Teleurgesteld in werkgever.

Discussion in 'Zwangerschap en werk' started by Frietje, Jan 9, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Joy13

Joy13 Bekend lid

Sep 21, 2013
    569
    6
    18
    Rijswijk..
    Toen die van mij hoorde dat ik zwanger was kreeg ik gelijk te horen ik weet niet of ik je contract nog wel kan verlengen. Nou bedankt. Gelukkig heb ik nog tot eind sep.

2. Loesje 29

Loesje 29 Bekend lid

Dec 28, 2010
    660
    0
    0
    P&O
    Noord Brabant
    He meiden,

Even voor de duidelijkheid, mijn opmerking gaat uiteraard alleen op als je binnenkort te horen moet krijgen of je wel/ geen vast contract krijgt.... Als je geen duidelijkheid zal krijgen moet je uiteraard voor je eigen dromen/ wensen gaan en je niet tegen laten houden door werk, uiteindelijk komt t altijd goed!

Maar ik heb gezien in mijn omgeving dat iemand zwanger werd en in de 5e maand het vaste contract moest komen, dit kwam dus niet. Ik zou even een paar maanden gewacht hebben...

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Om die reden...zo laat mogelijk melden dat je zwanger bent!

4. TmrZra

TmrZra Niet meer actief

Hallo dames,

het spijt me voor jullie dat het zo gelopen is.
    Ikzelf zat ook in dezelfde situatie. Mijn derde contract zou aflopen op 30 januari aanstaande. Begin oktober kwam ik erachter dat ik zwanger was (totaal onverwachts). Gezien mijn goede verstandhouding die ik heb met mijn districtmanager, heb ik er toen voor gekozen om het gelijk te vertellen. Ook omdat ik wist dat er veel veranderingen bij ons zouden gaan plaatsvinden.
    Mij werd gelijk verteld dat mijn zwangerschap een vast contract niet in de weg zat omdat ik altijd goed heb gefunctioneerd.
    Toen heb ik wel gevraagd of hij dit dan wilde doen zodra dit kon (kan bij ons op zijn vroegst 2 maand van tevoren).

En idd op 15 dec is mijn contract omgezet naar een contract voor onbepaalde tijd.

Ik besef me heel goed dat het ook anders had gekund, dat zij dan zo geweest. Voor mij stond het vooral voorop dat ik graag eerlijk wilde zijn over mijn situatie en niet de goede verstandhouding wilde verstoren door er "achteraf" mee te komen.

5. Pretty Woman

Pretty Woman Actief lid

Jan 19, 2007
    151
    0
    0
    Noord-Holland
    Wat ontzettend fijn voor jou! Dat je een vaste aanstelling hebt gekregen! Dat is nu dubbel genieten! Helaas is mijn eerlijkheid niet beloond, een andere collega was slimmer. Zij had het verzwegen haar zwangerschap, tot haar contract verlengd was...

6. Deerne85

Deerne85 Fanatiek lid

May 10, 2012
    1,681
    0
    0
    Heb het zelf ook meegemaakt, had een jaarcontract op fulltime basis, dat liep tot september 2012, in april aangegeven zwanger te zijn, kreeg ik in mei al te horen dat mijn contract niet verlengt zou gaan worden... Heb niet echt mn best gedaan met solliciteren, omdat mijn verlof in oktober zou beginnen tot februari, dacht ik zie na die tijd wel weer. Dus 1 maandje ww en toen verlof en daarna weer de ww in. Mijn geluk was dat ik na het verlof max 28 uur wou gaan werken, en ww kreeg op basis van 40 uur op basis van het laatst verdiende loon, heb het dus lekker een dik half jaar uitgezeten thuis :p No worries, werk nu voor 28 uur bij een ander bedrijf met weer een jaarcontract, ben blij dat wij niet hebben gewacht op nieuws over eventuele contractverlenging, dan kun je elk jaar wel uitstellen, en nu heb ik tenminste een prachtige dochter van 14 maand, en gaan we vant zomer voor een tweede, contract of geen contract. Het is zo uniek tegenwoordig, een vaste baan... en wat zegt dat nu eigenlijk?

