Teleurgesteld in mijn vriendin

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Lov23, 22 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Jazeker...maar ik vindt het jammer....mag toch?

2. BabyBergen

BabyBergen Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.848
    0
    0
    ja dat mag, maar je schijnt er totaal geen rust in te kunnen vinden..
    en dat het je zo bezig houdt, nou dat is enigszins wel een beetje "abnormaal"

3. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    maar dat is het juist , tis ene vriendin van je, waar ts blijkbaar een andere inschatting over had gemaakt wat betreft bv proberen oid...
    dan vind ze dat jammer..en zoekt ze wellicht begrip daar voor hie rop het forum...

ik vind dat iederene zo irritant overdreven doet over dat roddelen, my gosh....ieder die dat zegt die zegt ook zoveel over ene ander...alleen typen die mss zelf niet over wie het dan gaat..

en ts dan wel..als ts had gezegd jammer dat Mensen alleen 2 dgn bv proberen
    dan was het weer een heel fv vs bv dicussie geweest...nu wilt ze gewoon puur over haar vriendin kwijt dat ze het zo jammer vind...

mag ze

4. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Maar wat maakt t nou uit?
    Er zal heus niet minder van die baby gehouden worden hoor.

Dat je iets jammer vind ok, maar t is niet netjes om dat hier neer te zetten. Ik zou t zelf heel erg vinden om zoiets hier terug te lezen.
    Dan denk ik dat de vriendschap voorbij is.

5. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Ja wat maakt dat nou toch uit. Er zijn genoeg vrouwen die niet eens beginnen aan borstvoeding omdat ze geen polonaise aan hun lijf willen. Er zijn vrouwen die het wel willen geven en er heel snel op terug komen. Ben jij de aangewezen persoon om daar iets van te zeggen??? Nee dat ben je absoluut niet want het is niet jou leven en niet jou keus.

Bah weer dat afgeven op iemand die geen borstvoeding wil geven, word er werkelijk waar stront ziek van. Krijg altijd het gevoel bij dit soort topics: zie mij ik heb borstvoeding gegeven en zij stopt snel, belachelijk want je HOORT borstvoeding te geven. Nee het is een keus die je maakt. En als dat nou fles of borstvoeding is maakt geen ene fuck uit.

LEVEN EN LATEN LEVEN!!! Maar helaas is dat voor sommige vrouwen erg moeilijk!

6. Anoniempje2011

Anoniempje2011 Fanatiek lid

1 jan 2011
    2.126
    0
    36
    NULL
    Drenthe :)
    Maar het is toch haar eigen keuze? vind het eigenlijk best raar dat jij het je zo aantrekt :)

7. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Ik snap wel dat je dat jammer vindt hoor, mijn bv-ervaring is nu ook zo positief dat ik een vriendin dat ook zou gunnen en het heel jammer zou vinden wanneer ze na 2 dagen zou stoppen. Net zoals ik het jammer vind dat een goede vriendin van me geen kinderen wil, dat is volledig haar keuze natuurlijk, maar dat betekent niet dat ik het niet jammer kan vinden ;) En ik accepteer echt de keuze van vriendinnen wel hoor, net zoals zij mijn keuzes accepteren, maar met goede vriendinnen ben ik ook eerlijk en zeg ik het ook als ik iets jammer vindt; andersom waardeer ik dat ook van hun en regelmatig ben ik daardoor van mening veranderd in mijn keuzes.
    Hier zelfs andersom; ik was de eerste vijf a zes weken na de bevalling ziek en zat er met bv echt doorheen, wilde dolgraag op fv overstappen, had het ook al in huis. Een vriendin van me zei juist heel eerlijk dat ze vond dat ik echt nog even moest doorzetten, het echt nog serieus een kans moest geven; dat heb ik gedaan en nu geef ik nog steeds bv en geniet ik er volledig van. Verschil is misschien wel dat ik altijd al heb gezegd héél graag bv te willen geven, dus zij herinnerde me aan dat voornemen, als je vriendin daar sowieso al anders in stond, dan is de context wel anders natuurlijk. Oh, en mijn vriendin had het ook zeker wel geaccepteerd als ik wél over was gestapt op fv hoor!
    Jouw vriendin heeft duidelijk geen spijt van het overstappen, dan is het denk ik ook echt tijd het af te sluiten hoor; zij is tevreden, staat achter haar keuze, dan is het aan jou om achter haar te gaan staan.

8. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Hoe het blijft me maar bezig houden...waar baseer je dat op? Omdat ik me maar constant moet blijven verdedigen of?....

9. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Thanks;)

10. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Afgeven:( Dat is het m nu net....ikmvindt het alleen jammer!

11. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Zeker sta ik achter haar....er wordt in dit topic ontzettend overdreven waardoor het lijkt alsof ik obsessief ben...dat is niet zo:D
    Het enige wat ik wilde zeggen is dat ik het zo jammer vindt....dat is alles...
    Het is helemaal niet aan mij om iets te accpteren;) maar ik mag hetntoch dan zeker gewoon jammer vinden...

Ik zocht erkenning en wilde het er graag over hebben met andere bv mama's maar dat is totaal mislukt in dit topic;)....

