Ik lees in je topic geen woord over jou of jouw kind, dus is het niet jouw verhaal, maar die van iemand anders, dat jij de wijde wereld in helpt. Lekkere vriendin mag je dan heten. En wat ik in een openbare topic kom doen? Hetzelfde als alle andere lezers van zp. Als je daar niet tegen kunt moet je eerst nadenken of je wel zo openbaar wilt gaan roddelen.
Je mag best teleurgesteld zijn. Maar misschien zocht ze steun bij jou als haar vriendin en hoopte ze wel op aanmoediging van jou. Als ze toch verdriet heeft van het feit dat ze tabletjes heeft om de prodcutie te stoppen, komt een opmerking als "daar heb je toch zelf voor gekozen", van notabene een vriendin, keihard aan. Ik heb ook 'maar' 1 week bv gegeven aan mijn zoontje. En toch ook wel met pijn in het hart gestopt. Maar de eerste dagen was mijn productie heel goed(na 3 dagen bijna 200cc met de kolf), maar hij deed zijn mondje gewoon niet open. We moesten gewoon forceren dat hij z'n mondje opendeed, later in de kraamweek hapte hij beter aan, maar liep de productie zo hard terug, mijn borsten voelden ook echt gewoon leeg. Ik had de productie wel weer op gang kunnen krijgen met om het uur kolven en hem elke 2 uur aan te leggen en daarna ook weer te kolven. Maar ik heb hier ook een pittig peutermeisje van 3½ rondlopen, die ook haar aandacht nodig heeft en verdient. Dus ik kan je vriendin ook wel begrijpen dat ze 'maar' zo 'kort' bv heeft gegeven aan haar 2e.
Wie ben jij om dit te zeggen allemaal Zoals ik al zei....is mijn topic en ik wilde het hierover hebben....daar ga jij toch zeker niet over...
. Snap dat jij dit denkt....maar ik ken haar en ze wilde gewoon geen moeite doen moet ze natuurlijk zelf weten maar ik vindt het alleen jammer... En nee ze zoekt geen steun hoor...ze was er erg duidelijk,in dat ze er geen zin in had.
Op zich ben ik wel blij als mensen gewoon 'geen zin' hebben. Dat vind ik een stuk eerlijker dan mensen die zich verstoppen achter 'zo mijn best gedaan, maar...' terwijl ze helemaal hun best niet gedaan hebben. Iemand mag van mij echt wel geen zin hebben. Net zoals ik dat dan teleurstellend mag vinden.
Het is te begrijpen als jij zo pro-bv dat je teleurgesteld bent en dat je hier alleen je gevoelens wil delen dat je het jammer vind al denk ik dat je de manier waarop je het geschreven hebt iets beter had kunnen overdenken Als ik je vriendin had geweest en dit had gelezen, had je van mij een ongelofelijke uitbrander gehad en had ik zeker gaan twijfelen aan onze vriendschap Tenslotte doet je beschrijving voor je bekenden niet verbergen wie het is Nou je hebt het haar gezegd prima, haar keuze staat vast... jammer, klote gevoel,maar deal with it, het is haar keuze.. niks meer aan te veranderen...
Hoe weet jij nou wanneer iemand geen zin heeft gehad om borstvoeding te geven en wanneer iemand echt zijn best heeft gedaan?? Het is wel duidelijk dat jij pro bortsvoeding bent....maar lijkt wel alsof je er niet in geloofd dat iemand het echt geprobeerd kan hebben .... Wie geen bortsvoeding heeft heeft er dus standaard geen zin in gehad Bij mijn eerste heb ik het geprobeerd maar Na 17 dagen ellende gestopt, bij nummer 2 en 3 had ik er inderdaad geen zin in En TS ik kan eigenlijk ook niet snappen wat jij er nou jammer aan vind, haar lijf haar baby...ik zou het al vervelend vinden als minn vriendin door zoiets "teleurgesteld" zou zijn in mij
Tja, snap dat je het jammer vindt maar een opmerking als: "heb je zelf voor gekozen" kan echt wel heel hard aankomen als ze deelt met je dat ze het emotioneel vindt. Dat vind ik wel een heel harde en veroordelende opmerking. Er zijn vele voorbeelden te noemen waarbij mensen hun verdriet of emotie uiten over een situatie en ze dan te horen krijgen: het is jouw eigen keus. (punt uit.) Dat stopt de communicatie. Je vriendin kan daar niks mee omdat het een heel sterke boodschap heeft van: "als jij wil stoppen mag je ook verder niet klagen dat je dat emotioneel vind." Als je de communicatie met je vriendin wil open houden denk ik dat het beter is om niet met dit soort reacties te komen als ze haar gevoel uit. (andere voorbeelden : een vriendin wil scheiden van haar man omdat het niet meer gaat, maar kan daar wel heel verdrietig van zijn. Of een vriendin besluit te stoppen met vruchtbaarheidsbehandelingen ed maar kan wel heel verdrietig zijn. Een abortus omdat ouders geen ziek kindje willen, kan toch heel verdrietig zijn. Keuzen die mensen zelf maken kunnen altijd met verdriet gepaard gaan. )
