En als je het door de helft splijt? De eerste dag/2 dagen je partner bij je hebben? Dan hoeft je moeder misschien maar 2 nachtjes op te passen? Ik weet dat mijn schoonouders me zouden uitlachen als ik zoiets zal vragen. Mijn ouders daarintegen, die zouden zeggen dat 2 weken prima is! Mijn vader zou zelfs vrij nemen om wat leuks te gaan doen! Succes!
Ik ben het helemaal met je eens, hier zou het ook geen enkel probleem zijn! Snap ook niet zo goed wat er verkeerd is aan hulp vragen.... Er zijn soms situaties waarin je hulp nodig hebt....
Waarom?!? Vind dit zo kort door de bocht..... Dus als iemand "hulp" nodig heeft in bepaalde situaties moet je je maar gaan schamen?!?!
Ik snap je moeder, tis best pittig 24/7 2 kids. Maar ik begrijp jou ook! Ik weet zeker dat mijn schoonmoeder het zal doen. Ondanks dat ze fibromyalgie heeft en eind 50 is. ( Zij heeft dan alleen mijn dochter) Meid ik hoop dat er een mooie passende oplossing komt! En succes met de operatie.
Ik snap je teleurstelling goed. Dan neem je moeder maar wat extra pijnstillers die week. Je gaat toch niet weg voor de lol? Ik vind niet dat je teveel verwacht en ik zal ook echt gekwetst zijn als mijn moeder nee zal zeggen dan. Het is toch pure noodzaak dat je het vraagt...
Ik heb niet alle pagina's gelezen maar ik vind wel dat velen overdrijven. Ze gaat niet voor de fun naar het buitenland maar voor een operatie/behandeling. Als jij voor zoiets naar het buitenland moet wil je ook dat je man erbij is om je te steunen. Is je moeder helemaal alleen? zijn er geen mensen die haar willen helpen of is er nog een lieve tante die kan helpen? Zodat je. Moeder de kinderen 2 a 3 dagen heeft en nog iemand anders de andere dagen?
wauw.... tjonge......ik houd mn mond maar op de reacties hier @TS... ik kan me je gevoel voorstellen het is al geen leuke trip en de bijkomende zenuwen en klachten (je gaat niet voor niets daar ingreep laten doen) en snap dat je je man mee wilt hebben Ik zou nog eens in gesprek gaan en kijken of er een team opgesteld kan worden met vrienden of overige familie bijvoorbeeld die je moeder helpen met de zware dingen gewoon 'brutaal' weg iedereen inschakelen (en informeer eens bij de zorg of zij wat voor je kunnen betekenen ter ondersteuning evt) Vragen staat altijd open helemaal naar je ouders toe je bent niet ouder voor even maar voor je hele leven, maar dat is mijn mening
Nou ja zeg.. Wat een kansloze opmerking! Hier kan ik wel wat dingen op zeggen, maar dat doe ik maar niet. Ts, ik snap best wel dat je teleurgesteld bent, vooral omdat het voor iets medisch is, waar je niet zelf voor kiest.. Maar als je moeder het echt niet kan, kun je haar dat ook niet kwalijk nemen.. Lastige situatie, hoop dat jullie een passende oplossing vinden!
Niks meer aan toe te voegen. Vreselijk grof hoe sommige meiden hierop reageren. Vergeet niet dat het hier gaat om het GEVOEL van ts, daar kun je toch helemaal niet zo hard op reageren, aan je gevoel kun je weinig veranderen. En ik zou het ook van mijn moeder verwachten in zo'n situatie. Daar heb je toch familie voor?!
Ik kan me heel goed voorstellen dat jij teleurgesteld bent. Het is geen vakantie, wat je gaat doen. Echter, kan ik ook goed begrijpen dat het voor je moeder erg zwaar kan zijn. Er valt voor beide wat te zeggen. Ik denk alleen niet dat je kunt "verwachten" van je moeder dat ze een hele week op de kinderen gaat passen. Je verwachting is wat dat betreft te hoog. Je kan wel laten blijken dat je teleurgesteld bent, en dat mag ook. Zou ik waarschijnlijk ook zijn als ik in jou situatie zat. Is het misschien een optie om de week te splitsen? De kindjes een paar dagen naar je moeder (als ze dat wel wilt) en de andere paar dagen naar een andere oppas?
