teleurgesteld in schoonzus

Discussie in 'De lounge' gestart door DeeLighT, 27 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. liebrando

liebrando Niet meer actief

mijn schoonzus en zwager gaan ALTIJD naar buiten of ze nou bij ons zijn of wij bij hun. Wij hebben dat nooit gevraagd aan ze, dat deden ze uit hunzelf. Maar er zijn ook personen in de familie die er schijt aan hebben en gewoon lekker gaan zitten paffen bij de baby, en daar heb ik ook de schurft aan en daar zeg ik dan ook altijd wat van, en luisteren ze niet dan kom ik lekker niet...misschien kinderachtig maar die ene keer kunnen ze heust wel buiten staan vind ik......

2. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Jammer dat je schoonzus jullie afspraak eenzijdig afbreekt, ze had dat ook idd wel even van tevoren kunnen melden.

Daarentegen zou ik persoonlijk nooit aan mensen vragen om in hun eigen huis niet te roken mocht dat wel de gewoonte zijn. Mijn moeder rookt en bij haar thuis rookt ze binnen, wel altijd in de keuken. Bij mij thuis daarentegen gaat ze altijd naar buiten om te roken, heb ik niet hoeven vragen.
    En ja, roken is gevaarlijk en vies maar van die paar keer per jaar dat we daar zijn zal Mini daar weinig groeiachterstand of astma van oplopen. Ik heb liever dat ze een fijne band heeft met haar oma.

3. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Tja maar dan is er toch nog een princiepe kwestie. Misschien wel dezelfde als dat schoonzus zelf geen vlees eet.
    Als dat roken dan een klein ding is dan is het eten van vlees net zo'n klein ding...

4. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Ja, het principe van dat je anderen niet vraagt om bij hun thuis hun gewoontes te veranderen. En als je geen zin hebt om vegetarisch te koken, hoef je dat ook niet te doen. Maar vind ik van een andere orde.

Enneh... ik heb zelf gerookt EN ben zelf vegetariër geweest. Heb het altijd als MIJN ding gezien hoe ik met beide omging in gezelschap. Roken en vegetarisme zijn beide geen kleine dingen voor de mensen die het doen/zijn.

5. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Dat is precies wat ik bedoelde te zeggen, tuurlijk baal je dat een afspraak niet is nagekomen maar ik blijf erbij dat het het huis van de schoonzus is en die daar mag doen wat ze wil.

6. klarinet

klarinet Fanatiek lid

23 apr 2007
    2.985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Dat iemand zo egoistisch kan zijn!!
    Goed dat je het er niet bij hebt laten zitten.

7. AnneMica

AnneMica Bekend lid

11 jul 2007
    731
    1
    0
    Ze had van te voren wel even kunnen laten weten dat ze van gedachten veranderd was, vooral omdat het voor jullie een uur rijden is!
    Ik zou ook de neiging hebben om de volgende keer niet meer vegetarisch te koken, zeggen dat ik ook van gedachten was veranderd :D
    Het is dat het zo kinderachtig is om echt zo te reageren, maar erover denken is ook leuk :p

8. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Nynke en Miepie: Jullie hebben ook helemaal gelijk. In mijn eerste bericht staat daarom ook dat we van tevoren overlegd hebben hierover en ook gezegd hebben toen dat we het begrepen als ze in haar eigen huis wil roken. Alleen kiezen wij er dan voor om onze dochter thuis te laten.

Alleen de reden van teleurstelling is dan dat wij wel altijd rekening houden met haar principes in ons huis, en dat een beetje rekening met ons niet gehouden kan worden...

9. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Ik begrijp het, ik vind dat je schoonzus het niet had moeten toezeggen en zeker niet zonder waarschuwing dan haar ding doen. Maar ja, het hele leven kan niet voor wat hoort wat zijn, hou de eer aan jezelf en kook je beste vegetarische maaltijd voor haar wanneer je zegt dat je een beetje teleurgesteld bent dat ze haar belofte zo breekt en dat je dan niet meer met je dochtertje bij haar kan/wil komen.

Het is jammer, maar dan is het zo. Toch?

10. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht

Helemaal mee eens...
    Ik heb zelf tot mn 21e veel gerookt en mijn man rookt nog steeds...maar hij rookt altijd buiten ook voordat Finn er was!
    Bij mijn schoonouders wordt sowieso niet binnen gerookt en bij mn vader ook niet, maar bij mn moeder normaal wel....alleen als Finn er is niet...ja Als hij op bed ligt even in de keuken bijv.
    Maar daar kom ik vaak!

Ik vind niet dat je iemand in zn eigen huis kan verplichten om niet te roken...
    Dat zij de afspraak heeft verbroken is wel erg lullig! Je hebt het er juist vantevoren over gehad om dit te vermijden!

Maar ik denk zelf dat een enkele keer geen kwaad kan! Vroeger was er allemaal nog niets over bekend en werd er ook gewoon bij kindjes gerookt...en ik kan je wel zeggen...mn zus, ik en mn broertje mankeren niets...en mn moeder zelf ook niet (mn oma rookt ook)

Dus die ene avond zou ik me niet zo heel druk om maken!

Zit je er elke week is het wat anders!

Zou het er gewoon nog een keer met ze over hebben, desnoods spreek je af dat ze niet roken als je kindje erbij is...of als ze op bed ligt ofzo.
    Of dat ze onder de afzuigkap gaan roken...of misschien in een bijkeuken of de keuken ofzo...ik noem maar wat hoor...weet natuurlijk niet hoe het er uit ziet!

11. Bolly

Bolly Fanatiek lid

27 sep 2009
    2.125
    0
    0
    eigen onderneming
    zuid holland
    lijtk mij normaal als je hebt overlegt dat je daar voortaan aan houd of dat je even overlegt dat je het toch anders wilt hebben ( in haar geval )

zowie zo je rookt niet bij visite,, vind dat en beetje onbeschoft,, je moet niet iemand opdringen mee te moeten roken.

xx

12. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    In je eigen huis? Vind ik echt een beetje ver gaan. Dan ga je daar maar niet op bezoek, het is hun huis en jouw keuze...

13. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    bij ons ook hetzelfde probleem hoor. mijn vader (en broers) hebben van in het begin gezegd: dit is ons huis en wij roken als we willen. en als we dat niet wilden hadden we pech...

bij mij binnen had ik er ook nooit problemen mee. maar toen ik dit te horen kreeg heb ik gezegd dat de eerste die bij mij nog eens een sigaret opstak kon vertrekken. hun houden geen rekening met ons. dus wij ook niet meer met hun. in het begin ergerde ik mij mateloos aan. als iemand een sigaret opstak pakte ik jamie op en ging ik in de keuken zitten. nu is hij al wat ouder en vind ik het alsnog heel erg natuurlijk maar heb er mij bij neergelegd dat het maar een uurtje of 2 per week is

14. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Maar dat snap ik ook heel goed en daar zou ik ook zeker over in gesprek gaan.

15. burningkarma

burningkarma Fanatiek lid

8 jan 2008
    2.605
    0
    0
    Veenendaal
    Ik ben zelf een roker en ik vind dat asociaal. Ik doe het niet bij andermans kinderen en verwacht dus ook dat anderen het niet bij mijn kind doen. Loop dan ff naar buiten. Zoveel moeite is het nou ook weer niet.

16. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Miepie, het is zeker niet altijd voor wat hoort wat inderdaad. Aan onze zorg voor anderen zal ik niets veranderen, maar ik wil haar wel vertellen hoe ik me erover voel inderdaad.

En de discussie of 1 keertje geen kwaad kan zal altijd blijven denk ik. Er zijn inderdaad talloze mensen die er niks aan over hebben gehouden. Maar het is niet voor niks onderzocht en het wordt door deskundigen ook niet voor niks afgeraden. Er zijn ook talloze mensen die er wel wat aan hebben overgehouden.

