Hallo allemaal, 2 weken geleden, na 10 maanden wachten hebben we eindelijk een positieve test mogen doen. We waren dolgelukkig. Dit kindje zou zo welkom zijn. Helaas verloor ik al snel wat bruine afscheiding en ik maakte me meteen zorgen. Mijn verloskundige vertelde me dat dit heel goed kon in de eerste paar weken. Dus ik nam aan dat het daar bij bleef. Na 3 dagen kreeg ik wat krampen in mijn onderbuik. Ben naar het toilet gegaan en er zat wat helder rode aafscheiding aan het toiletpapiertje. Maar niet echt vers had ik het idee. Dat is namelijk nog helderder rood. Meteen verloskundige gebeld en kon smiddags terecht voor een echo. Ze vroeg verder niet heel veel. Alleen dat ze uit mijn verhaal begreep wat rode afcheiding te hebben verloren met krampen. Ik mocht op de bank gaan liggen en ze keek met de inwendige echo. Duurde even maar vruchtzakje gevonden. Helaas leeg en de grote van 4 weken. Ze zei eigenlijk meteen al van helaas ik kan niet veel meer voor jullie doen. Het zal zichzelf afstoten en doet het dat niet dan moet je gecurriteerd worden. Ik moest voor de zekerheid wel 2 weken later terugkomen maar de kans was nihil dat er dan iets te zien was. Ze heeft me nog een formulier meegegeven over miskramen en heeft ons een aantal keren aangegeven hoe vervelend ze het vond. Toen ik vroeg waardoor het mis was gegaan zei ze vrijwel meteen dat het kan zijn door mijn overgewicht. Ik moest maar met een dietiste gaan praten en afvallen voor we weer zwanger willen worden. Dat kwam best hard aan. Ik weet dat ik er zelf om gevraagd heb maar dat gaat er even niet in als je net te horen hebt gekregen dat we toch niet zwanger waren. Ik ben daarna op internet een beetje gaan surfen en ben vaak verhalen tegengekomen die ook daadwerkelijk helaas niet goed aflopen maar ook veel die wel goed aflopen. Is mijn verloskundige te voorbarig geweest? En misschien is de bevruchting wat later geweest..... mijn menstruatie is nooit gelijk geweest. En ik voel me nog zo zwanger en heb niet meer gevloeid sinds vorige week maandag.(dag van echo) Ik weet het echt even niet meer.... Zijn er meerdere mensen geweest die dit hebben meegemaakt en wat was jullie ervaring? Groetjes Nicoline
Hoi Nicoline, Helaas heb ik geen positieve verhalen voor je, maar ik hoop wel het beste voor je. Wanneer had je een positieve test en zou dat kloppen met een korter termijn? De reden waarom ik ook reageer is omdat ik de opmerking van je verloskundige heel erg bot vindt. De meeste miskramen ontstaan doordat er al heel vroeg wat mis gaat met het delen van de cellen, waardoor uiteindelijk een miskraam ontstaat. Om zo hard te zeggen dat het door je overgewicht komt, vind ik erg kort door de bocht en hard. Misschien heeft het invloed gehad, maar waarschijnlijk niet en dat kan ze nooit met zulke grote zekerheid zeggen. Ik wil je meegeven dat je je daarover absoluut niet schuldig moet gaan voelen en dat de meeste miskramen daar echt niet door veroorzaakt worden. Jullie hebben het al moeilijk genoeg in deze spannende tijd en dan hoeven ze je ook nog niet een schuldgevoel aan te praten! Heel veel sterkte en ik hoop stiekem op een wondertje voor jullie! Liefs Trees
Ten eerste, veel sterkte met jullie verlies! Ik leef echt met jullie mee. maar wat ik niet kan begrijpen is dat zij zei vanwege je overgewicht.... sorry dat kan ik niet begrijpen. Ik vind het ongepast dat zij dat zo geformuleerd heeft.
jeetje zeg wat een ongelooflijke muts die verloskundige zou erop staan om een ander te nemen komt niet door je overgewicht ik heb ook best veel overgewicgt en ben zwanger geraakt na 5 rondjes perfect kindje gekregen en bu ben ik zwanger na 2 rondes dus wat praat ze nu dom zeg heb wel ooit een miskraam gehad jaren geleden en was toen zo slank als wat nee meid ligt het niet aan kan van alles zijn maar dat niet sterkte
Bij mijn schoonzusje werd vorig jaar ook gezegd dat het een leeg vruchtzakje was ... zij verloor ook regelmatig bloed in het begin. Maar mooi dat daar wel een zoon uitkwam. Het kan dus wel.
