Steeds vaker lees ik hier berichten dat mensen een beetje zp-moe zijn geworden. Ze vinden het hier niet meer zo leuk als vroegah. Ik vind het wél leuk. De kennis die je hier opdoet, de humor, de verfrissende blikken, verschillende leden, onzintopics,verschillende meningen en daar hoort af en toe ook een flinke discussie bij. Leuk om te zien hoe mensen in het ene topic je mening 100% delen en in het volgende een totaal andere mening hebben als jij. Dus een rondje positiviteit; Wat vind jij leuk aan ZP?
Ik vind het fijn om te lezen dat andere moeders met dezelfde dingen worstelen als ik. Ik heb geen vriendinnen met kinderen, dus dat is dan wel ff fijn Verder is het gewoon wel goed tijdverdrijf. Er is veel activiteit op dit forum, dus genoeg te lezen als je jezelf verveeld.
Haha, ja dat kan ook Maar er moet iets zijn, toch? Je blijkt toch maar mooi plakken hier en vele vast leden die hun account opheffen komen met een tijdje weer terug. Er is iets verslavends aan
Nou oke.... Ik vind het leuk mensen te helpen... En soms leuk om te zien hoe bepaalde meestal dezelfde mensen geweldig over de zeik gaan (popcorntijd) oeeehhhh slecht he
De verscheidenheid van mensen in beroep, leeftijd e.d. maar met toch 1 gezamelijke wens. En je soms zo kunnen verbazen over hoe iemand zo anders kan zijn dan jij. en laten we eerlijk zijn....de pittige discussies
Ik vind het soms ook heel leerzaam. Vind alleen dat er wat meer respect voor elkaar mag zijn. Dat je het niet eens bent met iemand is prima, maar de manier waarop dat soms gezegt wordt vind ik soms kwetsend voor de ts. verder erg leuk om te zien hoe mensen in het leven staan en ook erg fijn als je iemand kan helpen.
Ik kan vooral veel met tips van ervaringsdeskundigen zoals bijv Rozemarijke. Dat vind ik echt super aan ZP. Zelf probeer ik ook goed te helpen als er vragen zijn waar ik iets over weet (kma, ks). Mijn frustraties wegtypen als het zh weer ergens heel lastig om doet. Toch wel fijn Sommige onderwerpen vind ik te dom voor woorden (patent aanvragen op een lelijke naam...) maar daar kan ik dan wel enorm om lachen. Met name dan om de reacties.
vooral de topic's 'help ik heb in de tuin gewerkt en ben zwanger wat nu' en 'mijn man heeft een foto van zn leuter gemaakt' dat soort grappige dingen en verder de behulpzaamheid van veel mensen, oprechte meningen en adviezen.
5 jaar gelden was het idd veel leuker. ik kom nu alleen in de lounge. verder nergens meer. ben ook niet meer bezig met zwanger worden/zijn etc ( alsjeblief niet hihi) maar de lounge vind ik door een hoop oude leden nog welles leuk.
Ik vind het leuk om te kletsen en gewoon eens van gedachten te wisselen met anderen. Hier en daar wat toe te voegen als ik denk dat ik wat toe te voegen heb waar een ander (of ikzelf) wat aan heeft. Als ik iets kan zeggen dat helpt, wil ik dat gezegd hebben. Verder gewoon als oplaadpunt voor sociale contacten want ik heb ook te weinig contact met moeders en ik ben in het dagelijks leven ook vaak te druk om dit in reallife te doen. ZP is laagdrempelig kletsen en met de diverse mensen is er altijd wel een leuk topic om te lezen/te antwoorden. Reltopics vind ik 'bwah', want het zijn altijd wel dezelfde mensen die selectief lezen en er hun eigen draai aan geven waarbij het er sowieso op uitdraait om de TS af te branden en bijval krijgen van hun vriendinnen. Daar hou ik niet zo van. Een discussie is leuk, maar het zijn altijd dezelfde mensen die selectief een stukje pakken, uit zijn verband rukken en daarmee de TS gaan bashen. Dat is minder. De humoristische topics en grappige comments tussendoor vind ik daarentegen het wel helemaal waard
De verscheidenheid aan onderwerpen en mensen die hier komen. Ik schrijf en lees al heel wat jaartjes mee, de laatste 2 jaar wel minder. Heb er in het begin ook best het e.e.a. van opgestoken, handige tips enzo. Sommige discussies volg ik niet eens meer, omdat ik toch al weet waar het op uit loopt, vond het eerder ook wel wat gezelliger.