het is wel ongelofelijk rot dat je terwijl je zwanger bent, zo de vaste grond onder je vandaan wordt getrapt, daar heb ik ook echt wel veel last van gehad hoor! En van mei t/m/ september heb ik echt geen reet uitgevoerd, moest notabene ZELF mijn vervanger in gaan werken!! Die persoon kwam van een andere vestiging en had wel een vast contract, daar kon hij natuurlijk ook niks aan doen, maar mijn motivatie was weg en ik heb al die maanden gewoon lekker betaald zwanger zitten zijn en niks gedaan, beetje spelletjes op de computer of lekker kletsen met collega's ze konden me toch niks meer maken. Heb nog wel een goed getuigschrift en referenties meegekregen van mn baas, die het niet eens was met de beslissing van hogerhand om mij te laten gaan, dus die liet mij ook gewoon lekker mn gang gaan elke dag. Kijk er wel leuk op terug hoor, ondanks dat ik er weg moest toen, en heb nog veel leuke contacten, dat scheelt.

7. Mystje79

Mystje79 Lid

Jun 4, 2013
    99
    0
    0
    Rotterdam e.o.
    Verschrikkelijk als ik al deze verhalen hoor! Ik heb wel een contract voor onbepaalde tijd, maar zelfs dat zegt niks want mijn baas wilde zodra ik zwanger was, praten over dagen vermindering voor mij. Ik werk nu 4 dagen in de week en hij wil dat ik drie dagen in de week ga werken terwijl mijn werkzaamheden niet minder worden, maar mijn kosten wel meer. Volgens mij heeft hij niet eens een gegronde reden om dit te vragen. Ik ga hier dan ook niet mee akkoord.

Het feit dat zwangerschappen niks moeten uitmaken voor werkgevers is echt niet waar. Het overgrote deel aan werkgevers in Nederland zien het als een excuus om bepaalde mensen eruit te gooien omdat het te ingewikkeld of duur is om vervanging te regelen, ik ben daar van overtuigd, maar het is heel moeilijk aan te vechten als de reden bedrijfseconomisch of reorganisatie zijn. Belachelijk gewoon. Ik vind dat wij vrouwen hier veel beter tegen beschermd moeten worden. Kan me hier heel boos over maken. Je bent echt gewoon een nummer en voor jou 100 anderen inderdaad. Dit zorgt wel voor een enorme daling in motivatie om nog hard te lopen voor het bedrijf. Jammer want zo ken ik mezelf niet.

8. ikbenderweer

ikbenderweer Actief lid

Apr 4, 2013
    172
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kwam bij de eerste net nieuw binnen (was aangenomen toen ik nog niet wist dat ik zwanger was, maar ging er pas maanden later werken), gelijk in proeftijd verteld, maar gewoon een contract voor onbepaalde tijd gekregen. bij nummer twee zat ik in mijn derde contract.. eigenlijk zonder problemen een vast contract gekregen, maar ben zelf gaan lopen nadat ik weer een passende functie gevonden had. (kom uit de zorg en werkte toen ergens anders omdat ik geen wissel diensten wilde). De derde kwam onverwacht, maar ook bij deze werkgever was het geen probleem, heb overigens wel een vast contract gekregen na mijn jaar contract terwijl ze al van mijn zwangerschap afwisten.

Ik zou er zelf niet voor kiezen tot op het laatst te wachten, maar verwacht wel van een werkgever dat deze ook duidelijk is en niet zo'n vage reden geeft, maar gewoon zegt hoe de vlag erbij hangt!

