Hoi, Meiden, graag jullie mening... Woensdagavond om 19:15 Pregnyl gespoten. Vandaag om 11:15 heb ik IUI. Gisteravond heb ik nog een ovulatietestje gedaan: deze was behoorlijk positief. Gisteravond voelde ik echter ook steeds rechts in mijn buik steekjes en een wat zeurend gevoel. Vanochtend heb ik mijn temperatuur op gemeten. Als die klopt, betekent dat dat ik gisteren/vannacht al mijn eisprong heb gehad. Heb zo net nog een keer ovulatietest gedaan. Weer goed positief. 2 vragen aan jullie: 1. Telt zo'n ovulatietest wel na gebruik van pregnyl?? 2. Stel dat ik gisteravond rond uur of 9 een eisprong heb gehad. Ben ik dan niet veel te laat voor IUI straks? Heb de poli gebeld en misschien dat er nog even tijd is om van te voren een echo te maken. Gewoon ter bevestiging van mijn gevoel. Voor een eventuele volgende keer. Er zit 40 uur tussen pregnyl en IUI. Vorige ronde twijfelde ik ook al over die lange tijd... Alvast bedankt voor jullie reactie. Zit er flink mee in m'n maag. Zou zo zonde zijn he....
Helaas. Een ovutest heeft absoluut geen nut na het spuiten van Pregnyl. Pregnyl zorgt altijd voor een positieve test. Dat is ook meteen de reden waarom je na Pregnylgebruik gemiddeld zo'n 10 dagen moet wachten voordat je een zwangerschapstest kunt doen. Omdat ook deze valspositief kan uitslaan door de Pregnyl. En die steekjes die je hebt gevoeld, kan ook nog een groeispurt van je follikel zijn geweest. De meeste mensen gaan er vaak ten onrechte van uit dat dat de eisprong is, maar vaak is dat helemaal niet zo! Heb je je hele cyclus getemperatuurd? Overigens heeft Pregnyl ook invloed op je temp helaas. Heel veel succes straks bij je IUI.
Bedankt voor je reactie Be Happy . Ik ken m'n temperatuur goed. Dag na pregnyl leek temp zoals anders voor mijn eisprong. Alleen is het wel zo dat ik toen ik het vannacht ff koud had een extra deken over me heen heb gegooid. Toen ik vanochtend wakker werd had ik het errug warm . Dus hopelijk heeft dat de tempverhoging veroozaakt en niet de eisprong... Goed te weten van die ovutestjes in elk geval. Ik had al zo'n vermoeden dat het weinig zin zou hebben... Ik hoop dat ik voor m'n eigen geruststelling nog een echo mag hebben voor de IUI. Als er dan nog een eitje zit, ben ik weer blij en hoopvol . Jij nog van harte met je zwangerschap!
Oeps ik wist dus ook niet dat ovulatietesten altijd positief zijn na pregnyl! Weer wat geleerd. Heel veel succes Pien!