Vandaag had ik mijn eerste afspraak bij de huisarts. Er zouden een aantal testjes gedaan worden had de assistente gezegd. Hij vroeg of ik vragen had, dus ik mijn vragen lijstje er bij. Toen hij alles had beantwoord, vroeg ik of ik mijn urine moest pakken (de assistente had gezegd dat ik dit mee moest nemen) Nee de assistente had het niet goed begrepen. Dit was een vragen gesprek, ik moet nu eerst een echo laten maken. Ik heb een afspraak voor de echo op 6/9 dan ben ik 11 weken zwanger, en een week later worden de testen gedaan door de huisarts. Was een beetje verdrietig vandaag. Ik had op een beetje meer bevestiging van mijn zwangerschap gehoopt, kan het nog nauwelijks geloven dat ik echt zwanger ben.
Dat kan ik me heel goed voorstellen Corina. Zit je daar met al je enthousiasme en goed gedrag Ik zou me precies hetzelfde hebben gevoeld Gr Heel
Hoi Corina Ik kreeg bij mijn eerste gesprek met de huisarts (week 6) ook helemaal geen bevestiging dat ik uberhaupt zwanger was . Ik dacht dat ze wel een eigen zwangerschapstest zouden doen, maar blijkbaar nemen ze gewoon van je aan dat je echt zwanger bent, terwijl wij vrouwen bevestiging willen. In de 8e week bij de verloskundige ging het hetzelfde, moest wel urine meenemen, maar ze ging alleen maar kijken of er eiwit en suiker in zat. Ik moest ook wachten op week 12, de eerste echo, om eindelijk bevestiging te krijgen, maar gelukkig: ik ben echt zwanger en het kleintje leeft en beweegt! Je kunt altijd een tweede test doen voor de zekerheid, als je meer bevestiging wil. Maar ik kan me goed voorstellen hoe teleurgesteld je was, na zo'n bezoek. veel sterkte met wachten tot 6/9. groetjes Trixie
hoi corina, ik kan mij voorstellen dat je teleurgesteld bent. ikzelf ben ook bij mijn eerste zwangerschap niet naar de huisarts geweest ik wist nl. niet dat je dat kon/moest doen. Wel heb ik 3 testen gedaan omdat ik het inderdaad ook niet geloofde!!! Misschien kun je je afspraak bij de vk vervroegen? Als je duidelijk aangeeft hoe dit met je speelt doen ze dat vast wel, stress/negatieve emoties zijn niet goed voor de baby dus hopelijk kun je zo snel mogelijk gaan genieten van je zwangerschap! veel groetjes
Lieve (ongelovige ) dames. Ik ben doktersassistente en ik kan jullie vertellen de testen die jullie thuis hebben zijn NET zo betrouwbaar als bij de huisarts. De huisarts waar ik nu werk test gewoon met eigenmerk apotheektesten. Dus zit echt wel goed hoor als er thuis 2 streepjes komen ! Geniet nu maar.
hoi nemao, het is niet zo dat ik de test niet geloofde maar mijzelf niet! Ik voelde nl. nog helemaal niets en ik had niet gedacht al zwanger te kunnen zijn, zodoende. Toch lief dat je dit even mailt want nu hebben veel meiden daar zekerheid van. groetjes!!
Ik heb 4 testen gedaan in 1 a 2 weken. Toen nog de moeders voor moeders test. Was nog steeds positief. Het is ook moeilijk te geloven. Maar een andere keus heb je niet. Heb wel met 4 weken een afspraak gemaakt bij de VK. Kon daar met 8.5 weken terecht. Heb het geluk dat ze met 8 en 12 weken zelf een echo maakt. Maar die 4.5 weken wachten vond ik echt al lang. Kan me voorstellen als je pas rond 12 weken je eerste echo hebt, dat dit helemaal lang duurt voordat je bevestiging hebt. Maar je kunt toch niet meer dan afwachten. En wachten duurt lang. Nog steeds hoor. Kan niet wachten tot dat mijn kleintje wordt geboren.
Corina78, ik heb ongeveer hetzelfde meegemaakt. Ik ging naar mijn huisarts, weliswaar zonder urine, maar toch met een aantal verwachtingen, zoals een test of een bloedtest. Dat hoor je ook weleens. Maar de HA verwees me door naar de verloskundige en we hebben wat gepraat over de zwangerschap en onzekerheden. That's it... Ik heb diezelfde dag de verloskundige opgebeld voor een afspraak. Volgende week heb ik de eerste afspraak daar, ik weet ook niet goed wat ik daarvan moet verwachten. In het begin wil je veel bevestiging, maar ik heb nu een heel goed gevoel... en wacht het allemaal rustig af. Als ik pas in week 12 een echo krijg dan vind ik dat niet heel erg, hoe later, hoe meer er al te zien is...
Lieve Corina, Dat herken ik ook wel, toen ik 2 thuistesten had gedaan, (was weekend) Belde ik in grote vreugde en met enige verwachting de ha op. Maar ik werd al afgepoeierd door de assistente dat ik niet langs hoefde te komen en gewoon de vk kon bellen. (Leuk hoor maar niet heus! wou liever aan het handje worden meegenomen het hele proces in. Dan dat ik alles voor m'n gevoel zelf moet uitzoeken) Toen de vk gebeld en ik kon voor een intake langskomen, in 15 min. stonden lief en ik alweer buiten. Zonder dat er ook maar iets "liefs" werd gevraagd zoals ik me bv voelde... (M'n zus zit bij dezelfde vk en had 3 dagen later haar intake, zij zat 45 min. en er was alle tijd voor gewoon interesse) Vervolgens maar een afspraak gemaakt voor de echo. Natuurlijk moesten we wel weer de nodige weken wachten. Daar aangekomen was er EINDELIJK iemand die een beetje tijd voor ons nam! Joepie! We hebben wel 20 (!) min. naar ons kindje mogen kijken. Tja ik snap wel dat het voor hun routine werk is, maar voor mij blijft het heel bijzonder en spannend allemaal. Zou daar ook wel wat meer begrip voor willen...
Huh? Ik ben nu 9 weken en 2 dagen en ik heb 4 sept. mijn eerste echo, dan ben ik 11 weken en 1 dag...Hoe kan dan dat jij nu 9 weken en 4 dagen bent en de 6de van sept. 11 weken en hoeveel dagen....huh? Dan ben je toch al bijna, op 1 dag na, 12 weken? Ik sanp er niks meer van... Anouk
Ik zou lekker mezelf trakteren op een nieuwe zwangerschapstest. Gewoon om weer even met dat staafje in je handen te zitten en dat kruisje te zien. Heerlijk gevoel. En ja, ik moet zeggend dat ik dat gevoel had bij de eerste afspraak van de verloskundige. Ik had verwacht dat er vanalles uit de kast zou worden getrokken, maar eigenlijk moet je, vooral in het begin, je eigen feestje bouwen.. geniet toch maar lekker. Liefs, lara
Je moest eens weten hoeveel testjes ik heb gedaan, denk wel een stuk of vijf bij elkaar opgeteld....nu zie ik mn buik, heb ik mn mannetje op de echo gezien en voel ik het schoppen en kan het soms toch nog niet geloven... grtjs, lara