teleurgesteld

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door saphira17, 7 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. saphira17

saphira17 Actief lid

19 nov 2008
    325
    0
    0
    hallo,

ik zal wel veel commentaar krijgen maar weet niet zo gauw waar ik terecht kan met mijn 'probleem'.

ik ben nu zwanger van ons 3e kindje, wij hebben 2 dochters en de 3e dochter is onderweg. ik ben zo teleurgesteld in het geslacht ik betrapte me er zelf op toen ik het geslacht hoorde. ik wil denk ik te graag een jongentje gewoon om mee temaken hoe dat is en omdat dit ons laatste kindje is hoopte ik op een jongen maar nee het is weer een meid 3e op rij al en heb het wel zn beetje gehad met al dat roze en meisjes dingen. ik weet dat ik blij moet zijn met dat ze gezond is. maar het lukt me gewoon niet om het te accepteren dat het weer een meisje is. als ik iemand moet vertellen dat het weer een meisje is kan ik wel janken. en dan ook nog elke keer van mensen aan moeten horen ja zou leuk geweest zijn als het nu eens een jongen was geweest. ik wil zo graag blij zijn met ons 3e meisje maar het lukt me gewoon niet. iemand tips voor mij ? sorry voor mijn gezeur

2. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Meid, je zeurt niet! Het is je gevoel en dat kun je nou eenmaal niet zo makkelijk opzij zetten...

Maar tips? Tja, ik denk dat je het wat tijd moet geven. Ik snap je gevoel wel en ik denk dat je je daar niet zo schuldig om moet voelen. Natuurlijk ben je blij dat je kindje gezond is! Geef het wat tijd, wen aan het idee dat je derde ook een meid is en gun jezelf de ruimte om de wens voor een jongetje een plekje te geven.

3. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    oh je vind het wel heel erg of niet? Nou misschien komt het op den duur wel weer goed met je gevoel...Je zult het toch moeten accepteren, er groeit iets in je wat van jullie 'samen" is, dat is toch al heel mooi! Enze krijgen een klein zusje erbij.... prober gewoon positief te zijn en volgens mij komt het wel goed!

4. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    jeetje... mijn droom is juist om een heel groot meidengezin te hebben (waar uiteraard ook jongens welkom zijn :D ).
    Ik heb geen tips, geef het de tijd om er aan te wennen. Je dochters vinden het vast hartstikke leuk! En bovendien weet je zelf al heel goed wat alle leuke dingen van een meisje zijn :).

5. saphira17

saphira17 Actief lid

19 nov 2008
    325
    0
    0
    hoi bedankt voor jullie lieve reacties

ik vind het inderdaad heel erg. dat komt ook omdat ik mezelf altijd met 2 kindjes heb gezien. een jongen en een meid. bij de vorige zwangerschap hoopte ik op een jongen maar ook een meid en ben nu echt super blij met mijn 2 schatten van meiden. maar de 3e en laatste zwangerschap weer een meid dat steekt me. omdat ik eigenlijk maar 2 kinderen wou en mijn man 3 zijn we voor een 3e gegaan. met de hoop toch nog een beetje gevestigd op een jongen!

daarbij is de zus van mijn man erg jaloers op ons omdat wij straks 3 meiden hebben en zij heeft 2 jongens en wou ook graag een meid erbij maar haar man wil niet meer en ook altijd laat ze merken dat ze jaloers is. het is niet zo dat het me steekt door zijn zus hoor. het is gewoon mijn gevoel van een jongen. ik zal altijd een meisjes mama zijn en zal nooit meer een jongen krijgen.
    liefs

6. Duveldraakje22

Duveldraakje22 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.674
    2
    0
    Heerlijk voor mn kleine meiden zorgen!
    Vught
    Ik herken je gevoel heel erg. Ik wil(de) ook heel graag een jongen en was er ook heilig van overtuigd dat de kleine een jongen zou zijn. maar nee hoor, het is echt een meid. Ik heb er toch wel een maand of 2 mee gezeten, maar nu heb ik het geaccepteerd dat ik (terwijl de rest van de familie ook allemaal een jongen heeft) geen jongen zal krijgen.
    Geef het tijd, das de enige tip die ik je kan geven. En qua rose, dat probeer ik bij deze kleine zoveel mogelijk niet te doen. De oudste heeft nu een rose kamer en de babykamer wordt zilver, wit en geel.