17. ccwomen

ccwomen Fanatiek lid

11 okt 2008
    2.005
    0
    0
    Ik zou idd ook erg boos en teleurgesteld zijn!
    Hoe durft ze!!!!!
    Je hoort gewoon niet te roken in de buurt van een kind!
    ik rook zelf ook weer na 3 jaar te zijn gestopt(heel stom ik weet t) maar goed rook bij mezelf nooit binnen en bij andere ook niet!!
    Mijn ouders roken ook altijd buiten omdat ze kleinkinderen heeft!
    Ook als die er niet zijn hoor!!
    En mn schoonmoeder rookt ook en die rookt volgens mij altijd in de keuken, terwijl ze zegt dat ze buiten rookt.maar Roan kwam daar een keer vandaan en toen vond ik zn kleren stinken naar de rook (nou dat kan niet als jij buiten rookt hoor) toen heeft mijn man gevraagd aan de telefoon of ze gerookt hebben bij "Roan ze zei van niet en was een beetje teleurgesteld en voeld zich rot! MAar goed sindsdien heb ik t nooit meer geroken! Gelukkig want anders had ik er weer wat van gezegd en anders komt Roan gewon niet meer!!!
    Zo hard ben ik dan! Niet roken bij mijn kind!!!
    Zo hahaha dat is eruit!

18. Eliza1986

Eliza1986 Bekend lid

12 mei 2009
    517
    0
    16
    Zoetermeer
    Ik vind dat je terecht boos bent zeker omdat het van te voren afgesproken was.

Ik zou dan ook zeker boos worden.

Ikzelf rook af en toe nog (1x per 3 dagen) nog een sigaretje en ja dat is heel slecht ik weet het dus daar hoef ik niks over te horen a.u.b. maar zodra mijn zoontje geboren is word er buiten gerookt of met het raam op een kier. Ik ga van andere mensen niet verwachten dat ze in hun eigen huis niet roken dat vind ik niet netjes want het is niet mijn huis en de tijd dat ik bij die mensen ben is dan vrij weinig.

Een vriendin van mij die blowt nog gewoon binnen terwijl ze een kleine heeft (die ligt dan wel te slapen op der slaapkamer) en ik had tegen haar gezegd dat ik niet tegen die blowlucht kan en of zij misschien buiten wou blowen dit deed zij niet want ze vond het maar koud buiten. OOk toen ik zwanger was hield zij hier geen rekening mee.

Toen ze een keer bij mij was met haar dochtertje (de eerste keer) stak ik binnen een sigaret op en ik kreeg toen gelijk een preek van haar. Toen zei ik een beetje pissig tegen der binnen blowen heeft je kind meer last van als die rook die ik uit het raam blaas. In het vervolg hield k er wel rekening mee want dat kind kan er niks aan doen maar ze had het even moeten zeggen. Zeker omdat zij ook geen rekening hield met mij dat ik blowen gewoon ontzettend ranzig vind en al kots misselijk word van die lucht.

De een vind het wel vervelend en de ander niet dat er binnen gerookt word maar ik ga uit mijzelf als er kleine kinderen bij zijn buiten roken. Mits de ouders zelf ook binnen roken natuurlijk.

19. burningkarma

burningkarma Fanatiek lid

8 jan 2008
    2.605
    0
    0
    Veenendaal
    Ik vind dat je bij kinderen gewoon een uitzondering moet maken, vooral bij de hele kleintjes. Ook al rook je zelf ook (zoals ik dat dus ook doe). Ik vind het soms wel moeilijk om te vragen als ik ergens op bezoek ga of ze buiten of in de keuken willen roken. :S

20. Eliza1986

Eliza1986 Bekend lid

12 mei 2009
    517
    0
    16
    Zoetermeer
    Vind ik ook hoor. Bij andere thuis hou ik er zeker rekening mee en ga dan meestal of in de keuken uit het raam roken of uit et raam hangen of buiten staan ligt er maar net aan wat uitkomt. Maar wat ik had meegemaakt vorig jaar dat het niet eens van te voren gezegd werd of gevraagd werd van joh wil je buiten roken daar kan ik me wel aan irriteren en dan zelf wel binnen blowen terwijl de kleine ligt te slapen en er geen rekening me ehouden dat andere een blowlucht misschien goor vinden en er ziek van worden.

Deel Deze Pagina