9. Frietje

Frietje Bekend lid

Oct 30, 2013
    720
    0
    0
    Trying to take over the world...
    Gouda
    #29 Frietje, Feb 12, 2014
    Last edited: Feb 12, 2014
    Jeetje wat maken veel het er mee. Ergens voel ik mij wel gesterkt dat ik niet de enige ben. Nu zijn we een weekje verder en de ergste emoties (boosheid en verontwaardiging) en hormonen zijn gaan liggen.
    Het gevoel gebruikt te zijn is al een stuk minder want ik heb al het extra harde werken voor mijzelf gedaan en dat neem ik mee naar de toekomst.
    Ik voel mij nu nog meer gesterkt om wellicht toch voor mijzelf te beginnen, alleen een man met een baan die veel in het buitenland is is dat niet gemakkelijk.

Ik wil het heel graag loslaten en nu genieten van mijn verlof. Het ging een paar dagen goed maar gister had ik toch echt even een terugval (er wakker van liggen en er over dromen, piekeren). Nou krijg ik ook van ex-collega's sms'jes dat mijn werkgever teleurgesteld en boos zou zijn op mij omdat ik een aantal collega's op de hoogte heb gesteld via mail m.b.t hoe ik mij voelde. Dat ik echt zwaar gekwetst en teleurgesteld ben en dat mijn werkgever mag ophoepelen. Als je niet zwanger bent komt dit al hard aan laat staan in de 4 weken voordat je gaat bevallen. Mijn hele wereld staat even op zijn kop!!!!

Denk je net dat het beter gaat , bellen ze mij vandaag opeens. Mijn hart sloeg over en kreeg spontaan een paniek aanval. Waarom zouden ze mij willen spreken of bellen?! Stuur dan een mail of laat een voicemail bericht achter. Ik zit nu in paniek thuis op de bank wat zou het kunnen zijn?! En nee ik wil niet opnemen omdat ik bang ben dat ze alleen maar verwijten naar mijn hoofd zal gooien over het feit hoe ik mij voel... Ik trek dat nu niet. Mijn hormonen, bloeddruk staan dat niet toe, ik ben gewoon nu niet rationeel vatbaar en snap dan ook niet dat ze iemand bellen waarvan ze nu het contract niet willen verlengen. Ja in de toekomst als het met mij en de kleine goed gaat dan mag IK bellen en dan zeker weer 3X een jaar contract krijgen en dan als ik weer zwanger word er weer uitgegooid worden?! Het word nu tijd dat ik voor mij zelf kies maar ik vind dit echt moeilijk om met deze angst nu thuis te zitten. Vrijdag moet ik weer naar het ziekenhuis omdat we dan te horen krijgen hoe het met de groei van baby gaat en of ik eerder ingeleid moet worden en kan geen andere stress gebruiken op dit moment. Weet eventjes niet zo goed waar ik dit kwijt moest dus vandaar dat ik het even hier doe....

10. TmrZra

TmrZra Niet meer actief

Wat vervelend voor je dat je je zo voelt :(
    Misschien is het juist wel goed om op te nemen, dan weet je wat ze willen zeggen. Wie weet maak je je nu druk om niets en willen ze heel wat anders zeggen dat jij denkt.

En mochten ze wel met verwijten komen, dan kun je gelijk zeggen dat je daar nu niet op zit te wachten en dat je wel weer contact met hen opneemt wanneer jij er aan toe bent. (klinkt makkelijker dan het is, dat weet ik)

Veel succes in ieder geval en laat je niet gek maken

11. Frietje

Frietje Bekend lid

Oct 30, 2013
    720
    0
    0
    Trying to take over the world...
    Gouda
    @ TmrZa: helaas bij het zien van dat nummersla ik helemaal dicht, bizar maar waar. Ik geloof niet dat ze iets goeds te zeggen hebben aangezien ik alleen maar nare berichtjes krijg van ex collega's. Die zijn allang blij dat er iemand anders uit is zolang ze het zelf niet zijn.

Verzoekje om in andere topic verder te kletsen, hormonen sorry er lopen nu twee topic door elkaar. Aan moderator gevraagd of hier een slotje op kan!!!

http://www.zwangerschapspagina.nl/zwangerschap-werk/494659-contract-wordt-niet-verlengd-3.html

Share This Page