dat vind ik ook maar na 2 dgn na je bevalling heb je nog helemaal geen goed beeld, tenminste ik kan me dus van ts voorstellen dat zij denkt, sjonge nu al ...totaal onrealistisch beeld
Ik vind dat de zwakste van het gezin (en dat is meestal de baby) voorrang heeft op de rest van het gezin.
Ja mij zou het echt een worst wezen of mijn vriendin na een dag al kapt of dat ze bv echt helemaal niks vind, ik vraag me wel af waarom ts zo teleurgesteld er om is. Dat ze het niet kan delen bijv? Ik heb deze keer ook getwijfeld, wilde het wellicht nog proberen maar dan was ik waarschijnlijk ook al snel gestopt, had de vriendin van ts echt oprecht verteld dat ze helemaal voor bv wilde gaan?
Nou als trots zijn van borstvoeding moet afhangen.... Het lukte mij ook niet, maar ik was ook super trots alsik weer een flesje kon geven....heeft niks met borstvoeding te maken, ik vond het namelijk super frustrerend
Oh ik zeg eerlijk dat hij op het moment een beetje op de laatste plek komt (of voor mijn man dan bedoel ik). Volgende kinderen moeten zich nou eenmaal aanpassen aan de rest van het gezin, inclusief slaapjes, eettijden. Hij wordt ook wel uit bed geplukt wanneer hij net een half uur in slaap is bijv.
Misschien is dat het dan......op welke plek plaats je de baby? Mijn kinderen staan ver boven mij; ik wilde kinderen, heb het geluk gehad ze te mogen krijgen, dus voor mij heel logisch dat ze op de eerste plek komen.....Ik kom daarna.
Vind dit een beetje een schop nageven aan haar, aangezien je weet dat ze meer kinderen heeft en dat haar man niet altijd thuis is. Soms kun je niet anders als je schoolgaande kinderen hebt. In mijn omgeving zie ik ook geregeld dat de baby's meer mee gaan in het ritme van de oudere kindjes. Je kan toch je moeilijk je kind in bed laten liggen alleen als je de andere kids weg brengt. Niet iedere moeder heeft een oppas tot zijn of haar beschikking
wanneer borstvoeding slaagt en lukt, krijg je nou eenmaal dat gevoel..daar kan je niets aan doen! en nee dat heb jij dus niet mogen mee maken, en dan ben je natuurlijk blij dat er fv bestaat en je dat gewoon lekker kan geven, thats not the point maar wel weer duidelijk dat mensen die dat niet hebben meegemaakt sowieso dat niet kunnen begrijpen Umm5, maar daar heb je het toch..jij hebt dat ook niet meegemaakt wat TS wel heeft meegmaakt, jij hebt er slechte ervaring mee...dus natuurlijk boeit jou dat niet...
Amen! TS ik denk dat je in mij helemaal teleurgesteld zult zijn want ik geef helemaal geen bv want ik ga het niet eens proberen
En het is wel duidelijk dat als het bij iemand niet lukt er ook weinig begrip is ( dit is niet door jou gezegd maar wel geregelt in andere topics voorbij zien komen) En ook wanneer iemand het niet wil geven dat er geen begrip is. Het is gewoon iedereen zijn eigen keus. Ik zal nooit over iemand oordelen als diegene niet voor borstvoeding kiest. Omdat het gewoon iedereen zijn eigen keus is. Ik stoor me er alleen vreselijk aan dat anderen dat wel doen
ja he...vindt ik dus ook! Ga nu niet nog 100 keer uitleggen dat ik haar totaal niet veroordeel omdat ze gestopt is...het is gewoon jammer dat ze gelijk opgaf...en dan redenen gaf zodat ze het voor zichzelf kon goedpraten. Wil je geen bv geven kom er dan gewoon eerlijk voor uit... Ik had het gewoon niet verwacht. En idd ik vindt bv het beste en het mooiste wat er is en iedereen zou het moeten proberen...maar ook weet ik dat er moeders zijn die het niet kunnen en willen. Zou nooit iemand aanvallen omdat die voor fv kiest...zoals andere je hier wel kunnen aanvallen omdat je bv gewoon goed vindt. Jammer dat ik niet gewoon mijn verhaal kwijt kan en dat de dames maar blijven doorgaan....
Helemaal mee eens... Heb ik ergens gezegd dan dat ik haar veroordeel hierom!? Het enige wat ik vindt is dat het jammer is dat ze niet probeerde...
Nou prima toch? Ze heeft in ieder geval heel duidelijk haar keuze gemaakt, ook al is dat jouw keuze niet. Ik zie maar dat mijn vriendin hierom teleurgesteld zou zijn in mij... ben trouwens benieuwd of je dat ook tegen haarzelf gezegd hebt dat je teleurgesteld bent in haar. Achter iemand zijn/haar rug lullen is namelijk zooooooooooo makkelijk...
Wat een onderwerp? Teleurgesteld omdat je vriendin geen bv geeft/niet probeert? Wow wat vervelend voor jou ahum....
ja daarom gaf ik ook geen bv deze keer, omdat mijn kinderen voor gaan incl baby, want denk niet dat een baby altijd beter af is met bv en de kinderen al helemaal niet miis, ik heb het heus weleens fijn gevonden hoor, heb bij de eerste zo'n 9 maanden bv gegeven, 2de wat korter. Maar het gevoel van 'dit is het' heb ik nooit gehad.
In dit geval is de sterkste de volwassene die kan denken en redeneren, die kan even zichzelf voorbij gaan ten bate van de zwakste.