Het heeft duidelijk voordelen: minder opvangkosten, je 'bent er' altijd als ze uit school komen, je werkt geen lange dagen (relaxter met koken avondeten e.d.). Maar ik merk toch ook wel de nadelen: ben OF aan het werk OF thuis met 3 (jonge) kinderen en kom hierdoor nauwelijks toe aan huishoudelijke klusjes (laat staan tijd voor mezelf), voor alle schoolvakanties en studiedagen moet telkens een hoop opvang geregeld worden. Ben op zoek naar tips, ervaringen. Hoe regelen jullie dat allemaal? (misschien doe ik het wel helemaal verkeerd )
Ik werk ook onder schooltijd, en vind het juist super relax. Sinds wij verhuisd zijn naar een groter huis al helemaal. Op woensdag, vrijdag en zondag maak ik altijd het hele huis schoon. Op woensdag en vrijdag in de ochtend als de kids op school zijn (ik werk dan in de avond) dus doe het dan ook in alle rust. Op zondag doen we jet huis met het gehele gezin. Andere dagen is het alleen de vaatwasser, af en toe een wasje en maak elke dag de wc's schoon. Wanneer kids vakantie hebben oid werk ik in de avonden en is man thuis. Zo hebben we helemaal geen oppas nodig. Ik vind 3 hele dagen werken wat ik voorheen deed veel stressvoller!
Is het mogelijk om je man de kinderen naar school te laten brengen? Ik werk in de thuiszorg, begin zo om 7 uur 's ochtends en ben dan afwisselend tussen 11 en 14u klaar. Of een avonddienst, die om 19.30 begint en 22.30 klaar is momenteel. Dan heb ik dus thuis meegegeten en een deel van het op bed leg werk gedaan en ga dan pas werken. Ideaal! Maar ik werk geen 5 dagen in de week hoor
Ik begin vroeg, mijn man brengt de kids weg. Op woe en vrij ben ik vrij en doe ik het huishouden en de boodschappen. Als ik uit mijn werk kom loop ik de sporten van de kids af en kook ik. Die avonden die ik het minimale in huis.
ik laat mijn dochter overblijven op di en do en werk dan zelf tot een uur of 13.oo uur. Dus dan houdt ik smiddags een paar uurtjes over. Als ik thuiskom (of 12 uur of 13 uur dus) dan begin met de klusjes voor mijn webshop, bestellingen inpakken enz. Dan ga ik boodschappen doen en bestellingen op de post doen(postagentschap in supermarkt) dan thuis doe ik her en der wat klusjes, stofzuigen enz. En op zaterdag doe ik de was en de bovenboel.
Ik ga per 1 februari ook onder schooltijd van mijn dochter werken. Ik werk dan van 8 t/m 13.15 en ze komt uit school om 14.15. Ik heb donderdag de hele dag vrij en omdat ze vrijdags het eerste jaar van school vrij is gaat ze naar de oppas en omdat die de hele dag is geregeld heb ik vrijdag smiddags ook nog tijd om dingen te doen of tijd voor mezelf. Het lijkt mij super relaxte dat ik het zo heb kunnen regelen en als zij thuis is dan kan ik altijd nog wel wat in het huishouden doen, maar we hebben ook nog zat tijd om leuke dingen met z'n tweetjes te doen. Ik kijk er heel erg naar uit kan niet wachten tot het zover is.
Mag ik vragen waarom je een dag vrij bent als ze op school is en haar naar de oppas brengt als je thuis bent? Het is geen verwijt hoor, ieder doet het op zijn manier maar ik vind het een bijzondere keuze.
Ik werkte eerst ma, woe, vrij de hele dag. Ik ga nu ma, di, woe en vrij een halve dag werken dus van 8 t/m 13.15. Ze konden me op het werk geen werk garanderen voor de donderdags dus daarom zo opgelost. Ik werk dus nog wel vrijdags maar dan een halve dag. En bij mijn dochter op school is het zo dat groep 1 vrijdags de hele dag vrij heeft maar omdat ik dus wel werk een halve dag is er dus oppas geregeld.
ik werk ma, di en do onder schooltijd. woensdag vrij en vrijdag opvang. heerlijk. ik doe de woensdag ochtend dat ze op school zitten de boodschappen en andere regel dingen waar ik ze niet bij kan hebben. schoonmaken doe ik als ze lekker aan het spelen zijn en beetje in het weekend. dus dat is allemaal geregeld. het enigste wat ik mis is echt beetje tijd voor mezelf, maar dat komt meer omdat ik alleenstaand ben en er niemand mij echt dat uurtje kan geven.
Hier doen we t mooi om en om. De ene week werk ik 4x van 06:00-14:30 en hij 16:30-01:00 De andere week andersom, hij vroeg en ik laat. Dus altijd iemand thuis en een uur de tijd voor de 'overdracht' We werken allebei 4 dagen dus 3 hele dagen samen vrij, die vullen we met alle leuke activiteiten. Uitjes, winkelen, bezoeken enzo. Vroege week sta ik op als iedereen slaapt, werk mn 8 uurtjes, haal de meiden uit school, kook, ruim op, 19:00 iedereen op bed en hele avond voor mezelf. Late week meiden naar school, dan opruimen enz en verder alle tijd met alleen ons ventje thuis, rustig opknappen en op naar t werk. Beide hebben voor en nadelen enige must voor ons was géén oppas!
