skieen bij 14 weken?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door josjo, 18 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    Hoi,

Over 4 weken gaan wij op wintersport en ik vraag me af of het dan wel of niet verstandig is om een beetje te gaan skieen. Ik ken de regel van niet boven de 2000 meter komen en ik zal ook niet van de zwarte piste af gaan ;) Ik heb eerder gelezen dat zolang de baarmoeder nog achter het schaambot zit, het geen probleem is, dat is normaal gesproken tot ongeveer 12 weken zo (of kan dat ook per persoon verschillen?). Ik begrijp dat het uiteindelijk mijn eigen keuze is en er ook mensen tegen je aan kunnen skieen, vandaar dat ik als ik mag/ga een buikbeschermer zal dragen die ook bij taiboxen wordt gebruikt.

Hoor graag van jullie wat jullie advies is....

Liefs, Josjo

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Josjo,

nou, je hebt alle voors en tegens zelf al opgenoemd, dus ik kan niet meer doen dan je zelf de keus laten... Bij de meeste mensen komt bij 14 weken de baarmoeder al wel boven het schaambotje uit, maar het hele kindje ligt dan vaak nog net achter je schaambotje. Ik denk niet dat het een groot obstakel moet zijn om rustig aan mee te skiën, maar het blijft je eigen keus. Je kunt altijd even proberen en als het niet goed voelt stop je en als het goed gaat en je kunt rustig skiën, moet je het misschien maar gewoon doen. In ieder geval fijne vakantie!

Groetjes Brigitte

Deel Deze Pagina