Ik ben het ermee eens dat ZP echt een stuk leuker was in t begin. Ik ben zelf ook niet meer bezig met zwanger worden en kom vaak alleen in de lounge en televisie en nieuws, af en toe in de baby/schoolgaande hoek.. Wat ik leuk vind is hoe random de topics hier in de lounge zijn, van gebakjes tot speelhuisjes -p) En heel vaak idd herkenning. Tis leuk om te lezen hoe anderen met bepaalde situaties omgaan.
Ik kijk alleen naar bepaalde topics die ik interessant vind. Over het algemeen vind ik dat hier maar een stel zeikerds zitten (nee nee, niet iedereen natuurlijk. Maar een hoop!) die om het geringste uit de pan flippen :') ben hier daarom dus niet zo vaak te vinden.
De verschillende forumgedeeltes die het overzichtelijk maken. De droge reacties van sommige leden. De topics waarvan je denkt 'serieus?' en reltopics. Dat was het wel eigenlijk..
Ik vind het leuk topics in de lounge te lezen en daar mee te kletsen mocht ik het interessant vinden. Verder het Peuter/kleuter gedeelte(daarvoor de baby/dreumes), vaak herkenbare dingen staan er tussen, en om zo ervaringen te wisselen. Ik ben wel echt een lezer, geen schrijver, en daar kan ik me heel lang mee vermaken haha. Meeste discussie topics vermijd ik, maar ben toch stiekem wel benieuwd waar t dan over gaat en wat andere er over zeggen.
de mensen die er komen, hun meningen in discussie topics of nieuws topics, ook vind ik sommige rel topics wel leuk, (ik ben er nog niet lang genoeg om te zien of vriendinnen elkaar steunen in zulke topics) ik vind leuk om de bekende forumnamen tegen te komen in topics het is een leuke opvulling voor de dag, en het komt waarschijnlijk inderdaad dat ik me hier prettig voel omdat ik in real life niet tot weinig contact heb met mensen met kinderen, behalve op facebook dan, maar die zijn dan niet altijd zo heel erg open en de topics waar bij je denkt OH MY god zijn ook leuk, voorlopig vermaak ik me prima
+1 Maar het was vroegah idd leuker, komt ook door het moderator beleid deels denk ik. Zit vaker op het Viva forum tegenwoordig of buitenlandse fora.
Na vijf jaar kom ik hier nog regelmatig het is een uitlaat klep letterlijk voor mij mijn gedachten op oorden houden en soms van mij af tikken en ik help graag andere met advies. Reageer meestal wel mee en denk ook echt mee. Het was wat gezelliger een paar jaar geleden maar toch is het nog wel gezellig en ik ben eerlijk een popcorn topic tussen door blijft toch soms wel leuk om mee te lezen en schrijven. Niet om iemand af te branden weet niet is denk een soort spanning weg lezen en tikken en soms loopt een topic vol humor af en dan heeft het ook nut gehad. Denk dat ik nog wel even blijf rond hangen ook al is mijn jongste vier geweest en heb ik niks meer met zwanger woorden en baby.s te maken vind het wel leuk om nog bij andere het te kunnen mee lezen. En glimlachen bij het idee aan gebroken nachten en dan kan ik uit de grond van mijn hart zeggen die tijd is hier geweest. Na 3.5 jaar gebroken nachten met dochter en nu al bijna een jaar door slapen met oktober dit jaar, Van pff heb het overleefd. Er valt nog genoeg te beleven op zwp. Zo lang mijn kinderen nog passen tot de groepen kleuter en/puber kan ik met een gerust hart hier mee blijven praten.