Mijn zwangerschap is het mooiste wat mij is overkomen. Al had ik de zwangerschap wel onderschat. Alle kwaaltjes komen voorbij, ach ja hoort erbij zou je denken. Met 23 weken zat ik noodgedwongen thuis omdat ik door mijn benen gezakt was BI, sinds ik thuis zit zijn daar heel wat zwangerschapskwaaltjes bijgekomen (suikers, eiwitten, hoge bloeddruk, kleine samenvatting). De ene keer ga ik daar beter mee om dan de andere keer omdat ik het erg moeilijk vind alles los te laten. Maar nu kan ik het accepteren. Kost even wat tijd maar ik merk dat met name mijn lichaam vind dat dit echt nodig is. Ik was erg bang om mij ziek te melden omdat tijdens mijn verlof mijn jaar contract zou verlopen. Sinds ik ziek thuis zit (100%, aangemeld het UWV) heb ik desondanks aangeboden toch actief te blijven voor het bedrijf door administratieve werkzaamheden te verrichten. Dit deed ik drie halve dagen per week om goodwill te tonen en mijn gezicht en collega's te blijven zien. Dus onbetaald en UWV betaald volle mep... Ik zou in mijn eerste week van mijn verlof een gesprek hebben mbt het vervolg van mijn contract (3X verlening van jaar contracten dus zou ik nu een vast contract moeten krijgen). Deze week weer wat kleine administratieve werkzaamheden verricht en dingen gedaan. Eveneens gevraagd of het gesprek niet naar voren gehaald kon worden zodat ik ook rekening kan houden met het regelen van de kinderopvang en omdat ik van mijn VK te horen heb gekregen dat ik toch echt RUST moet houden (en dat is niet meer op en neer rijden of andere belastende taken te verrichten). Nu heb ik te horen gekregen dat ik niet meer aanwezig hoef te zijn bij aankomende vergaderingen en dat ik gebeld word over het verdere verloop omdat ze nu niet weten wat ze mij kunnen bieden na mijn verlof. Met andere woorden, ze gaan gewoon mijn contract niet verlengen!! Het is nog niet officieel uitgesproken maar alle signalen wijzen daarop! :x ik Heb mij drie jaar lang daar ingezet, over uren gedraaid, goodwill laten zien en nu krijg ik stank voor dank?! Ik ben er goed ziek van. Ik probeer aan de kleine in mijn buik te denken maar heb een enorme brok in mijn keel en weet niet zo goed hoe ik hiermee om moet gaan. Ziek thuis zitten prima maar solliciteren tijdens een zwangerschap of mijn verlof is niet wat ik voor ogen had. Ik baal er gewoon flink van en voel me gebruikt, ben woedend, maar ook zwaar teleurgesteld. Ik moest het even van mij afschrijven omdat het anders alleen maar aan mij vreet. Hebben meer dit mee gemaakt? Hoe zijn of zouden jullie hiermee omgaan?! Ik weet hoe ik mij voel, ik voel me verslagen
wat een rot situatie.. Ik heb niet echt hetzelfde meegemaakt, want ik zat nog in de proeftijd bij een nieuwe baan. net die week een gesprek gehad over hoe blij ze met me waren en hoe tevreden over het werk. Paar dagen later hoorden ze van de zwangerschap en ik kon vertrekken.. Heel veel sterkte
Wat vervelend zeg! Hier met 24 weken zwangerschap contract niet verlengd. Was mijn 6e contract al, tussendoor 3 maanden eruit geweest. Je zou dan ook een vast contract verwachten, maar helaas... Mocht na mijn zwangerschap terugkomen voor een 7e contract, maar daar heb ik voor bedankt. Misschien voor jou wel een optie, vaak is de reden dat je weg moet gewoon het feit dat ze geen vast contract willen geven en niks persoonlijks. Als ik jou verhaal lees ligt het iig niet aan je inzet, dus zou het gewoon bespreekbaar maken als je dat zelf wilt tenminste.
