nou de tijd van de griepprik komt er weer aan, maar ik lees zo veel tegenstrijdige berichten, mag je nu wel of niet een griepprik halen als je zwanger bent? ik heb 2 verschillende assistentes aan de telefoon gehad de een zei ja hoor mag en de ander zei nee dan mag je het niet iemand idee?
Mag hoor, ik werk zelf in een ziekenhuis en daar word ook gezegd dat je m mag hebben. Alleen....ik doe t zelf niet...ik vind t gewoon eng..aangezien ik al zoveel ellende heb meegemaakt in deze zwangerschap.
ja daarom twijfel ik ook heb al 3 miskramen gehad en 1 doodgeboorte dus deze zwangerschap is mij heilig
Kan ik me heel goed voorstellen meid, je vergeeft het jezelf nooit! Bij osn hebben ze t motto "Bescherm jezelf en de patient" Nou...ik ga liever voor mn kindje op 1 haha!
ik heb ook een oproep gekregen en moet morgen avond ik hed de huisarts gebeld en kreeg ook 2 keer te horen ja hoor dat mag je kan de extra weerstand wel gebruiken morgen ochtend moet ik terug naarde gyn voor nog een echo en dan vraag ik het wel even aan hem na als ik hem mag halen dan doe ik dat wel hoor zit niet te wachten op weer de griep ohh verschrikkelijk zwanger en de griep je mag niks nemen ter verlichting of wat dan ook alleen maar stomen pff liefs ancie
hahaha hier hebben ze ongeveer hetzelfde motto maar dan andersom. Bescherm de patient en ook jezelf.... Ik kies voor mezelf en mijn zwangerschap en laat geen prik zetten.
ik heb ook een oproep gekregen maar mijn verloskundige raadde mij het af nadat ze diverse artsen heeft gebeld om navraag te doen
Ik heb hem gisteren net gehad. Heb hem juist wel gedaan en heb ook van iedereen (huisarts en verloskundige) aangeraden gekregen om hem wel te nemen. Het is voor mij gevaarlijk als ik de griep krijg en dan is dat ook gevaarlijk voor het ongeboren kind. Ik zou het mezelf nooit vergeven als ik hem niet haal en wel de griep krijg. Maar ik denk dat iedereen moet doen waar hij/zij zich goed bij voelt. Ik moet ook eerlijk bekennen dat ik internet van te voren wel heb afgezocht, maar ik heb eigenlijk geen negatieve reacties gezien van iemand die de griepprik wel heeft gehaald tijdens de zwangerschap. Dat heeft mij ook doen besluiten om hem wel te halen.
De verloskundige heeft het voor me nagevraagd en mij wordt ook aangeraden de griepprik toch te halen (alleen niet in de 1e 3 maanden). Ik moest eigenlijk deze week (nu 11 weken zwanger) maar moest de huisarts bellen om het uit te stellen. Ik ga nu als ik 15 weken ben, begin december.
kijk maar es op www.snpg.nl bij veelgestelde vragen, vanaf het tweede trimester kan het helemaal geen kwaad! ook omdat het een dood vaccin is, kan het geen kwaad als je m per ongeluk toch in de eerste drie maanden hebt gekregen.