Liefs,
    DD

7. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Mijn moeder had dit ook. Ze wist het geslacht niet tijdens de zwangerschap maar was zo teleurgesteld dat de 3e weer een meid was dat ze in een depressie raakte. Maar ook dit is allemaal goed gekomen. Jij hebt gelukkig nog de hele zwangerschap om eraan te wennen. Dat scheelt al enorm.

8. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Ik vind het moeilijk om het me voor te stellen omdat ik wel een jongen en een meisje heb en nu weer een jongen krijg, maar ik denk zelf heel eerlijk gezegd dat dit alleen leuk is voor de ouders. Ik denk namelijk eigenlijk dat het voor de kinderen leuker is om allemaal hetzelfde geslacht te hebben omdat de interesses dan toch gewoon echt meer op 1 lijn zitten. Ik ben er zelf 1 van 3 meiden en weet hoe leuk dat is!
    Wellicht helpt je dat om het eea te accepteren.

9. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Misschien troost het je een beetje dat ik vroeger riep dat ik graag 3 meiden zou willen? :)

Kan me best voorstellen dat je er echt even aan moet wennen en dat juist die woorden als "Een jongen nu zou leuker geweest zijn" je raken maar volgensmij vergeet je dat straks allemaal als jullie meid in je armen ligt.

10. saphira17

saphira17 Actief lid

19 nov 2008
    325
    0
    0
    bedankt voor de lieve reacties gelukkig nog niets negatiefs wat ik wel verwacht had mede omdat ik uiteindelijk blij moet zijn met dat ze gezond is.
    de man van de echo dacht een meid te zien maar hij keek vanaf zijkant want hij kon niet tussen de beentjes in kijken ze lag verkeerd. maar ik ga wel uit van een meid al is het niet 100% zeker.

ook blij te lezen dat ik niet de enige ben die het gevoel kent ik hoop dat het zich oplost voor ik beval, anders ben ik bang dat ik haar misschien wel zal afstoten ofzo. en dan een depressie krijg.

liefs

11. Ik herken het gevoel helemaal. Voordat we begonnen hadden we de wens voor 3 meiden. Bij de oudste wilde we het niet weten in de zwangerschap.

Na de geboorte moest ik echt wennen aan het feit dat het een kleine man was. Bij de tweede wisten we het pas met 32 weken zeker omdat ze toen met de beentjes op lag. Tot die tijd was het steeds waarschijnlijk een meisje.

Vanmiddag hebben we de 20-weken echo en naast dat ik hoop dat het kindje gezond is en mooi op schema ligt qua groei. Hoop ik ook heel erg op een meid.

Voor mij zal het dus even wennen zijn als blijkt dat er een jongen in mijn buik zit.

12. saphira17

saphira17 Actief lid

19 nov 2008
    325
    0
    0
    heel veel succes vanmiddag met de 20 weken echo. ik denk zelf dat de meeste wel een voorkeur hebben alleen niet allemaal voor uit willen komen daarom is zn forum heel handig en leuk want daar kan je met al je verhalen terecht.

liefs

13. Ollebolle

Ollebolle Actief lid

4 jan 2010
    421
    0
    0
    NULL
    NULL
    #13 Ollebolle, 7 feb 2011
    Laatst bewerkt: 7 feb 2011
    Ik ben nu ook in verwachting van ons derde kindje en kan jou heel goed begrijpen dat je na twee meiden een jochie wilt.

Wij zijn zwanger geworden met de hoop op een jongen. Bij mijn 20 weken-echo is mij verteld dat we wederom een meissie krijgen. Ook ik was teleurgesteld, terwijl ik eigenlijk blij moest zijn met het feit dat mijn baby er lichamelijk goed uitzag. Ik had zo gehoopt op een jongen. Of we voor een vierde gaan weet ik niet...

Het enige wat ik nu kan hopen is dat ze het geslacht verkeerd hebben gezien en het alsnog een jongen is. Want ze zei "waarschijnlijk een meisje" Dus daar put ik mijn hoop uit...

Ik heb besloten niet meer te laten kijken naar het geslacht. We zullen het zien met de bevalling...

Dat wil overigens niet zeggen dat ik niet gelukkig ben hoor, Ik ben dolblij om weer in verwachting te zijn, en als het toch een meissie is, zijn we er hartstikke blij mee hoor. We hebben al meiden en zouden ze voor geen goud willen missen. Maar het neemt niet weg, dat je een voorkeur krijgt voor het ander geslacht als je de ander al hebt.
    En een kind krijgen is niet vanzelfsprekend, dus wij zijn zowieso in de wolken dat we voor de derde keer zwanger zijn. Maar we blijven stiekem hopen op een jochie... :D

14. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Jeetje zeg ik vind het wel heftig!

