In mijn ogen niet te vergelijken met de situatie van TS. On-topic: Dus als je een vraag stelt aan familieleden is dat eigenlijk geen vraag maar een mededeling? Want ik lees bij een aantal dat het antwoord ja hoort te zijn.. Misschien komt het omdat ik begin 30 ben en mijn ouders al wat ouder maar bij ons begint nu de tijd dat wij voor hen moeten zorgen..
Ik snap je teleurstelling. Maar vind aan de andere kant ook dat je het niet mag verwachten van je moeder. Mijn moeder zou dit voor een operatie wel doen, maar ik weet ook dat zij niet staat te springen om een week op de kids te passen. Ik heb twee kids nu en ze vindt 1 dag in de week oppassen al erg zwaar. Ik zou met haar bespreken waar je tegen aan loopt, zonder verwijtend te zijn naar haar.
Ik vind zeker dat je teveel verwacht. En dat je haar, omdat zij duidelijk haar grens aangeeft, niet meer wil zien Sorry hoor, geen goed woord voor over. Belachelijk. Teleurgesteld zijn mag uiteraard, omdat je anders had gehoopt, maar de reactie dat je haar niet meer wil zien is zwaar overtrokken. Ze hoeft toch niet te dansen naar je pijpen ist wel? Het is je moeder hoor.
Ik kan me ook goed voorstellen dat je teleurgesteld bent. Maar dat oppassen voor opa's en oma's zwaar is dat geloof ik wel. Mijn ouders passen af en toe een weekend op mijn zoontje en dit vinden ze fantastisch. Ze zijn echter altijd wel erg blij als we hem weer komen halen en je wil niet weten hoe ze er dan uit zien . Kan je niet nog eens met je moeder om de tafel? Je zou ook kunnen denken aan overdag een gastouder en dat je moeder alleen de avonden en nachten doet? Misschien dat dat al minder zwaar is voor je moeder? Succes met je behandeling!
Een week is ook wel erg lang en dan nog 2 kinderen onder de 3 jaar. Mijn ouders zien onze kinderen heel graag en zorgen er met plezier voor, maar ze geven ook wel aan dat ze niet meer zo jong zijn als ons en dat je dat verschil duidelijk voelt. Dus ik vind het super van je moeder dat ze het aangeeft dat ze het niet ziet zitten. En dat ze wel naar de stad gaat ed, vind ik niet echt hetzelfde als op 2 kinderen passen. Zou eerder aan iemand anders vragen om mee te gaan en de kindjes bij hun vader laten.
Kun je het verwachten....nee, niet iedereen kan dat, en zeker niet als je al een bepaalde leeftijd hebt met daarbij lichamelijke klachten. Ik kan het ook niet verwachten van.mijn schoonmoeder, heeft rugklachten en werkt nog gewoon. Ze zou wel voor een oplossing zorgen, we zouden om de tafel gaan zitten en een oppasplan bedenken. Kun je niet fifty/fifty doen met iemand anders? Voor mijn part wat al gezegd werd, deels gastouder en deels je moeder. Er valt altijd wel een mouw aan te passen, dus blijf niet koppig.
Dit vind ik ook. Mijn moeder zo nooit "nee" zeggen en het daar bij laten. Ze zal op z'n minst samen gaan zoeken naar een oplossing. Een vriendin die af en toe kan bij springen. Een oppas bij moeder thuis die helpt? Ik ben misschien verwend, niet zo zeer met spullen en geld, maar met hulp en aandacht. En dat is wat ik ook mijn kinderen mee geef: als je iemand kan helpen, doe je je uiterste best. Je kind alleen in een ziekenhuis laten omdat er één thuis is en de ander in een ander ziekenhuis is toch gewoon GEEN optie?
mijn ouders zouden het wel doen, maar ik weet dat het wel heel zwaar voor ze is, ze zijn nu eenmaal niet meer gewend om de hele dag kleine kinderen om zich heen te hebben, het is best vermoeiend. heel moeilijk, zeker als het een belangrijke behandeling is
Ben benieuwd wat TS nu voor oplossing heeft? Verder vind ik dat de meeste hele hoge verwachtingspatronen hebben. Ik verwacht van niemand iets. Alleen van mijn vent dat hij thuis komt. Zo kan ik dus nooit teleurgesteld raken Hoeft niemand met mij eens te zijn en geen discussie mogelijk.... Of onze ouders/schoonouders het wel of niet zouden doen heeft TS niets aan. Ze vraagt iets en daar krijgt ze antwoord op. Ja ik vind dat je te veel verwacht, maar ook ja je mag even boos/teleurgesteld zijn. Ps. ik ben ook heel erg verwend met aandacht, liefde, hulp. Het is maar net hoe je er mee omgaat (in mijn ogen)
Hier zouden beiden opa's en oma's willen oppassen voor een week! Zeker als het om mijn gezondheid zou gaan! Wij gaan volgende week verhuizen en om het voor mijn dochter zo rustig mogelijk te houden gaat ze 2 nachten naar oma.... Ik begrijp je gevoelens hoor... Je bent misschien al heel erg bezig met je operatie en wilt je kinderen veilig bij iemand achterlaten. Sterkte!
En ik vind eigenlijk wel dat als ze kan stadten, sporten en winkelen ze ook best een weekje op je kids kan passen! Je moet elkaar toch helpen in moeilijke tijden?!
Tja die van mij niet. Het moet nou eenmaal wel kunnen en mogelijk zijn hè. En als het niet kan vanwege gezondheidsredenen (wat oma van ts heeft aangegeven), dan houdt het op hè... wees blij dat ze nu zo eerlijk geweest is, en dat je niet halverwege die week een telefoontje krijgt dat je linea recta terug moet komen want ze kan het lichamelijk niet aan. Onderschat rugklachten niet hoor, met twee hele kleine kindjes. Ik kan je er alles over vertellen helaas.
Jij weet echt niet waar je over praat. Even naar de winkels of een uurtje sporten is echt kompleet iets anders dan een week lang 24/7 op 2 peuters passen. Dan kun je namelijk niet even gaan liggen als je rug opspeelt. Of snel opspringen als een van die kleintjes valt en zeer behoorlijk pijn heeft gedaan... echt, je hebt totaal geen idee.
jeetje dr zijn een aantal die zich gelukkig mogen prijzen dat ze hun kinderen naar opa en oma kunnen brengen.. hier kan dat niet zo 1,2,3 hoor en dat zou ik ook niet willen. Opa en oma moet leuk zijn en geen verplichting omdat kind wat wil/moet doen.. @Ts ik kan je moeder wel begrijpen tis zwaar 2 peuters... En daarbij ik vind ook niet dat je je moeder het kwalijk kan nemen...