Harde Muziek draaien overdag, tot welke mate?

Discussie in 'De lounge' gestart door CaatjeMo, 16 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mijn onderburen draaien geregeld, ofwel zo goed als ieder dag, linke harde muziek, moet mijn tv er harder voor zetten om het te verstaan, en de balkondeur dicht anders hoor ik de muziek ook darvandaan komen.
    de grond trilt er ook nog eens van, en vaak is het steeds dezelfde muziek/cd..

    Nu klaagde zij over de hond die een keer toen we laat thuis kwamen ivm werk, wat ik in de avond doe en ik dus de kleine ergens anders moet laten en daar ophalen enz.. dat ze niet kon slapen van de hond die constant blaft.

    Hij blaft alleen een aantal keer als hij dingen hoort wat heel dichtbij lijkt te zijn alsof het in huis is. bv als iemand beneden bij de brievenbus aanbelt bij de onderburen lijkt het alsof er bij ons de bel gaat, zo harda dat dat gaat.... onze hond reageert daarop. ook andere geluiden die oa bij hun vandaan komen die zo hard klinken alsof het hier is, reageert hij op.

    Heb har gezegd zoveel mogelijk overal rekening mee te houden maar dat ik dat dan ook van haar verwacht, wat betreft haar muziek en kinderen, (kids die nogal schreeuwen tegen 11 uur in de avond, muziek kei hard aanzetten enz.

    toen begon ze dus over het feit dat zij overdag volgens haar, volgens het contract der muziekje mag luisteren.

    Nu mijn vraag, mag het dan ook zodanig dat ik mijn tv en alles harder moet zetten om het te verstaan en dat het zo erg is dat de kleine half in zijn bed trillend ligt, je voelt het erg goed!
     
  2. missym

    missym VIP lid

    14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    volgens mij mogen ze doen en laten wat ze willen (en jij ook) tussen 10:00 en 22:00 uur..

    Anders even je woningbouw bellen? Of is het gekocht?
     
  3. Woningbouw, we zijn een keer bij de huismeester geweest voor de onderbuuf en ja was ook overdag en die zou er 'weer' langs gaan, ze staat er vaker om bekend dat der geluid te hard staat.
     
  4. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.591
    3.483
    113
    Volgens mij zijn er wel grenzen aan hoor, hoe hard geluid mag zijn. Even informeren bij de gemeente of politie? Sterkte, weet hoe irritant het kan zijn om luidruchtige buren te hebben.
     
  5. Chelsea

    Chelsea Bekend lid

    6 aug 2006
    526
    0
    0
    Keukenassistente
    Rotterdam
    Ik heb dit ook met de buurjongen.
    Gozer van rond de 20, werkeloos, heel de dag thuis aan het bier, vaak met vriendjes erbij.
    En dan keiharde hakkuh-muziek aan en de ramen open.
    Ik heb mijn zithoek al verzet naar de andere muur, want ik zat dus met dat gebeuk in mijn nek steeds.
    De eerste keren heb ik er vriendelijk wat van gezegd, maar dat houd ook op op een gegeven moment.
    Al zijn pa erop aangesproken, en die ging er wat van zeggen enzo blablabla.
    Het is wel wat minder geworden maar af en toe doet hij het nog.
    Echt een verschrikking is het. :evil: :evil:
     
  6. Weet e wat het is, het lastige dus,
    dat onze onze als wij weg zijn dus nu blijkt regelmatig blaft...
    ik zit naar de trappenhal en lift, dus het geluid vanuit ons en onderburen is daardoor harder en holler..

    Met name natuurlijk geblaf van een hond ivm de klankhoogte enz.

    Dus ze heeft ook welleens last van onze hond. en dat is dus helaas na 22 uur... ivm mijn werk enz
     
  7. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.591
    3.483
    113
    Ja, ik had ook zo'n werkloze gozer onder me wonen die 's nachts leefde, met keiharde boenkmuziek. Als ik er wat ging zeggen ging de muziek 10 minuten zachter en vervolgens weer harder. Mijn hele bed trilde. Het mooie was nog dat ik een andere woning moest gaan zoeken of aangewezen kreeg en die idioot gewoon mocht blijven zitten. Krom.
     
  8. smoekie

    smoekie VIP lid

    7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    denk dat je je er niet al te veel druk om moet maken meid....

    je kunt er ten 1e weinig aan doen, en ten 2e wat je zelf al aangeeft heeft zij daarentegen 's avonds weer last van jouw hond, aangezien jij niet weet hoe jouw hond blaft als jij er niet bent weet jij dus ook niet hoe het moet klinken voor buuf.

    Wij hebben zelf aan de overkant een hond gehad die de hele dag door het huis en op het balkon kon komen als de baas weg was, nou ik was in staat om die hond af te schieten, echt de gehele dag nog niet een half uurtje uitgezonderd was die hond aan het blaffen.

    dus tja hoe het klinkt als een hond blaft dat weet ik wel, evenals hoe het klinkt als men de muziek hard aan heeft staan (wat ik ook wel eens zij het zelden doe)...

    ik hoor dan liever wat harde bagger muziek dan een hond die blaft, en al helemaal niet dat een hond me nog uit mijn slaap houd.

