Teleurgesteld in moeder...verwacht ik teveel?

Discussie in 'De lounge' gestart door Mamishka, 5 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Ik snap best dat je teleurgesteld bent, in moeilijke tijden hoop je toch altijd terug te kunnen vallen op familie. Of dat ze op hun minst met je mee denken.

2. knap

knap Niet meer actief

Dat zegt ze niet.

Ze zegt we kennen het hele verhaal niet eigenlijk.

Ik heb persoonlijk ook een vraag! Waarom moet je naar de andere kant van de wereld om onderzoeken te doen voor twee kinderen ( daar) Niet rot bedoeld hoor) Nergens gelezen wat daar van de reden is. En om een verhaal ( compleet te krijgen ben ik wel nieuwsgierig ) wat daar achter zit.

T.s dus bij deze waarom moet jij naar de andere kant van de wereld voor onderzoeken met twee kinderen te gelijk en ( waarom kan het niet in Nederland Belieg of Duitseland , In elk geval dichter bij dan 10 uur vliegen dan zit je volgens mij of ergens in Azië Amerika Zuid Amerika of ergens in Afrika.?

3. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Ik zeg niet dat ze liegt, ik zeg dat ik een beetje mijn bedenkingen heb bij het verhaal. Wanneer iemand een topic start over iets en daar oplossingen worden aangedragen vind ik het vreemd dat je alles weerlegt, alsof je je gelijk moet halen. Over de aanwezigheid van man heeft ze twee dingen gezegd, eerst dat ze hem er graag bij heeft (wat ik logisch vind overigens) maar als de oplossing aangedragen wordt eventueel daar alleen heen te gaan als het niet anders kan blijken ze ineens in andere ziekenhuizen onderzocht te worden en ja, dan heb ik zo mijn bedenkingen. Maar nogmaals ik wilde er ook mee zeggen dat het verhaal twee kanten heeft en we er maar 1 horen. We weten niet hoe het echt is gesteld met de gezondheid van oma (al zou mijn gezonde moeder het ook heel pittig vinden) we weten niet wat eraan vooraf gegaan is, we weten niet wat voor experimentele onderzoeken het zijn, hoe de achterblijvende kindjes zijn (op de 1 pas je nu eenmaal makkelijker dan op de ander)enz enz. Ik denk daarom dat de informatie te weinig is om een goed oordeel er over te vellen.

4. sprits

sprits Fanatiek lid

21 feb 2011
    3.917
    376
    83
    Ts gaf aan dat haar moeder de 2 kleintjes te druk vond.
    Dat staat m.i. los van de vrije tijdsbesteding van moeder.
    Ts kan daar wel van over vallen maar is het van te voren besproken of er maar blindelings ervan uitgegaan dat moeders wel zou oppassen? Moeders zal wel niet zo'n draak zijn die niks wil want hun band is goed.
    Moeder zal dus een goede reden hebben en zal dit maar een klein deel van het verhaal zijn.

5. lioness74

lioness74 Niet meer actief

Dit bedoelde ik dus Tuc..
    Of denken jullie allemaal, dat de moeder van ts "nee" zegt om haar dochter een hak te zetten, en lekker dwars te doen??

Ts schrijft dat ze erg close zijn....dan geloof ik niet dat de moeder nee zegt om te sarren, maar omdat ze echt goede redenen heeft...

6. Smnee

Smnee Niet meer actief

Ik wil mijn reactie even wijzigen. Vandaag heb ik er eens over gedacht en mijn moeder zou het wel meteen doen, snap dat je erg teleurgesteld bent. Zeker omdat het om jouw twee andere kinderen gaat, dit had ik nog niet gelezen. Sorry, je stelt je zeker niet aan.:)

7. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.808
    4.192
    113
    Ik heb niet dit hele topic gelezen maar ik vind, gezien de reden waarom je het vraagt dat je best van je moeder mag verwachten je kinderen op te vangen. Je gaat niet gezellig een weekje op vakantie. En blijkbaar heb je je man hard als steun nodig. Dus m.i. zou je moeder absoluut voor je klaar moeten staan. Hier zou daar geen discussie over mogelijk zijn, zowel ouders als schoonouders zouden dit absoluut doen (weet ik uit ervaring)

8. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.124
    2.959
    113
    Vrouw
    Ts, ik weet niet wat jou reden is voor behandeling zo ver van huis, kan het echt niet dichterbij? Mijn ouders zijn 65 en 68 mijn vader is zwaar hartpatiënt en mijn moeder heeft ook de nodige operaties aChter de rug. Maar ze zouden direct ja zeggen, helemaal als het om ziekenhuisopname gaat. Mijn schoonouders ook de 60 gepasseerd zouden dit direct doen. Desnoods in samenwerking met mijn ouders. Hoe zwaar het ook zou zijn.

Op momenten van ziekten hoop je toch op je ouders te kunnen rekenen, ik begrijp je teleurstelling.