Ik heb een jongen en ik zou het leuk vinden als dit een meid is, maar als het een kereltje is, ben ik daar ook hartstikke blij mee!
    Een lichte voorkeur vind ik helemaal niet erg of raar, als het maar geen afkeur is van het andere. Probeer het wel te relativeren, kinderen KRIJG je en die NEEM je niet. Dit zal voor mij ook denk ik de laatste zijn dus als het een jongetje is, krijg ik ook nooit een dochter. Jammer, maar helaas. Er zijn zat mensen die met je zouden willen ruilen ;) Je bent wel zo gelukkig geweest 3x een kindje te mogen krijgen.

Maar uiteraard wel rot voor je dat je je zo voelt, daar kies je niet voor. Straks als de kleine meid er is, kan het je niks meer schelen, dat weet ik zeker :)

15. Woefje85

Woefje85 Fanatiek lid

3 feb 2011
    3.396
    0
    0
    OV
    Helemaal eens met skatje ;)

Kan er verder niet veel van zeggen, omdat ik zwanger ben van de eerste! Wel wilde ik altijd al graag een jongen, maar ik weet zeker dat ik met een meissie net zo blij was...

16. disney1986

disney1986 Fanatiek lid

29 okt 2010
    1.527
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik kan het wel beetje begrijpen hoor!
    Maar ik kan ook begrijpen dat het bij sommige mensen steekt.
    Maar als je met iedereen altijd maar rekening moet houden, kan je beter voor altijd zwijgen.
    Wij hebben een meid, en mij man riep tot aan de 20 week echo, echte mannen maken mannen whaaaaaahaha! dus hij is geen echte man :D
    Nu zijn we bezig voor een 2e, en hij roept het nu weer :D
    Ik wil hierna graag een ventje, als is het om mijn man een echte man te maken :D

17. danielle83

danielle83 Fanatiek lid

1 dec 2010
    1.040
    0
    36
    Ik herken je gevoel wel een beetje! Ik heb twee jongens en heel waarschijnlijk is dit de laatste voor ons! Ik hoop echt op een meid want zou het juist leuk vinden om wat rose en strikjes en meisjesdingen hier in huis te halen! Heb gister mijn echo bij de nubexperts laten zien en zei denken toch weer een jongen! Nou ga ik er van uit dat het weer een jongen wordt over drieenhalve week hebben we de geslachtsbepaling en dan weten we het zeker, en als het dan toch een meid is is dat een leuke verassing! Maar tips is moeilijk laat het bezinken en dan merk je vanzelf dat je toch ook weer blij bent dat je weer een gezonde meid krijgt!

18. Hester

Hester Niet meer actief

Heftig hoor! Maar geef het de tijd, je kunt er toch niets aan veranderen.

Ik had een lichte voorkeur voor een meisje deze keer, maar toen bij de 20 weken echo bleek dat alles in orde was en dat we nog een zoon krijgen, vond ik het ineens helemaal geweldig! Onze oudste is door het dolle heen met de komst van nog een jongen om lekker mee te stoeien en met auto's te spelen. Alles heeft voor- en nadelen, geniet van wat je hebt.

19. poeze

poeze Actief lid

10 dec 2010
    381
    0
    0
    Dat je graag een jongen erbij wilt en nu teleurgesteld bent wil toch helemaal niet zeggen dat je straks minder van je dochter zult houden.... Je zeurt niet hoor.
    Ik hoop bij de 2e ook op een meisje aangezien we al een jongen hebben. Ik wil het geslacht niet weten dat zien we wel bij de bevalling ;) dus kan ik ook niet teleurgesteld zijn want zodra je je baby geboren wordt ben je het allang weer vergeten :D ik weet het zeker :D

20. fightforlove

fightforlove Niet meer actief

Ik begrijp je wel. Maar als je straks je baby op je buik heb dan weet ik zeker dat het je niets meer uit maakt.
    Ik had ook stiekem een voorkeur. We hebben nu een zoontje (manlief was toen met de 20 weken echo al helemaal op een blauwe wolk) en nu ben ik zwanger van de 2e en tevens ons laatste kindje en ik hoop erg op een meisje omdat ik anders nooit zal weten hoe het is om een dochter te hebben..maar een jongen is ook welkom want ik weet nu hoe leuk het is om een zoontje te hebben en daar wil ik er wel 10 van:D maar afijn ik heb geslachtsbepaling gehad en als het goed is krijg ik mijn zin maar wil toch nog een keer bevestiging.

Deel Deze Pagina