Heb even jullie raad nodig aangezien ik niet echt ben geboren met groene vingers zeg maar. Mijn probleem zit hem in de hortensia's. Ik zie net allemaal kleine groene beestjes tegen de pot lopen en in de plant zitten. Ik ga er vanuit dat dit bladluis is????? Of is het wat anders??? Wat kan ik er tegen doen om die beestjes weg te krijgen zonder de plant te beschadigen? Het gaat trouwens om een buiten Hortensia, weet niet of dat verschil maakt, maar meld het er maar even bij. Kom maar op met die goede raad....
ik zag bij mijn plantjes van de week ook allemaal kleine witte beestjes. Ik ben even naar het tuincentrum gegaan en heb een flacon tegen bladluis gehaald van ecostyle, is niet chemisch spul omdat ik ook kruiden enzo heb staan. Had ook gelezen dat bladluis niet van koud water houden, dus je kan er ook met een tuinslang flink op staan sproeien. Succes!!!
Bladluis op rozen wordt aangraden om te behandelen met zeepsop van afwasmiddel met water. Maar of dat ook kan op je hortensia's??? Succes ermee.
Wij hadden alles al geprobeerd, huis-tuin-en-keukenmiddeltjes, gewoon anti-luizenspul etc., maar niets hielp of maar een beetje. Toen zijn we overgegaan op een middeltje tegen hardnekkige luis (staat zo op de verpakking, is volgens mij van Bayer) en dat werkt echt. Maar ja, bij sommige planten laat ik het lekker zitten, die doen het alsnog goed met luis.
Ik gebruik luizenspul van Bayer Garden. Ik gebruik dit op alle planten die luizen hebben. Je moet deze behandelingen echter wel herhalen anders heeft het geen zin. Bij mij werkt het perfect!