Hoi Allemaal, Bedankt voor jullie lieve berichtjes! Dat doet me zeker wat! Nee ik was helaas niet officieel zwanger maar was mijn banner vergeten weg te halen.(beetje dom) Morgen is de dag van de waarheid. Dan weten we echt of het nog steeds een lege vruchtzak is of dat ik wel degelijk zwanger ben. Heel spannend! Ik moet zeggen dat ik de hele week al aardig beroerd ben. Of ik heb wat opgelopen of ik ben behoorlijk gespannen voor morgen. Het is toch erop of eronder. Mocht het nou toch een lege vruchtzak zijn dan laat ik me zo snel mogelijk curriteren. Dan is het zwangerschapsgevoel het ook niet meer waard vind ik. Ik hou jullie op de hoogte! Morgen weten we meer. Groetjes Nicoline
Vind t niet zo tactvol op op zo'n moment over een dietiste te beginnen.. Weet dat vk's t druk hebben.. maar ze had ook al een soort nazorg nog eens langs kunnen komen en t dan bespreken, of je nog een keer op t spreekuur laten komen.. Dat overgewicht en zwanger worden iets met elkaar te maken hebben, dat het niet altijd goed samen gaat weet ik al een jaar of tien.. Maar nu ik augustus vorig jaar met de pil gestopt ben en eind oktober ( voor mijn gevoel dus meteen raak) bevrucht geraakt ben weet ik dat t voor mij nu niet opgaat.. Mijn bmi zit toch rond de 38 Laat je daardoor niet meteen uit het veld slaan, want ik denk dat het niet voor iedereen een negatieve invloed heeft op zwanger worden.. ( maar overgewicht word wel vaak als "stok om de hond te slaan" gebruikt.. domme dooddoener dus, waar je niets aan hebt.. Heel veel sterkte
Ik kreeg juist te horen dat het totaal niet mijn schuld was toen het de eerste keer mis ging. Dat ik er niets aan had kunnen doen, dat het waarschijnlijk iets met het erfelijk materiaal was of een ander foutje in de aanleg. Erg onnadenkend en totaal niet meelevend om dan over afvallen te beginnen. Sterkte!
Hoi Allemaal, Sorry dat ik nu pas reageer. Ik ben namelijk al een paar dagen beroerd en kon niet recht uit mijn ogen kijken van de misselijkheid. Gaat vast over voor ik een jochie ben! zeggen ze dan he? Nou we zijn gisteren voor de echo geweest en het was toch raak! We zagen vrijwel meteen het hartje kloppen. Heel spannend en mooi! het is 7 weken en 6 dagen. (zal snel ook even weer een banner maken) We zijn behoorlijk van de wereld allebei. Mijn man had in de 2 weken nog heel veel hoop, maar ik had het al bekeken. Ik heb me ervoor afgesloten en leefde echt met het idee dat er niks meer zat. Dus dan is het wel weer wennen. Was ik eigenlijk gisteravond nog best boos op mijzelf.Ik denk ja dit wil je zo lang, dan heb je 2 weken geleden zo'n verdriet gehad, zie je nu een hartje en dan ben je niet meteen gelukkig. Dat is wel heel raar. Ik denk dat het gewoon een beetje zelfbescherming is om niet weer die klap te krijgen. Nogmaals heel erg bedankt voor jullie reacties! Ik vond het heel fijn om steeds even te kunnen kijken of er alweer een berichtje was en wat daar in stond. Fijn dat mensen zo meelevend zijn. Dankjulliewel. liefs Nicoline
HEY! JIPPPPIIIEEEEEEEEEEEEE! Van harte gefeliciteerd! oooohh wat ben ik blij voor je. he he. liefs slaapzak
gefeliciteerd met je zwangerschap, zo zie je maar weer dat de verloskundige beter iets voorzichtiger had kunnen zijn met haar uitspraken. Je hebt nu hopelijk een andere verloskundige.
heb dagen zitten spieken en mee lezen..... en steeds geen bericht van jou ik dacht.... even nog 1x kijken en JAWEL! geweldig! nog paar weekjes.. en zal je wel van je misselijkheid af zijn! lekker genieten! ben vreselijk blij voor jou