Ik heb al prachtige dochtertje, bij mij maakt me niks zoveel uit of meisje of jongen wordt, maar lijkt me hartstikke leuk om een jongetje te krijgen. Als ze maar gezond is vind ik allerbelangrijkste
ten eerste maakt het ons echt niet uit, hopen dat we ooit een kindje mogen krijgen. maar als je al een dochtertje hebt zou ik het hartstikke leuk vinden om een zoontje dan te krijgen. een koningspaar! vaak word ook gezegd dat jongens liever zijn dan meiden ik weet het natuurlijk niet.
Het is helemaal niet erg om een voorkeur te hebben. Dat is een gevoel, dat kan je niet zomaar uitschakelen. Maar ik wil wel zeggen dat het ontzettend leuk is om jongens te hebben. Die van mij zijn erg knuffelig, lief en ik vind het heerlijk als ze af en toe van die boeven zijn met echt kattekwaad. Jongens zijn leuk!
Hallo daar, ik was niet zo teleurgesteld als jij was maar ik heb al een dochtertje en voor mijn gevoel zou het deze keer toch echt een jongen zijn... Wrong! Ik moest even aan het idee wennen maar nu ik weet dat er een 2e meid onderweg is vind ik het alleen maar leuk een echt vrouwen gezin hier dus Ik denk dat het wel goed komt!
Dat is de reden dat ik het niet wil weten dan kan ik ook niet teleurgesteld raken. Nu weet je gewoon dat je beide smaken kunt krijgen en daar bereid je dan ook op voor. Ik ben bang als ik nu te horen zou krijgen dat het jongen is dat ik het niet leuk zou vinden en andersom en bij de geboorte intresseert je dat helemaal niets meer.
Hoi Hoi, Ik heb een tijdje terug ook een topic geopend met hetzelfde onderwerp alleen had ik dus juist een lichte voorkeur voor een jongetje. Was idd even "teleurgesteld" (al vind ik dat wel een heel groot woord) en voelde me daardoor ook erg schuldig en ondankbaar. Maar nu ik eenmaal aan het idee gewend ben, en dat was gelukkig vrij snel, kan ik aan nix anders meer denken dan mijn meissie. Ik zou het dan ook voor geen goud meer anders willen, dus ik hoop dat ze ook een meisje blijft op het moment dat ze eruit komt want heb nu toch wel heel veel roze in de kast hangen hihihihi.. Gaat helemaal goed komen hoor, echt! Liefs Jessy
Ik denk dat velen wel met dit gevoel overblijven, maar er niets over durven zeggen, dus proficiat dat je dit durft. Velen zullen inderdaad gewoon zeggen; wees blij dat je zwanger ben, als het maar gezond is,... En natuurlijk ben je blij dat je zwanger ben en hoop je dat het gezond is... Zelf had ik een voorkeur en een voorgevoel (beiden voor meisje). Tijdens die eerste maanden is die voorkeur wel wat weggeëbt, met het idee van 'als het maar gezond is', maar het voorgevoel bleef... Zou me sterk verbaasd hebben had de gyn gezegd dat het een jongen zou worden Maar ik weet zeker dat je er wel aan went hoor!
Ik kan het me ook wel voorstellen hoor dat je hier even heeeeel goed aan moet wennen.... Ik heb zelf ook een voorkeur... Dit houdt niet in dat ik het andere geslacht niet zou willen, want natuurlijk is een gezond kind het allerbelangrijkste.... Al denk ik ook daar weer bij... als het niet gezond is... dan accepteer je dat ook... Het allerbelangrijkste is dat het jouw kind is...! Maar goed... back to the topic! Ik heb een voorkeur voor een meisje, maar dat brengt denk ik de omstandigheden hier ook met zich mee... Als ik een jongen zou krijgen zou ik er ook heel erg aan moeten wennen maar uiteindelijk zal ik zeker niet minder blij zijn! Niets raars in mijn ogen dat je teleurgesteld bent... Eerlijk dat wel... en eerlijkheid duurt het langst! Ik kan dat heeeeeeel erg waarderen!
Hoi Allemaal,ik werd vanmorgen wakker en het gaat gelijk weer door mijn hoofd. Ik weet wel dat het tijd nodig heeft en ik blijf toch stiekum een klein beetje hopen dat het om een meisje gaat omdat de vk het niet zo heel erg zeker wist. Dit was dus ook de reden dat we het WEL graag wilde weten zodat ik me er op voor kan bereiden. Ik ken mezelf en dan zou ik tot het eind blijven hopen dat het een meisje is. Nou we zullen het over 21 weken pas weten.. iedereen bedankt voor de reacties,ik ben toch blij dat ik niet de enige ben!
