelukt was, meteen van tafel veeg. En een cc naar haar manager, ze heeft haar kansen tenslotte gehad om het op te lossen. Ze gaat het maar doen.
     
  11. merah

    merah VIP lid

    8 jun 2009
    13.267
    4.516
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Denk niet dat zoiets de arbeidsverhoudingen goed zal doen.
     
    Forumnaam, Zeebra, Juul75 en 9 anderen vinden dit leuk.
  12. Esther2901

    Esther2901 Fanatiek lid

    3 jul 2014
    1.425
    1.112
    113
    Dat lijkt mij persoonlijk niet de juiste manier. Wellicht heeft de manager van TS het wel besproken met haar manager maar is deze laatste in verzuim door het niet door te geven.

    Ik zou dus proberen om een afspraak in te plannen waarbij beide managers aanwezig zijn en eventueel HR.
     
    Forumnaam en Saartje33 vinden dit leuk.
  13. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    18.367
    15.997
    113
    Eens. En ik zie dat ook niet als passief agressief ;)

    Ik zou een mail sturen naar je leidinggevende, met diens leidinggevende in CC, waarin je opsomt welke beloftes zijn gedaan en dat je ervan uit gaat dat het voor het einde van de maand, met terugwerkende kracht, aangepast wordt - conform gemaakte afspraken bij indiensttreding.
     
    dreames, mamabri, Paardenbloem en 2 anderen vinden dit leuk.
  14. Berte

    Berte VIP lid

    24 feb 2011
    6.928
    3.730
    113
    Vrouw
    Thuis
    #14 Berte, 29 mei 2024
    Laatst bewerkt: 29 mei 2024
    Vanuit mijn perspectief zijn die arbeidsverhoudingen al lang verpest voor TS

    Dit speelt nu al 4 maanden, ze wordt verkeerd ingelicht (of erger), want wat de manager ook tegen haar zegt, de salarisadministratie geeft aan dat er nog helemaal niets doorgegeven is.

    In de plaats van TS zou ik me afvragen of ik het management nog kan vertrouwen als ze zo met me omgaan.

    Waar gaan ze de volgende keer zo laks mee om?

    Die arbeidsverhoudingen zijn voor TS al lang niet meer goed. Dat ze deze post geopend heeft zegt in deze al genoeg.

    De volgende stap voor mij zou het inschakelen van mijn rechtsbijstand/de vakbond zijn en hun advies op te volgen. Maar daar moet je maar net lid van zijn natuurlijk.

    (Edit: precies omdat een werkgever mijn loon afspraken niet nakwam in het verleden ben ik lid geworden van de vakbond.)
     
    Chelsey88, Oilell, Bailey07 en 2 anderen vinden dit leuk.
  15. Felice

    Felice VIP lid

    22 apr 2009
    6.783
    7.614
    113
    Met een dergelijke actie denk ik dat de verhoudingen er niet op vooruit gaan.

    Denkt TS: ik ben er klaar mee en ga wat anders zoeken als ik m'n geld heb > prima, dan kan zo'n actie wel

    Denkt TS: ik baal hiervan, maar heb het verder naar m'n zin en wil hier graag blijven > dan zou ik het zeker niet zo doen, maar de nette weg bewandelen, juist en correct handelen, maar wel duidelijk blijven en met je manager in gesprek gaan en blijven tot het is opgelost (al dan niet m.b.v. zijn/haar manager en/of HR)
     
    Saartje33, Suzy85, Syane en 3 anderen vinden dit leuk.
  16. Feye

    Feye VIP lid

    26 nov 2013
    6.246
    3.740
    113
    Vrouw
    Ik zou zelf even uitzoeken (met HR) wat er en hoe het geregeld moet worden en vervolgens samen met je manager dit invoeren in het personeelssysteen.
    Ik zou zelf echt niet het hogerop opzoeken, die manager zou bij ons mij ook direct terugsturen naar mijn eigen manager.
    En als de afspraak op papier staat, zou ik me ook niet zo zorgen maken. Dat geld komt wel (met terugwerkende kracht). Zelf onlangs mijn salarisverhoging met 1,5 jaar terugwerkende kracht ontvangen. Was nogal een moeizaam traject zeg maar ;)
     
  17. vlindermoeder

    vlindermoeder Fanatiek lid

    30 mrt 2009
    2.169
    645
    113
    Hier
    Ik zou gewoon niet werken tot het goed gegeseld is
     
  18. Sophy

    Sophy VIP lid

    28 aug 2011
    5.806
    2.733
    113
    Noord-Holland
    Ik moet wel even lachen om wat je autocorrect met deze manager uit wil voeren.
     
    Zeebra, spruitje80, Huismuisie en 5 anderen vinden dit leuk.
  19. Duma

    Duma Fanatiek lid

    13 sep 2007
    1.017
    969
    113
    Ja ik zou die manager ook ff goed geselen.

    Of gewoon nog even geduld hebben, komt vast goed.
     
  20. mamabri

    mamabri Fanatiek lid

    15 aug 2021
    1.802
    2.419
    113
    Vrouw
    Onvoorstelbaar wat sommigen hier voorstellen: een presentatie zodat de manager weet hoe ze het moet doorgeven, weigeren om te werken…ongehoord!

    kijk; ik begrijp dat je het goed geregeld wilt hebben, maar bovenstaande is NIET de weg die je wilt bewandelen dan. Ga om de tafel met je manager en HR, met je mail erbij en zorg dat het geregeld wordt. Op een normale manier.

    Als je bovenstaande acties bij mij zou uitvoeren zorg ik er wel voor dat je niet lang meer aan het werk bent nl.
     
    Saartje33, Juul75, Kundera en 9 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina