Oké even kort uitleggen: Aantal jaar terug heb ik als leerling verpleegkundige in het ziekenhuis gewerkt, iets waar ik toen totaal nog niet klaar voor was! (veel te onzeker etc etc ) ik was op de 2de afdeling waar ik kwam ook totaal niet op mijn plek en werd enorm tegen gewerkt (helaas) dat heeft mij er toe doen besluiten dat ik de overstap gemaakt heb naar een verpleeghuis, helaas ging ik toen wel een niveau achteruit want ze zochten toen op dat moment geen verpleegkundige op BBL niveau... Opzich heb ik nooit spijt gehad van die keuze maar ik zit nu steeds vaker te denken om misschien ooit weer eens terug te gaan naar het ziekenhuis (dan wil ik naar het Radboud ) en dan wil ik het liefst op de Gynaceologie afdeling of kinder afdeling werken (dat wilde ik aantal jaar geleden ook ) Nu snap ik dat het nog steeds zo is dat je eerst waarschijnlijk op andere afdelingen terecht komt, en dat is ook geen probleem (het is tenslotte maar 2 jaar en hoop dan mocht ik er toe doen besluiten dit te gaan doen en ik mag ook daadwerkelijk starten dat ik daarna aangenomen wordt op de afdeling van mijn keuze ) Maar mijn vraag: Is het te doen met een kleintje ? Opzich vond ik de stof toen in mijn opleiding wel meevallen (al is de leerstijl tegenwoordig veranderd en wordt er veel meer van jezelf verwacht ) en ben ik voor 200 % gemotiveerd als ik me ga aanmelden dus dat zou het punt niet zijn! Ik weet ook nog niet of ik het binnen nu en een jaar b.v zou gaan doen, want ik heb het in principe erg naar mijn zin op mijn werk en daarnaast komt er ook nog eens bij dat ik maar 1 dag in het weekend per 4 - 5 weken hoef te werken, 1 avondje (tot 20.30 ) per maand en geen nachtdiensten dus dat krijg ik natuurlijk nooit meer terug.... Maar ik ben wel benieuwd naar ervaringen van mensen die studeren of hebben gestudeerd met een kleintje (of 2 want misschien gaan we eerst nog voor een 2de voordat ik verder ga leren ) of is het misschien slimmer te wachten tot ze naar school gaan ? En zijn er misschien mensen die ervaring hebben met de opleiding in het Radboud ?
Geen ervaring hiermee, maar het lijkt mij best pittig. Een hele uitdaging, zeker als je nog graag een 2de kindje erbij wilt. Ik bedoel, het vergt aardig wat discipline denk ik en of jij werken, leren, kindjes en een huishouden allemaal kunt combineren zonder jezelf te verliezen zeg maar, dat kun jij zelf het beste aanvoelen en beslissen. Ik vind het heel knap van mensen als ze de keuze maken om weer te gaan leren terwijl ze ook een gezin hebben etc. Het zou niks voor mij zijn, maar iedereen heeft weer andere ambities. En waar een wil is, is een weg! Succes met je keuze.
Ik wil mijn ervaring wel delen. Momenteel ben ik ook bezig met een opleiding. Ik doe de BBL variant. Ik werk 3 dagen in de de week en 1 dag ga ik naar school. Op school zit ik ook de hele dag, dus net als een werkdag ook ongeveer 8 uurtjes. Het gaat eigenlijk heel goed, de combinatie kind, man en huishouden kan ik eigenlijk prima combineren. School gaat me eigenlijk best makkelijk af, ik maak niet altijd mijn huiswerk, maar voor toetsen en dergelijke leer ik wel, tot nu toe heb ik alle toetsen in 1 keer gehaald. Mijn opleiding duurt 2 jaar, ik doe de opleiding apothekersassistente. Dus doen zou ik zeggen. Als je echt zo gemotiveerd bent zoals je zegt, moet het echt wel lukken. Als je nog meer vragen hebt, dan hoor ik het wel.
Nou ik ben ontzettend gemotiveerd om dit te gaan doen maar zoals ik al zei; ik weet nog niet precies wanneer! Maar heb wel gezegd dat ik het in ieder geval in de toekomst wel wil doen!
Ik weet dat een aantal UMC's (zo niet alle?) tegenwoordig willen dat je als verpleegkundige multi inzetbaar bent, en dus niet op 1 specifieke afdeling.
Ik weet trouwens ook dat het Radboud op dit moment heel erg bezig is om nieuwe verpleegkundigen aan te trekken, met name voor de opleiding. En ook dat je een aardige baanzekerheid hebt, omdat ze grote tekorten gaan verwachten. Wat dat betreft zit je dus wel goed. Of het te doen is? Ik zou het wel kunnen. Maar een ander zal het te zwaar vinden. Als jij erg gemotiveerd bent, dan moet je er voor gaan vind ik
Ik denk als je de opvang voor je kindje goed weet te regelen dat het, als je genotiveerd bent, absoluut haalbaar is. Succes met je keuze!!