Ik heb in een soortgelijke situatie gezeten. Jaren gewerkt voor een bedrijf, me heel erg ingezet daarvoor, altijd enthousiast etc etc. Dit bedrijf deed normaal gesproken niet aan vaste contracten ivm bezuinigingen maar er werd op een gegeven moment een uitzondering gemaakt omdat er anders te veel mensen in 1 keer weg zouden gaan en daarmee dus een hoop kennis. Ik had net mijn leidingevende over mijn zwangerschap verteld omdat ik open kaart wilde spelen, toen dit kort daarna besloten werd. Van de 8 tijdelijke contractante werden er 6 voor vast aangenomen en 2 konden gaan, nl een vrouwelijke collega en ik dus..beide zwanger. Als ik het allemaal van tevoren had geweten dan had ik mijn mond wel gehouden over mijn zwangerschap:x Het zure was ook wel een beetje dat mijn ex (vader van mijn dochter) wél bij de gelukkigen hoorde die een vast contract kregen. Ik heb 12 jaar lang voor dit bedrijf gewerkt (draaideur effect) en enorm mijn best voor ze gedaan..maar dit was uiteindelijk hun dank. Het ironische van alles is dat het een bedrijf betreft die mensen weer aan het werk moet helpen
Ooh frietje wat rottig zeg. Voor jou ook mamaloes! Vooral als je je zo hebt ingezet daar.. Geen ervaring ermee gelukig maar my worst nightmare ook hier om baan kwijt te raken ondanks dat er tot nu toe positief is gereageerd. Sterkte ermee (ik denk dat dit trouwens bij werk en zwangerschap forum hoort)
oei wat vervelend zeg..maar is het stiekem ook niet een beetje naief geweest om werkzaamheden te blijven verrichten? Er worden op moment nauwelijks vaste contracten meer gegeven. Het is uiteindelijk je eigen keuze geweest, niet die van hun. Maar goed, vind het toch echt wel rot voor je
Ik snap je gevoel heel goed. Ik zou dan ook acuut stoppen met die administratieve klusjes. En ook aangeven dat je dat doet om die reden. En dat je er niks voor voelt om gebruikt te worden op deze manier. Zo kun je mogelijk wel eerder duidelijkheid krijgen, en het is tegenwoordig vaak zo dat een brutaal mens de halve wereld heeft. Mijn contract werd na 3 tijdelijke contracten ook niet omgezet naar een vast contract, na 3 maanden namen ze weer contact op en heb toen aangegeven dat ik best terug wil komen maar wel voor een onbepaalde tijd contract! En niet voor minder. (Had al wel een baan, maar voor minder uren en eigenlijk te ver weg) Nu heb ik bijna een jaar een andere baan via detachering (wel dichterbij en het juiste aantal uren) en heb in een gesprek gevraagd of er al wat duidelijkheid is over mijn contract. Er zou achteraan gegaan worden, zelfs aangegeven dat ik dan wel mijn vertrouwen wilde laten zien in het bedrijf en dat ik niet zomaar vertrek middels een contract voor onbepaalde tijd. Bij het laatste gesprek kreeg ik te horen dat ze idd bezig zijn om alles rond te krijgen voor een contract voor onbepaalde tijd!? ik dacht trek me stoute schoenen aan, nee heb ik ja kan ik krijgen... Veel succes!
Wat een vervelende situatie. Heb je zo je best gedaan enzelfs extra dingen gedaan voor ze en ondanks dat wordt je contract dan niet verlengt. Ik heb iets soort gelijks meegemaakt. Ik werkte toen in Den haag en verhuiste naar utrecht. Ik heb toen aangegeven dat ik op den duur misschien meer in de buurt van utrecht wilde werken. Hun gaven aan dat er ws mensen uit moesten vanwege bezuinigingen. Uiteindelijk werd mijn contract niet verlengt omdat ik "plannen had om weg te gaan". Misschien ook niet handig geweest omtezeggen maar ze waren altijd tevreden. Twee weken later vertelde mn baas met trots dat hij twee nieuwe medewerkers aan kon nemen omdat er toch geld was. Heb er nog wat over gezegd maar ja denk achteraf dat ze me ws toch kwijt wilde. Dit was overigens voor mijn verlof
ooo heel vervelend zeg, ik heb hier gelukkig niet mee te maken gehad. Maar kan me je frustraties goed begrijpen!
Oeps, sorry als dit in het verkeerde forum terecht is gekomen. Ik dacht het gaat over werk (wel m.b.t zwangerschap) dus twijfelde al wel. Wat veel nog die ook een verstoorde werkerving hebben mee gemaakt, jessy, mamaloes, wam en andere ongelofelijk als ik jullie verhalen lees. Evientje je hebt gelijk hoor. Dit is wat veel vrienden ook aangaven. De administratieve taken waren bedoelt omdat ik bang was dat het dan erg makkelijk was om mij op de schopstoel te zetten (uit het oog uit het hart) dus had hiermee gehoopt betrokken te blijven. Ik heb te horen gekregen dat er voor nu niks meer van mij verwacht word. Een vriendelijke "doe rustig aan, geniet van je zwangerschap" is waar ik het mee moet doen. Met andere woorden, het werk is gedaan en ik word bedankt. Uiteraard moet dit nog wel officieel bevestigd worden maar mijn voorgevoelens zijn alles behalve geruststellend.