Tuurlijk is het jammer dat je vriendin na 2 dagen stopte met de bv. Toch ben ik ervan overtuigd dat ze je steun harder nodig heeft nu. Want ze heeft toch ook kraamtranen en last van de hormonen!!!!! Ik ken dit namelijk van mezelf. Na 1 week bv ben ik gestopt omdat het vooral water was wat de kleine binnenkreeg. En ik weet dat ik met heel veel kolven en ondertussen bijvoeden de bv echt wel op gang had gekregen. Maar hiervoor had ik geen ziekenhuis opname van mijn kindje over. (al veel afgevallen en nog wat geel zien) Hierover uitgebreid met mijn man, moeder, kraamhulp en verloskundige gesproken. Dus de keuze was echt wel goed overwogen. Hierna kreeg ik ook een hoop verwijten van een vriendin. Rechtstreeks maar ook kwamen ze via via terug bij mij. Dit vond ik zo erg!!!!!!!! Helaas is de vriendschap hierdoor wel wat bekoeld. Mijn mening is dat je iedereen in zijn waarde moet laten en het op zijn manier moet laten doen. Wel zijn er in mijn huis regels waar ook de kinderen van mijn vrienden zich aan moeten houden en andersom bij hun ook!
Ik heb het in de gaten dat het totaal verkeerd overkomt Zo was hetndus ook niet bedoelt.....ik vndt het alleen jammer....het is nu niet zo dat ik haar minder vindt hoor
ja maar als ze zelf erover praat alsof het niks is.... net is nu niet zo dat ze het er moeilijk mee had hoor...
JIJ bent teleurgesteld in HAAR keuze.... Uhm leven en laten leven zou ik zeggen. Raar om zo oordelen over haar keuze. Ben het verder eens met Adi. Vind het ook maar raar dat jij hier een topic opent over je vriendin terwijl ze net bevallen is.
Ja maar jullie moeten wel begrijpen dat zij het ECHT niet erg vindt dat ze gestopt is he.... Ze ligt er totaal niet wakker van en praat ook op die maniet erover... De fv stond ook al,klaar....
Maar jullie zijn het dus altijd eens met je vriendinnen en plaatsen nooit iets hierover op het forum? Of is het nu gewoon omdat het over bv gaat....dat er vrouwen zijn die het jammer vinden als je dit niet geeft....want daar is altijd zo'n negativiteit omheen.... Ik zet hier mijn verhaal dat ik het jammer vindt dat mijn vriendin zo snel opgeeft.....maar dat is een probleem omdat ze net is bevallen? Waarom dan.....ik ben hier anoniem toch...mag ik dan niets hierover plaatsten? Val nu niet de hele tijd over mijn gevoel dat ik het jammer vindt....want ik mag dat best vinden.
ja dus Ik ben er deze keer ook niet aan begonnen. Heb 2 keer met veel pijn en moeite bv gegeven, gekolfd en tot 1 jaar nooit een nacht doorgeslapen bij beide kinderen omdat ik gewoon niet zoveel bv had.. deze keer zag ik het gewoon niet zitten alleen met 2 kleintjes om me heen die ook aandacht willen. Kreeg een keizersnede dus vond de fles wel best, beste keuze ooit ook achteraf gezien. En dat iemand het jammer zou vinden van mij, kan mij persoonlijk niet zoveel boeien. Uiteindelijk ben je toch zelf degene die het gezin draaiende moet houden en weet je zelf wat het beste in jouw gezinssituatie past, en bv is dat nou eenmaal niet altijd.
Klopt maar dan doe je niet eerst alsof je het wel gaat doen toch? Je hebt die beslissing genomen en daar sta je achter. Zij heeft dit nooit gezegd niet dat ze het verplicht is hahaha om mij dat te vertellen natuurlijk. Maar ik vond het gewoon erg jammer toen ze net me vertelde en de redenen waren gewoon ..... Uitvluchten....zeg gewoon dat je het niet wilt. Ken ook vriendinnen die het niet doen.....niet erg hoor moeten ze lekker zelf weten
Heb wel even getwijfeld maar nooit gezegd dat ik echt voor bv zou gaan nee. Het was ook echt een opluchting voor me.
Fijn toch voor je.....het is heus niet zo dat ik maar vindt dat iedereen bv moet geven hoor....maar zoals ik nu wel vaak genoeg heb gezegd vindt ik het jammer en ik had dit niet verwacht van haar
ja... en wat dan nog? Dat is toch haar keuze? als was ze meteen FV gaan geven, iedereen zijn eigen keuze toch?