Wij hebben ook ruzie met een bepaald familie lid.. Maar we gaan wel naar verjaardagen etc.. En negeren die persoon dan. Zeg die persoon wel netjes gedag en voor de rest houdt het op! Naar leuke dingen met de hele familie gaan we niet! Maar meer omdat ik geen zin heb in valse opmerkingen als er drank in t spel is!! Dus het is geheel jouw eigen keuze, je moet mensen niet laten kiezen tussen familie.. Je kan er heen gaan, je volwassen gedragen, die persoon negeren en gewoon een leuke avond hebben. Of je blijft thuis! Maar laat Familie niet kiezen omdat jullie ruzie hebben met een persoon.
Ik geef je familie ook gelijk. Ik zou me eroverheen zetten en gaan als je er zo graag bij wil zijn. Je kan die persoon gewoon negeren.
Ik heb geen contact met mijn broer maar op familie etentjes en verjaardagen doen we beiden normaal tegen elkaar. De familie hoeft er geen last van te hebben dat we niet samen door 1 deur kunnen. We zijn beiden volwassenen. Ondanks dat hij naar bezig is geweest tegen mijn man en mij kunnen we daar op die momenten prima bovenstaan. Ik vind niet dat je familie rekening hoeft te houden met een ruzie die jij.met iemand hebt.
Jouw familie kiest niet hoor, enkel om onpartijdig te blijven en iedereen uit te nodigen. Jij bent degene die een keuze heeft gemaakt en jij bent dus ook de enigste die hier verandering in kan brengen.
Het is jouw keuze om die gene niet meer te willen zien. Het is niet de keuze van je familie. Zulk soort dingen eisen, hoe rot de situatie ook is, is erg kinderachtig. Het gevolg voor jou is dus dat je niet naar familie feestjes 'kunt' gaan. En de gene die je 'haat' een gezellige dag/avond heeft en jij zit te mokken op de bank. Je hebt eigenlijk alleen jezelf er mee. Ga gewoon lekker. Je bent niet een op een met die persoon. Genoeg andere mensen om mee te kletsen. Doe als of je neus bloed, zeg hoi en doei of niks. Laat je niet kennen. En heb plezier tijdens het uitje.
Mee eens. TS, waarom wil je dat de rest van je familie er zich mee bemoeit? om ze aan jouw kant te krijgen? Lijkt me juist goed dat ze zich er niet in gaan mengen, straks wordt het van kwaad tot erger en heb je ruzie met iedereen. Mijn zus en mijn vader hebben door omstandigheden ook geen contact meer met elkaar. Ik heb wel contact met hem omdat hij óók mijn vader is. Ik wil gewoon geen partij (hoeven) kiezen en niemand die dat van me kan vragen.
Ik vind dat het jullie probleem is, niet dat van je familie. Doordat jij er voor kiest niet bij dat familie lid te willen zijn, kies je ervoor om je af te zonderen. Wat er jammer is voor de rest van de familie waarschijnlijk. Mijn ouders konden niet met elkaar opschieten. (gescheiden in 1992) Toen mijn zusje ging trouwen (2007), ook gezeur van 1 kant. Heb haar toen verteld dat ze zich als volwassene kon gaan gedragen, het is de dag van mijn zusje en haar man, en gedraag je daar naar! Pas je maar aan, jij bent volwassen. En je gaat niet een fijne dag van een ander verpesten, omdat jij je ergens aan irriteerd of whatever. Al met al heeft mn zusje een heerlijke dag gehad, en zijn er nog heeeel veel prachtige dagen bij gekomen, waarbij er zonder mokken feest gevierd kan worden, zonder scheve gezichten. En er zullen er ook nog heel veel volgen.
Ik kan begrijpen dat je diegene niet wil zien. Zelf heb ik ook een geval van iemand die ik echt niet meer wil zien. Dan kun je zeggen dat je moet vergeven, dat je het los moet laten, maar iemand niet meer hoeven zien kan voor sommige mensen onderdeel zijn van dat 'loslaten'. Dat heeft niets te maken met kinderachtig zijn, dat kan ermee te maken hebben dat iemand iets kapot heeft gemaakt bij jou vanbinnen en dat moet kunnen helen. Aan de andere kant kun je niet van je familie verwachten dat ze diegene niet meer uitnodigen om jouw bestwil. Jij wil diegene niet meer zien en ik ga ervan uit dat je daar ook een hele goede reden voor hebt, anders maak je zo'n besluit niet. Helaas is het gevolg daarvan dat jíj in moet leveren, ook al is het allemaal niet jouw schuld... En ja, dat kan soms pijn doen, het lijkt soms dat die persoon die zo iets ergs heeft gedaan voor je familie belangrijker is dan jij, omdat hij/zij erbij kan zijn en jij niet. Daarin moet je proberen jezelf voor ogen te houden dat je familie niet kiest voor die persoon. Ze kiezen ervoor om géén keuze te maken. Dat hoeft ook niet te zeggen dat ze jou geen gelijk meer geven, maar zij zijn altijd minder gekwetst dan jij en kunnen dus niet de keuze maken die jij gemaakt hebt. Ik hoop dat dit je een beetje helpt...
Jou familie moet dan altijd kiezen, of om dat persoon achter te stellen of jullie gezin. Ik snap wel dat ze daar nu een beetje 'klaar' mee zijn. We zijn allemaal volwassen, dan lijkt het me dat je er die paar uurtjes van dat etentje of feest wel even overheen kunt zetten..
Goede morgen allemaal Door account problemen kon ik tijdelijk niet reageren. Bedankt voor jullie tips en adviezen