Ik weet nu wel dat vele mij een slechte vriendin vinden omdat ik het even anders denk....nou in onzo vriendschap kan dat gewoon....gelukkg maar!

12. Line

Line Fanatiek lid

7 jan 2007
    2.694
    266
    83
    En dat is ook een oordeel, dat jij dat raar vindt. Ik herken de gevoelens van teleurstelling wel als het gaat om vriendinnen en borstvoeding. Het gaat bij mij om de gunfactor die hoog is en daarbij ben ik bereid om veel (energie en tijd) te investeren in borstvoeding geven aan mijn kinderen. Bij sommige vriendinnen ligt die prioriteit lager. En dat ligt soms gevoelig, vooral als ik zelf een baby aan de borst heb.

Het tweede punt is 'roddelen'. Dat staat los van borstvoedingsdiscussie, want het forum staat vol met verhalen over echtgenoten, vriendinnen, zussen, ex-mannen, buurvrouwen, kdv-leidsters die zich niet gedragen zoals een TS dat het liefste ziet.
    Het is 1 groot roddelforum:p:$;):D

13. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Idd....

14. BabyBergen

BabyBergen Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.848
    0
    0
    ja

omdat je continu eigenlijk maar je vriendin "aanvalt"
    en dat terwijl ze zichzelf hier niet eens kan verdedigen
    dat noem ik overigens echt geen vriendschap.....

je pro BV gevoelens overheersen je vriendschapgevoelens

15. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Ze valt haar vriendin niet continu aan, ze wil haar gevoelens kwijt en hoopt hier enige begrip te lezen...Nou meid, ik snap het helemaal. Zelfs bij mensen die ik niet ken; opmerkingen als polonaise aan mijn lijf irriteren mij enorm.....jammer dat de baby niet op plaats 1 staat, maar de moeder en haar gevoelens/ lijf/tieten:$

Ik vind het anders als je het probeert en het niet lukt omdat moeder ingetrokken tepels/ enorme kloven/ veel kinderen heeft...
    Ik geef nu voor de tweede keer bv, bijna een jaar lang!
    Nee, het was niet altijd leuk, slapen? Wat is dat? maar ik kies voor het beste voor mijn baby, niet voor mezelf.

16. BabyBergen

BabyBergen Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.848
    0
    0
    kijk en daar heb je het weer, want KV is natuurlijk hartstikke slecht ;)
    ik heb niks tegen BV mensen, maar dat pro-bv, bah... altijd maar dit en nooit eens iedereen gelijk erin houden wat diegene z'n keuze ook is

17. Bellabella

Bellabella Fanatiek lid

12 jun 2008
    1.082
    1
    0
    Gooi
    Moeders hebben het vaak over de bv-mafia (die blijkbaar te heftig de voordelen van bv propageren) maar op dit forum merk ik eigenlijk altijd alleen maar het tegenovergestelde (helemaal in het borstvoeding forum). Ik snap niet waarom dit hier nou zo'n discussie is geworden en waarom TS zo wordt aangevallen? Waar slaat het op dat ze aan het roddelen is en geen goede vriendin is!!?? Ik vind het juist goed dat ze het zo aantrekt dat haar vriendin is overgestapt, dat geeft juist aan dat ze om haar en haar kind geeft... Laat de fv mama's lekker in dat forum lezen en reageren en de bv mama's hier. Elke keer loopt het weer uit in zo'n zinloze discussie die met weinig respect voor elkaar wordt "uitgevochten". Leven en laten leven werd hier al een keer gequote maar ik heb het gevoel dat dit nu niet door de agressieve fv-mama's word gedaan.

18. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Er is een groot verschil tussen iemand die echt probeert en bij wie het niet lukt en iemand die geen zin heeft en zichzelf verstopt achter 'het lukt niet'. Bij iemand die echt geprobeerd heeft voel je vaak de teleurstelling.

19. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    tis nou eenmaal zo dat borstvoeding geven/gegven hebben je als mens/moeder/vrouw zijnde heel trots maakt...

ik heb nog nooit iemand euforisch horen praten over het geven van fv ...daar zit het em in

heeft niks te maken met beter of slechter...

fv geven krijg je geen extra trots gevoel van...je maakt niet dat stofje aan, is toch iets totaal anders als fv geven...

maar dit zorgt ervoor dat je als borstvoeidng gevende moeder anderen dat gevoel erg gunt,...zeker omdat de meeste afhaken in een periode dat er weinig te genieten valt en zij dus nog niet weten hoe het is als alles loopt zoals het hoort
    (en dan heb ik het niet over de moeders die er gewoon het type niet voor zijn, wnat die zijn er gewoon)

20. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    #80 dirksmama, 24 sep 2012
    Laatst bewerkt: 24 sep 2012
    Ik geloof niet dat TO aan het afgeven is op flessende moeders. Ze vindt het jammer dat haar vriendin niet dezelfde prettige ervaring heeft als zij zelf heeft. En je hebt gelijk, het is een keus, en het maakt wat mij betreft meer dan alleen maar een fuck uit wat een kind drinkt.

Deel Deze Pagina