Teleurgesteld in mijn vriendin

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Lov23, 22 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. knap

knap Niet meer actief

Weet niet hoe jij het voor elkaar krijgt! Maar je krijgt mij weer aardig op de kast!!!!!!!!!!!

Ken jij het liedje..Zal vast niet..

Een kind zonder moeder is een vaas zonder bloemen....... !!:(:(:(

2. Wowkaat

Wowkaat Actief lid

26 apr 2011
    375
    0
    16
    Hier wordt ik altijd een beetje zenuwachtig van. Ik vind het altijd een beetje op het 'evangelie verkondigen' lijken. Mijn schoonmoeder vindt ook nog steeds dat geloven in God het mooiste is en dat wij het geloof ook moeten vinden. Maar mijn leven is heerlijk zo, dus laat mij gewoon mijn ding doen.

BV of KV, ik vind het allebei prima. Het zegt niks over hoeveel een moeder van haar kindje houdt en over heeft. Ik heb met plezier 7,5 maand bv gegeven en ik hoop zeker dat het bij een tweede kindje langer mag duren. Wat mijn vriendinnen ook kiezen, het maakt mij niks uit.

3. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    En hoe doe jij dat dan, met andere kinderen erbij en bv die niet goed loopt ondanks ingrijpen van deskundigen? Wie gaat er dan voor? Die moeten zich dan ook maar opofferen maanden lang?

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Nou maak je er een heel drama van...maaaaaaandenlang opofferen?
    Je begint gewoon, en gaat het niet, nou dat gaat het niet, dan hou je er mee op. Maar niet bij voorbaat al er van uitgaan dat het een opoffering van epische proporties gaat worden.

5. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Nou ja hier was het serieus maandenland, ik dacht dat je erop doelde dat je koste wat het kost bv moest geven en jezelf dus aan de kant moest schuiven.

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Nee, ik doel op de mensen die op dag 2 al piepen dat het allemaal ondraaglijk zwaar is. Niet op de mensen die gewoon hun best doen en die na een poosje gewoon tot de conclusie komen dat het voor hun situatie tijd is om andere keuzes te gaan maken.

7. adi

adi Niet meer actief

Ik ben echt benieuwd wat de betreffende kraamvrouw zal vinden als ze door een bekende gewezen wordt op haar prive verhaal wat door een zogenaamde vriendin uitgestrooid is in het openbaar, en (nog erger) totaal onbekende vrouwen over haar heen vallen over wat zij voelt/ zou moeten voelen over haar eigen gezin.
    Zonder hier zelf om gevraagd te worden.. Hemel.. Ik heb er niet eens woorden voor.

Beseffen jullie dat deze arme vrouw helemaal niet gevraagd heeft of jullie een mening willen hebben over haar en haar gezin? Ze vraagt niet om hier veroordeeld te worden door jan en alleman om haar prive keuzes ... Hopelijk komt ze er in haar kraamtijd ook niet achter, zal leuk zijn in zo'n emotionele periode. Achter te komen wat voor 'vrienden' je hebt..

8. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Hoop dat ze er boven staat.

9. knap

knap Niet meer actief

Precies.

10. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Jeetje wat vervelend voor je TS dat je vriendin gestopt is met bv:$:$
    Gèèn woorden voor:(:p
    Ik hoop dat je erover heen komt,heel veel sterkte!!
    :(

11. Onje

Onje Niet meer actief

Haha nou sorry zo werkt het in ons gezin echt niet.

12. Onje

Onje Niet meer actief

Zielig he.... ;)

13. abeltje1202

12 sep 2012
    43
    0
    0
    NULL
    NULL
    OMG! Van alle topics die ik voorbij heb zien komen is dit wel de meest heftige.. De manier waarop mensen elkaar in de haren vliegen.. Leven en laten leven mensen. Waar haal je het recht vandaan om een ander te veroordelen? Las net een post van iemand die zei dat ZIJ tenminste wel haar kind op nr. 1 zet. Hoe zelfgenoegzaam kun je zijn.

En dan te bedenken dat ik alleen wat informatie over borstvoeding wou..... :-S

14. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0

Nee maar dat bedoel ik juist, iedereen die 'misselijk' wordt van euforisch gedoe over bv geven hebben dat nooit meegemaakt
    Het gebeurd in een bepaald stadium van het borstvoeding geven
    En de meeste haken daarvoor af EN dat maakt t zo jammer omdat wij weten dat j het geweldig gaat vinden ( maar dus niet die mensen die er al sowieso niks bij voelen )

Maar ik bedoel kijk als je voor Fv kiest nou en ook goed prima! Maar dan bereik j geen gevoel van ' dit is iets wat ik wil doorgeven, wat Ern fantastische ervaring, wat mooi'

En natuurlijk kan een bv gevende moeder dan niet begrijpen dat Fv zo geweldig is sls je zelf al het ultieme gevoel hebt bereikt
    En nee een Fv gevende moeder kan dat dus nooit snappen en vind t dus al gáuw vervelend dat zo'n moeder zo enthousiast is erover want je weet niet waar ze het over Heeft!

Het voeden van een baby tot 3 mnd is Totaaaaal wat anders dan daarna .., zo ook na 6 mnd totaaaal niet te vergelijken
    Wat Er gebeurd in week 1 komt nooit meer terug wat grbeurd in week 6 komt ook niet meer voor !

Maar neemt niet weg dat iemand die stopt op dag 2 niet gerespecteerd wordt, voor mij alleen maar duidelijk dat zij sowieso al niet wilde!

15. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Bv of fv ieder mag het zelf weten!
    Ik heb het allebei gedaan.

16. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Poe poe, jij blaast even hoog van de toren! Het ultieme gevoel?

Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - Aandoeningen - Oxytocine… de schaduwzijde

Misschien deze link lezen? Zie je dat ook deze opmerking voor zelfs bv moeders kwetsend over kan komen.

17. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Ik denk dat het nogal persoonlijk is miis, het is geen feit ofzo dat iedere bvmoeder zo'n borstvoedingsorgasme bereikt ;)

18. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    @miis: het ultieme gevoel hangt niet van borstvoeding af. Het ultieme gevoel is als moeder en kind zich beide goed voelen. Of dat nou via borstvoeding of flesvoeding is maakt niks uit.

Ik ben na 5 weken gestopt omdat ik het niet trok, het sloopte mij. En ik kreeg zoveel meer rust nadat de knop omging. En in mijn geval was dat aan alle kanten beter, voor mij, de jongens en mijn man.

19. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Precies! En al die kinderachtige reacties slaan helemaal nergens op....ik vindt het alleen JAMMER dat ze gestopt is .....ben er nu wel klaar mee om hier afgezeken te worden:x

20. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Dat is wel zwart wit denken Jada..
    Je voelt je hartstikke trots als je baby groeit van de melk die jouw lijf maakt. Dat wil niet zeggen dat je niet trots kunt zijn om andere dingen en daar wordt zeker niet mee bedoeld dat jij niet trots op je baby bent en natuurlijk hou je er superveel van.
    Dat gezegd hebbende vind ik niet dat er veel eer te behalen valt uit poeder en water verwarmen.

Deel Deze Pagina