Ik heb een vraagje en hoop dat iemand dit herkend. Mijn zoontje is bijna 8 weken. Hij heeft de laatste weken best veel krampen en heeft ook een tijdje slecht gepoept. Ik gebruik nu sinds een week friso comfort en het gaat al een heel stuk beter de krampen zijn minder en hij poept weer goed maar als hij de fles heeft gehad en hij valt bijvoorbeeld op mijn arm in slaap (ene keer wel andere keer niet) en ik leg hem dan in zijn bed dan gaat hij verschrikkelijk kreunen en daarvan wordt hij weer wakker. Het lijkt of het krampen zijn maar het is dan alleen als je hem plat legt. Ik heb het hoofdeinde van zijn bed al iets omhoog. Weet iemand wat dit kan zijn of heeft iemand tips. Hij ligt nu bijvoorbeeld al een tijdje in zijn bedje maar hoor hem de hele tijd kreunen maar volgens mij slaapt hij nog wel want als er echt iets is dan huilt hij wel. Alvast bedankt. Liefs Ivana
Ik ben geen expert, maar volgensmij wat jij beschrijft is heel normaal en zeker heel herkenbaar voor mij. Mijn zoon is dan wel wat jonger, maar die doet het ook regelmatig. Vooral als hij zijn draai niet kan vinden in bed, maar dan nog als ie ligt te slapen dan hoor je af en toe het gekreun. Hij wordt nu ookwel 'kneutertje' (limburgs term /door het vele kreunen) genoemd door oma.
Onze dochter ging op een gegeven moment ook kreunen. Ik dacht dat ze minder last van krampen had want voorheen (en nu weer) schreeuwt ze onnoemelijk hard. We grapten: ze oefent voor piepende deur in een hoorspel. Daarna had ze koorts en bleek ze een infectie te hebben! Wil je niet bang maken, maar hou het even in de gaten wat zijn temperatuur is (die kan sterk fluctueren op een dag). Kreunen kan dus ook een teken van ziekte zijn. (maar dan moeten er wel meer dingen natuurlijk opvallend zijn). Maar hopelijk is het gewoon niets! Sterkte!
Bedankt voor jullie reacties. Ik hou zijn temp al een paar dagen bij want hij is ook wel verkouden maar hij deed dit al voordat hij verkouden werd. Het enigste wat ik zo vreemd vind is dat het begint als je hem plat legt en anders doet hij het niet.
Onze zoon van 2,5 maand kreunt ook veel. Vooral na de voeding. Zelf denk ik dat het zijn maagje is en niet zijn darmen. Lucht die in zijn maag zit, waar hij last van heeft. Ik ben sinds gisteren begonnen met dr. Brown fles, is tegen lucht. Kijken of het kreunen minder wordt. Hij kreunt ook minder als ik hem op zijn buikje leg, als ik bijvoorbeeld op de bank lig. Ik ben nu 2 x keer naar een osteopaat geweest en vrijdag moet ik weer. Ook zij voelde maagklachten bij hem en is nu bezig te doen verminderen. Gr Karin