    Als je er wat mee wilt besef dan dat zij waarschijnlijk net zo veel last van jou heeft als jij van haar (hun).

    succes
     
  9. Het is niet zo zeer dat ik er wat mee wil, maar ik heb zoiets van je veroorzaakt zelf ook veel overlast, dan moet je niet klagen over een ander,

    Ik heb ook maar 1 keer bij haar aan de deur gestaan, dit omdat Quinton er last van had!
    We konden de film om 12 uur snachts tot bijna de stemmen mee luisteren. om over het trillen nog maar te zwijgen.

    dus vandaar de vraag wanneer is zoiets overlast, omdat ze dus klaagt over een paar keer dat in de avond de hond geblafd heeft, op moment dat zij wilde slapen, terwijl ze iedere avond als we gewoon thuis zijn om 1 uur altijd nog wakker is maar dat ter zijde...
    ma goed omdat ze zelf en haar kinderen ook veel overlast bezorgde vroeg ik me af in hoeverre dat geoorloofd is...

    Hoor regelmatig na 10en in de avond de kinderen krijsen, schreeuwen, huilen, alsof ze 1 voor 1 vermoord worden zo klinkt het... ze roepen heel hard MAMA NEE NIET DOEN AUW< MAMA NEEE>.. enz....
    en kan me voorstellen als dat ook gebeurd wanneer het bij ons in huis stil is, en de hond hoort dat daardoor nog beter... aangezien wij het ook goed horen in de avond met tv aan... dat onze hond dan reageerd... als ik en me vriend wat stoeien of ruzie maken, reageert hij daar ook op...
     
  10. daphne78

    daphne78 VIP lid

    10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Wanneer is zoiets overlast? Nou als jij er last van hebt.
    Je mag nooit geluidsoverlast veroorzaken (ook niet tussen bepaalde tijden).
    Maar dan komt natuurlijk het verhaal wanneer is het te gek...
    En ik denk dat jullie ook moeten kijken hoe het eventueel met het geblaf op te lossen want dat is ook niet fijn. Wij hebben buren met 3 honden en een buurman die half doof is. Als ze weg zijn blaffen de honden nogal veel en lang heel vervelend. En ik heb ook al een keer met migraine op bed gelegen en toen hadden ze muziek aan, ik dacht dat Elvis op mijn kamer een concert aan het geven was (het bleek overigens geen Elvis te zijn hihihihihihi). Ik heb dit ook aangegeven. En ze proberen echt rekening met ons te houden (wij komen wel regelmatig bij elkaar over de vloer). Maar hebben zij last van ons... dan is dat ook bespreekbaar.

    Ik denk overigens dat het bij jullie gewoon te gehorig is, ook aangezien je de deurbel van beneden te goed hoort. Misschien moet je daar eens met je woningbouw(of verhuurder) over praten. Wellicht kunnen zij iets met isolatie doen (aan alle betrokken woningen). Denk dat jullie dan minder last van elkaar hebben en een stuk gezelliger naast/boven/achter elkaar kunnen wonen.

    Groetjes Daphne
     
  11. De hond reageert op dingen die hij goed hoort namelijk, en aangezien hun dus in de avonden ook overlast veroorzaken, althans dingen doen die we erg goed kunnen horen,

    bv de kinderen die tot laat in de avond wakker zijn, muziek aan zetten een tikkeltje te hoog, met een bal stuiteren enz...

    en dan word er regelmatig bij hun in de avond 10 of 11 uur soms een keer om 12 uur aangebeld en dan niet 1 keer snel nee meerdere keren en dat is best een harde zoemer...

    heb in het begin zelfs iedere keer gedacht dat het bij mezelf was haha... kun je nagaan wat de hond denkt,....

    en dan die schreeuwende au roepen de kinderen, daar reageert hij op....
     
  12. Claartje79

    Claartje79 Fanatiek lid

    17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    herrie is nooit toegestaan. als het eens één nummer is dat ze even lekker hard opzetten, dan is het iets anders, maar constante herrie, gehorig of niet, kan gewoon niet. probeer met de buren er afspraken over te maken. na 10 uur 's avonds bijvoorbeeld geen harde muziek meer en de kinderen niet meer schreeuwen. en dan zou jij kunnen kijken naar oplossingen voor de hond. kom je er samen niet uit, dan zou ik de woningbouw vereniging bellen. dat zul je een tijdje moeten volhouden, want dat gaat niet zo snel, maar goed. en als het midden in de nacht is zou je kunnen gaan luisteren of het bijv. ook op straat te horen is en dan zou ik de politie bellen. daar schrikken mensen toch wel van. maar allereerst zou ik het mét de buren proberen op te lossen. voordat je burenruzies hebt om iets dat zelf opgelost had kunnen worden.
     

Deel Deze Pagina