Ik werk als huishoudelijke hulp in de thuiszorg, mijn werktijden zijn nu dinsdagmid. 12:30-16:30, woensmid:12:30-15:30, vrijmid: 13:00-16:30 en worden als de oudste naar school gaat(na de zomervak): maandagmiddag 13:00-16:00 en dinsdag 9:30-12:00 en 12:30-15:30. Ik moet 30 min. rijden naar mijn werk dus ben van 12:30-16:30, 9:00-16:00 weg Mijn man is de maandagmiddag, dinsdagmiddag, woensdagmiddag en vrijdagmiddag thuis en mijn zoontje gaat na de zomervak dan naar de PSZ. Als de jongste ook naar school gaat hoop ik werk te hebben in mijn woonplaats, en dan wil ik nog 2 ochtenden erbij gaan werken. Ik zou wel verzorgende/helpende willen worden maar dat is niet te combineren met het werk van mijn man en met de kinderen. Ik vind dat het werk van mijn man voor gaat.
Herkenbaar, ik ga zodra dochter ook naar school gaat 2 lange dagen werken en 2 dagen schooltijden. Woensdag ben ik dan vrij. Ik hoop dat ik aan die 3 uurtjes dat ze allebei op school zitten voldoende heb aan me-time. Tis al meer dan ik nu heb, nu is het werken en anders met 1 of 2 kinds thuis. Kijk er wel naar uit..
Ik werk op maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag. Breng de meiden om half 9 naar school. Fiets naar mijn werk waar ik dan werk van 9 tot 14.30 . Ga de meiden halen en dan zijn we lekker thuis. Huishouden doe ik 's avonds en soms op de woensdagochtend. Of als ze beiden hebben afgesproken na school.
En wanneer hebben jullie tijd voor elkaar?? Ik neem aan dat als hij late dienst heeft en jij vroeg, jij niet wakker blijft tot hij thuis komt....
Ik werk 32 uur, verdeeld over 4 dagen. I k begin op maandag om 8.45 tot 17.15: Dan kan ik de oudste in alle rust naar school brengen. Mijn man brengt dan de jongste naar oma. Om 14 uur haalt opa de oudste weer op van school. Om 17.30 haalt papa de kinderen weer op bij opa en oma. Ondertussen sjees ik om 17.15 naar huis en begin aan het eten, ruim alvast wat op en gooi de was in de machine. Op dinsdag begin ik om 9 uur: - Breng de oudste naar school - breng de jongste naar psz Opa en oma halen de kinderen weer op en papa haalt ze daar weer op. Om 17.30 sjees ik naar huis en ga koken Op woensdag begin ik om 8.45: - Breng de oudste naar school Papa brengt de jongste naar oma en opa. Opa haalt de oudste weer op en papa aan het einde van de dag weer de kinderen. Om 17.15 sjees ik naar huis om te koken Op donderdag begin ik om 9/10 uur: - Breng de oudste naar school - Breng de jongste naar psz - papa haalt de kinderen uit school en is thuis de rest van de middag. Doet wat in de huishouding en kookt Op vrijdag ben ik vrij, breng de oudste naar school en doe de rest van de ochtend niks bijzonders. Lekker thuis met de jongste. Het is even een hectisch jaar geweest op deze manier, maar het was het waard. Op deze manier kon ik mijn contracturen houden en straks weer ouderschapsverlof opnemen voor 8 uur in de week, waardoor ik weer 2 jaar 24 uur kan werken. Waarschijnlijk ga ik dan maandag, dinsdag en donderdag werken en hoeven de kinderen maar 2 middagen naar opa en oma.
Ik werk zo wie zo om het weekend en dan is mijn man thuis. Manlief werkt ma tot en met vrij van 7.00 tot 16.00 Ik werk daarbij nog 2 weken 1 dag in de week van 15.15 tot 23.15 en de andere 2 weken zijn dat 2 dagen van die tijden. Ik ben verder woensdag en vrijdag altijd vrij. De oudste word top de dagen dat ik werk uit school gehaald door de buren. en blijft daar een uurtje tot mijn man uit zijn werk is. ook de jongste breng ik daar als ik wegga. DAar tegenover staat dat ik 2 dageni n de week haar kinderen heb van 8.00 tot 13.00 ongeveer. ik heb een contract van 24 uur maar werk nu 20 uur heb 4 uur osv opgenomen.
Ik werk niet en is eigenlijk voorlopig ook niet de bedoeling maar het begint steeds meer te kriebelen om te werken. Enig nadeel ik wil alleen onder schooltijd werken en niet in de vakanties denk dat deze banen helaas niet bestaan maar mocht ik hem ooit vinden dan ga ik weer werken. En anders vind ik 1 of 2 avonden wel lekker om te werken en zodra de kinderen ouder zijn opbouwen met ochtenden erbij. De middagen zou ik tot heel lang thuis willen zijn omdat ik er ook in de pubertijd graag voor ze wil zijn thuis. Mocht het financiële het niet meer toelaten dan is het niet anders maar zo lang het kan wil ik het zo.