Het vertrouwen moet toch juist van werkgevers kant komen om een contract voor onbepaalde tijd te geven. Zij kunnen je dan moeilijk eruit sturen en jijzelf kan met een vast contract altijd nog weggaan.
Idem hier.. ik zie dat er nogal wat mensen in dezelfde situatie zitten.. dikke knuf. Erg rottig. Ik ben zoals je ziet een paar weken bevallen, officieel moet ik nog 2 weken werken na mijn verlof maar voor hen hoef ik niet eens meer te komen.. lekker dan. Begin volgende maand of eind deze maand ga ik op zoek naar ander werk zodat ik in maart/april hopelijk weer aan de slag kan..
Jeetje LA85 wel gefeliciteerd met jullie kleintje maar ik kan mij goed voorstellen dat je liever een ander vooruitzicht had. Ik was er behoorlijk kapot van maar ik schrik er nog meer van dat er meer dames onder ons zijn die dit meemaken. Dit is bizár en er zou eigelijk iets aan moeten gebeuren dat dit zo maar kan
Heb je in principe gelijk in, maar in de bouwbranche wordt er nog steeds behoorlijk wat weg gekaapt bij concurrenten! En als vrouw heb je daar op het technische gedeelte best wat 'aanbod' van omdat ze allemaal hun percentage vrouwen omhoog willen hebben.
Ik ga me nu misschien heel wat lelijke reacties op epde hals halen maar geloof me, ik bedoel het niet verkeerd... Maar als je een tijdelijk contract hebt weet je dat dit het risico is! Werkgevers behandelen zwangere vrouwen nou eenmaal niet zoals we allemaal graag zouden zien, dat lezen we hier vaak genoeg. Tuurlijk stelt het stukje zwangerschapsverlof niet zo veel voor en krijgen ze daar gewoon geld voor... Maar voor veel werkgevers is de flexibiliteit weg als je kleine kinderen hebt en heel eerlijk, voor jou momenteel 100 anderen. Mijns inziens moet je dan proberen het lot niet te tarten....wij zijn pas voor de kleine gegaan toen ik vast contract had. Ik weet dat dat bij sommige niet kan, als je pas in je 1e contract zit bijvoorbeeld maar als je in je 3e contract zit had ik gewoon ff gewacht op duidelijkheid!
Inderdaad vreemde reactie. Ja het risico zit erin, zeker in deze tijd. Dat weet je. Maar wachten met zwanger worden? Als je heerlijk graag wilt en dan nog 1 jaar/ half jaar wachten, en wie weet duurt zwanger worden ook nog lang? Ik zou het niet gekund hebben. Ook niet gedaan. Gelukkig vanaf februari. vast contract. Ik vraag me dan af, als je wacht en geen vast contract krijgt moet je dan weer wachten????
In mijn geval kan ik dan wachten totdat ik een ons weeg. Daarom een bewuste keuze voor een kindje. Immers is dit het derde jaar contract, wachten voor "zekerheid" is wachten op de dag dat Pinksteren en oasen tegelijk vallen. Drie jaar gelden werkte ik bij een andere werkgever ook hier worden alleen jaar contracten gegeven (over het algemeen gaat daar nu de voorkeur naar uit). Nu ik 30 ben en inmiddels al heel veel verschillende werknemers gehad heb wil ik niet meer wachten op het vaste contract. Dan gaat de wens van een zwangerschap voor. Het is niet dat we het ons niet kunnen veroorloven maar ergens hoop je vertrouwen te hebben in de professionaliteit van de werkgever en dat had werken belonen wordt. Ik maak mij erg boos als ik reacties lees dat Nederlanders "lui" zijn ik heb altijd 40 uur pw gewerkt Inc onbetaalde overuren nu werk ik 36 uur pw en kom makkelijk nog steeds aan de 40. Ik heb dan ook genoeg werkgevers die lovende reacties voor mij af willen geven maar daar koop je niks voor als je elke keer weer na het aflopen van je jaarcontract op straat staat.
Hallo meiden, Ook moet ik me bij jullie helaas aansluiten. Afgelopen week te horen gekregen dat mijn contract niet verlengd wordt. Ligt niet aan mijn zwangerschap of kwaliteiten. En ik mag bellen na mijn bevalling of er nog plek voor me is om terug te komen .. Raar toch? Ik zou een derde verlenging moeten krijgen nu.. Ik heb geen antwoord gegeven wat ik ga doen. Eerlijk gezegd voel ik me teleurgesteld dat het me niet gegund word om met fijn gevoel verlof in tegaan. Succes allemaal met het vinden van een nieuwe baan en geniet vooral van jullie zwangerschap!