Ik ga ook voor het cliche: als het maar gezond is! Deze zwangerschap wilde we wel weer heel graag vantevoren weten wat het is. Toen ze konden bellen voor de uitslag van de vlokkentest dacht ik heel de tijd bij mezelf: niet vergeten te vragen wat is! Tot ze belde om te vertellen dat alles goed was en we een gezond kindje krijgen.....ik vergat het gewoon helemaal te vragen omdat het me op dat moment ook helemaal niks meer kon schelen. Net voordat ik op wilde hangen, vroeg ze nog of ik wilde weten wat het is.....en het is een meisje. Prima.....als het maar gezond is!
Ik vind het ook heel verstandig Linda dat je het wilde weten... Nu kan je aan het idee wennen... Anders was het na de bevalling vast koud op je dak gekomen!
Ik heb ook wel een voorkeur voor een meisje dit keer hoor, lekker in evenwicht en het is allemaal nieuw voor mij als het een meid word. Maar als ik met de 20 weken echo te horen krijg dat we weer een knul krijgen, ben ik daar ook helemaal happy mee hoor 3 mannen in huis lijk mij ook heerlijk! Je mag altijd een voorkeur hebben daar is niets mis mee, met de eerste had ik geen voorkeur.
Wij zouden ook graag een meisje hebben maar als het een jongen is is het evengoed, hoewel ik denk dat iedereen of de meesten toch wel een voorkeur hebben. Mijn zus wou absoluut een jongen, en ze kreeg dit ook, ook haar tweede wilde ze een jongen en heeft ze nu ook. Mijn beste vriendin wilde een meisje en die heeft ze nu ook gekregen haha.
Vind het knap van je dat je het zo toe durft te geven! Alleen zelf maakte het me niets uit wat het wordt, zolang het maar gezond is.
Bij ons konden ze bij de 20 weken echo duidelijk zien dat het een jongetje is. Dat is nu dus zo'n 19 weken geleden, toen ik vorige week in het ziekenhuis was werd er nog een echo gemaakt om te kijken of alles goed was. Toen kon de gyneacoloog het niet zo heel goed zien en dacht eerst dat het een meisje was en ondanks dat ik al helemaal gewend ben aan het feit dat ik een zoontje krijg had ik toch zoiets van ik hoop het. Toen ze beter keek bleek het toch een jongetje. En ik ben er ook echt wel blij mee alleen lijkt het me verschikkelijk om alleen zonen te hebben. Bij mijn vriend thuis zijn ze met 3 jongens en bij mijn vader thuis was dat ook zo. Krijg je toch een heel ander soort gezin.
Natuurlijk heeft iedereen een voorkeur. Ik heb zelf al een zoon uit me vorige huwelijk, het lijkt me heerlijk om nu een dochter te krijgen. Voor mijn man is het zijn eerste kindje en hij zou het erg leuk vinden als het een jongen zou worden, al is het alleen al om de achternaam voort te zetten. Velen zeggen tegen mij dat ik een meid krijg. We zullen het 29 december weten, en wordt het een knul dan vindt ik dat net zo leuk, daar heb ik tenslotte ervaring mee Als je hummel eenmaal op de wereld staat dan ben je zoiezo apentrots of het nou een jongen of een meisje is. Liefs Mariska
Ik kan het me wel voorstetllen hoor, maar ik weet ook heel zeker dat als jullie uk geboren is dat je zo blij zult zijn en gelukkig. Ik had zelf ook de wens voor het andere geslacht dan het is, heb ook even moeten wennen. Maar ben naar de winkel gegaan en heb kleertjes ed gekocht, en nu vind ik het echt heel leuk. Goed dat je het hier neerzet want dat vergt ook veel moed. komt helemaal goed!
Ik herken het! Ik was ook best teleurgesteld toen wij erachter kwamen met 17 weken dat we een jongentje zouden krijgen. Alles in mij was er van overtuigd dat het een meisje zou zijn. Heel onze omgeving dacht dat ook. Dus (on)bewust hadden wij ons daar al helemaal op ingesteld... Het omschakelen heeft best een tijd geduurd. Pas toen wij een naam hadden voor Vigo, werd het 'echter' voor mijn gevoel. Ik wende aan het feit dat ik een lekkere knul op de wereld zou zetten Geef het even de tijd, het went snel genoeg
Wij hadden ook even zoiets... Nou niet teleurgesteld maar meer even geschrokken. Iedereen dacht dat we een jongetje zouden krijgen, en het bleek tegen alle verwachtingen in een meisje te zijn. Zijn we ook heel erg blij mee hoor, maar was inderdaad even schrikken omdat je een beeld hebt gevormd en dat nu ineens aan moet passen.
Ik weet sinds kort wat het is, maar ik had ook echt geen voorkeur hoor. Ik had evenveel fantasietjes over als het een meisje zou zijn, dan als het jongen zou zijn. Met een meisje kun je heerlijk tutten, maar een stoer kereltje is ook hardstikke leuk! En nu kan ik het bij een van die fantasietjes houden