Jeetje wat een opmerkingen komen er hier voorbij TS, ik weet helemaal hoe je je voelt, heb zelf ook tot twee keer toe in zo'n situatie gezeten. Hopelijk kom je er samen met je moeder uit, zodat dit niet tussen jullie in blijft staan. Ik hoop dat je iets geregeld kunt krijgen waardoor je man wel de hele week mee kan gaan... Sterkte!
Groot gelijk dat je het vraagt en teleurgesteld bent! Maar wel goed dat je moeder aangeeft dat het haar niet gaat lukken. Ik begrijp dat je met je man erheen wil(moet) ook voor de 2 die geopereerd gaan worden... Als persoon die geholpen moet worden zou ik ook het liefst hebben dat of mijn vader of mijn moeder erbij is en niet mijn oma. Maar ook de 2 kleine kinderen zolang zonder ouders? Zou ze dan toch echt meenemen en daar wat regelen zoals oppas of nanny. Ze zien de ouders elke dag dus dan is een "vreemd" persoon ook niet zo erg... Te vergelijken met kinderopvang denk ik zo? Heel veel sterkte en succes, hopelijk kun je een goede oplossing vinden!
Ik zou het niet verwachten, het zou fijn zinn als ze het in overleg wil doen. En ook als het voor jullie heel belangrijk is telt dat ook mee maar het blijft toch haar keuze
Precies! Ehh ja, kan TS VOELEN wat haar moeder voelt? Nee. Niet alles is zoals het lijkt. TS, ik weet niet wanneer jullie weg moeten, maar hebben jullie echt aan geen enkele andere oplossing gedacht? Zijn jullie er echt klakkeloos vanuit gegaan dat jouw moeder dit wel 'even' doet? Als ik naar het buitenland zou moeten voor een week en m'n partner mee zou willen, maar het erg onhandig zou zijn om alle kinderen erbij te hebben (en dat snap ik heel goed hoor, dat zou ik precies zo zien!), zou ik ruim van tevoren naar meerdere oplossingen kijken.. Want stel dat ze wel ja had gezegd en vervolgens valt ze van de trap en breekt haar been? Dan had het ook niet meer gekund.. Er kan altijd iets gebeuren, dus een of meerdere extra oplossingen achter de hand hebben is altijd handig.. Was trouwens echt geschokt dat iemand hier zei 'Dan neemt ze maar wat extra pijnstillers die week'. Serieus? Echt, daar zakt m'n broek van af.. Wat voor respect heb je dan voor je moeder
Ik denk dat dit verhaal twee kanten heeft. Ts is boos op moeder en dat zou ik me wel voor kunnen stellen als het om een bedreigende situatie gaat. Maar adviezen worden meteen omgezet in no go's en waar het in eerste instantie een optie was alleen te gaan en vader thuis te laten (ondanks dat ts graag ook steun van man had gehad wat logisch is) is het in een paar minuten later al een no go omdat beide kinderen op verschillende tijden in verschillende ziekenhuizen moeten zijn. Ik vraag me ook af hoe noodzaken het allemaal is want dat speelt in mijn ogen ook een rol. Familie woont aan de andere kant van nederland, dan kun je ze daar toch ook heen brengen en vliegen vanaf een vliegveld daar in de buurt. Niet denken vanuit onmogelijkheden maar Just uit mogelijkheden dan kom je verder. Ts ik snap dat het vervelend is en dit jouw gevoel is maar vraag me af of je wel helemaal eerlijk bent hier wat de reacties ook kan beïnvloeden.
Laat ik dan vanuit mijzelf spreken: IK zou alles doen voor mijn kinderen/kleinkinderen, ook al moet ik daarvoor op de blaren zitten! En ik durf mijn hand ervoor in het vuur te steken dat MIJN moeder dat ook had gedaan en zelfs mijn hele familie dit zou doen. Sterker nog, ik zou het niet eens hoeven te vragen.
Dat kun je nu makkelijk zeggen. Je weet niet wat je zult doen als jouw gezondheid slechter is. Daar kun je pas over oordelen als je zelf in zo'n situatie zit. ( wat hopelijk niet gebeurt )
Dan hoop ik dat je gezondheid niet (verder? want weet niets van je dus kan ik niets over zeggen natuurlijk ) achteruit gaat..
Dan ben je vast gezegend met een geweldige familie! Helaas kan niet iedereen daar een beroep op doen. Dat jouw familie dat doet betekend niet dat dat de standaard is en iedereen hieraan voldoet en hoeft te voldoen.