Ook al is het je moeders recht nee te zeggen, ik zou toch nog eens samen in gesprek gaan.
    Succes

9. tuc

tuc Niet meer actief

het moet dan wel een verrekte goede reden zijn om je dochter zo in de steek te laten....ik weet niet precies wat er aan de hand is met de kindjes van ts, maar als je toch naar het andere eind van de wereld reist voor een experimentele behandeling, dan lijkt het mij toch niet om iets heel simpels gaan.

En dan aangeven, dat je het te druk vind, dat gaat er bij mij echt niet in.

10. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    vraag ik me ook af eigenlijk, want het is blijkbaar nogal onverwacht? Een experimenteel onderzoek aan de andere kant van de wereld? En niet om lullig te doen maar er zijn ook weleens ouders die de gezondheidszorg hier niet goed genoeg vinden en perse een andere methode willen proberen aan de andere kant van de wereld. In gevallen van bijv kanker kan ik dat voorstellen, maar er zijn ook behandelingen die hier goed plaats kunnen vinden en dan zou ik kunnen begrijpen dat dat een oma tegen de bost stuit. Maar goed, misschien zit ik compleet fout.

11. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Volgens mij niet want ik kan me herinneren dat TS een x in augustus ofzo en topic opende over een autostoel waar de jongste in kon en dat ze naar Amerika gingen op kort termijn.

( geen idee of ze daar nu nog geen moet hoor of daar al geweest is haha)

12. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    ben even aan het teruglezen, op pagina 4 of 3 zegt ze dat het iets is wat ze niet zag aankomen.

13. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    Mee eens.
    Zou ook echt teleurgesteld zijn!

14. dekilene

dekilene Niet meer actief

Mee eens.
    Ik weet zeker dat ik op me ouders en schoonouders kan rekenen.
    Ts gaat niet even gezellig op reis.

15. lioness74

lioness74 Niet meer actief

Ik snap wat je bedoelt hoor, en ik moet ook eerlijk zeggen dat ik me daar ook best in kan vinden.
    Maar juist daarom, denk ik ook dat de moeder van ts, echt haar reden(en) wel heeft.
    Ik neem tenminste aan dat ze haar dochter niet "zomaar" laat zitten, zeg maar..

Daarom zei ik ook al: je hoort het verhaal maar van 1 kant.
    Misschien speelt er wel veel meer, dan wij hier weten..dat kan natuurlijk.
    Maar als ik uitga van de close band van ts en haar moeder, kan ik me niet voorstellen dat die moeder haar dochter zo laat zitten door met een onbenullig smoesje af te zouten, als te druk.

Maar goed, ik kan alleen maar afgaan op wat hier geschreven wordt natuurlijk.
    Ik weet ook niet wat voor operatie/experimenteel onderzoek het gaat, maar misschien denkt oma daar wel heel anders over?
    Ik weet het ook niet, maar ik hoop van harte dat ts een goede oplossing vind.

16. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Precies lioness

17. A2CA

A2CA Niet meer actief

Ik zou ook gekwetst zijn. Ook al weet ik dat je eigenlijk geen verwachtingen mag hebben naar iemand toe. Dat ze het niet aankan oke, maar als moeder zijnde zoek je toch samen naar een oplossing?

Ik ben misschien heel anders opgegroeit, mijn schoonmoeder zou dit ten alle tijden doen. En als mijn dochter mij later nodig heeft pas ik nog levenslang op mijn kleinkinderen ( ja ik weet het deze moeder heeft gezondheidsproblemen, daar doel ik ook niet op ).

Het zorgen van de kinderen houd niet op als ze de deur uit zijn, dit behoud je levenslang. Mijn deur staat voor altijd open maakt niet uit voor wat, en daarom verwacht ik het misschien ook wel terug.

18. tuc

tuc Niet meer actief

Ik kan mij dat ook niet voorstellen als de band goed is, maar daarom opent ze misschien juist dit topic omdat ze dus ook verbaasd is en dit niet had verwacht?

19. Mamvk

Mamvk Fanatiek lid

29 sep 2013
    1.043
    0
    0
    Mijn moeder zou het wel doen, maar ik vind niet dat je teleurgesteld mag zijn als ze het niet doet... Om wat voor reden dan ook.
    Zij 'mag' dus alleen maar ja zeggen anders ben je teleurgesteld en wil je haar niet meer zien... Kom op!

20. yeps

yeps Bekend lid

27 aug 2012
    506
    18
    18
    NULL
    NULL
    Ik denk dat je moeder de vrijheid moet hebben om 'nee' te zeggen buiten wat jij hiervan vindt. Ik vind je nogal dwingend als je ziet wat je van je moeder verwacht.
    En rugklachten en 2 kinderen onder de 3 is gewoon heel pittig. Dan zeg jij wel dat ze zelf lopen ed maar je zal ervan staan te kijken hoe vaak je kleine kinderen toch even op moet tillen.

Dus....jullie kinderen...jullie probleem. Vraag iemand anders of je man blijft gewoon thuis. Het is dan niet anders

Deel Deze Pagina