Ik begrijp het wel; ik ben zwanger van de derde jongen en ik had nu juist wel graag een meisje gewild! Ik denk dat je onderscheidt moet maken in 2 dingen: je bent niet teleurgesteld dat het een meisje is, je bent teleurgesteld omdat je nooit een zoon gaat hebben. Dat maakt echt uit! En je mag absoluut verdriet daarom hebben.
Mee eens! Ik heb nu nog geen voorkeur want het is de eerste.. maar ik kan me heel goed voorstellen dat je het allebei had willen meemaken!
Geef het wat tijd om te wennen. Ik kan me voorstellen dat als je echt gehoopt had op een jongen het best even omschakelen is als je te horen krijgt dat het een meisje is. Ik ben nu zelf zwanger van de 2e en heb al een meisje van 9 maanden, die 14 maanden zal zijn als de 2e geboren wordt. Ik heb heel sterk het gevoel dat het weer een meisje is en heb het in mijn hoofd ook al over "de meiden", ik ben druk met de naam en bedenken hoe ik het kamertje wil, terwijl het natuurlijk net zo goed een jongen kan zijn. Als het idd een jongen is, zal ik er denk ik ook heel erg aan moeten wennen en echt omschakelen. En de angst dat je je kindje af zal stoten is denk ik ongegrond...nee, dat zal vast niet gebeuren. Geef je zelf wat tijd en straks ben je echt blij met je 3 meiden. En maak voor dit meisje anders een lekkere stoere meidenkamer en koop stoere meidenkleertjes. Niet alles hoeft zoet en roze te zijn.
Zo voelt het hier ook idd, mochten we alleen maar jongens krijgen. Ik wil wel 10 jongens, alleen wil ik ook graag 1 dochter
Juist, dat is precies het gevoel wat ik krijg bij het verhaal van de TS en eerlijk gezegd kan ik me dat best wel voorstellen. Ik hoop alleen wel dat de TS het een plekje kan geven, zoals ik het begrijp, zal het je laatste zwangerschap zijn, het zou jammer zijn als je daar niet van kan genieten, omdat het overschaduwd wordt door het verdriet dat je nooit een zoon zal krijgen. Sterkte en veel geluk met je gezinnetje. Liefs Huismus
Vind het wel erg ver gaan dat je er zo vreselijk mee zit. Begrijp best dat je na twee knullen graag een meid had gewilt maar zoals het overkomt lijkt het alsof je een jongen echt het ergste is wat je kan overkomen. Wees verdorie blij dat je straks 3 gezonden mannen hebt.
Ze is ook hartstikke blij dat ze gezonde kinderen krijgt, maar gewoon teleur gesteld dat ze 3 van het zelfde geslacht krijgt. Het zijn vooral de hormonen die opspelen, als de kleine geboren is, dan is alles vergeten.
Hoe kun je nou teleurgesteld zijn., Ja het is jammer als je graag een meisje wil maar het is een heel drama aan het worden. Hormonen de schuld geven is wel makkelijk, maar geen excuus. Als je zo denkt hou het dan voor je. Zijn hier genoeg mama's die hun kindje hebben verloren en een moord zouden doen voor een klein jochie.
Ts heeft 2 meiden en de 3e op komst, dus ik denk dat je iemand bedoeld die gereageerd heeft. Ik snap wel wat je bedoelt hoor, sommige zouden idd een moord doen voor een kindje, maar zij mag best vertellen waar ze mee zit. Jij moet het gewoon niet lezen als je het stom vind! toch? Ik vind het helemaal niet stom op de hormonen de schuld te geven, weet niet hoe het bij jou is, maar ik kon nog wel huilen en piekeren als de deurmat verkeerd lag.
Ts dus ook als jij zo fel mag reageren op iemand die in alle eerlijkheid haar verhaal doet, mag zij zeker even spuien. ik ken er zat hoor, die dat zo voelen. moet zij dan alle ellende van mensen die een kind zijn verloren op haar schouders nemen? wij klagen toch ook weleens over spierpijn terwijl er mensen zijn die verlamd zijn??
Ik denk dat iedereen wel een voorkeur heeft. Maar we weten ook allemaal dat we het niet voor het zeggen hebben en het ermee moeten doen. Een derde of vierde krijgen omdat je dan misschien het andere geslacht krijgt brengt ook het risico met zich mee dat dat niet lukt, en daar moet je rekening mee houden vind ik. Ik heb een jongen en hoopte met heel mijn hard op nog een jongen. Ik ben geen meisjesmoeder en ik ben ook helemaal niet zo dol op roze en strikjes en dingetjes. Ik vond het best eng met de echo, omdat ik merkte dat ik er een beetje bang voor was om toch een meisje te krijgen... en hoewel ik weet dat ik er wel aan had kunnen wennen, en dat ik met een gezond meisje ook blij was geweest... ben ik gezegend met nog een jongen. Twee jongens voor mij dus, en het is klaar zo, ik ben blij. Ik heb helemaal niet de behoefte aan het nog een keer proberen in de hoop alsnog een meisje te krijgen.
Oh en als het helpt... Ik kom zelf uit een gezin met drie meiden en het was en is nog steeds geweldig!!! Ik ben van mening dat het sowieso voor de kinderen zelf leuker is om met hetzelfde geslacht te zijn... Mijn zussen en ik hebben altijd veel met elkaar opgetrokken en doen dat nog steeds!
Oh een droom voor mij! Maar dat terzijde, ik vind het perfect gezegd. Zo is het helemaal! Ondanks dat ik dolgraag nog een jongen wilde, dacht ik ook wel even 'Maar nu zal ik dus nooit een meisje hebben'... haha.
Een voorkeur is geen probleem dat is denk ik normaal maar het lijkt een drama dat het voor de derde keer een meisje is ( sorry dat ik net jongen zei) Tuurlijk mag je klagen maar voor dit onderwerp is dit de verkeerde plek. Alle ellende van je een ander op je nek nemen is niet nodig maar rekening houden met het gevoel van een ander wel
Ik ben het niet met je eens! wat is dan wel de juiste plek? En als iemand klaagt dat 40 weken zwanger zijn zo zwaar is! zeg je dan ook dat ze rekening moeten houden met moeders die een prematuur hebben zoals ik? Dat het tikkeltje overdreven is, ben ik ook met je eens, en daarom steek ik het op de hormonen.
Hormonen vind ik zo makkelijk. Dat je zo een gevoel hebt prima deel het met je man of vriendinnen maar op een forum waar mensen jaren bezig zijn of een doodgeboren kindje hebben moet je toch rekening met elkaar houden. Ik zei al eerder dat je best mag klagen maar houd rekening met elkaar. Zou een hoop topics leuker maken
Ik kan best begrijpen dat je erg gehoopt had op een jongen,en dat dit even lomp gezegd tegenvalt. Een vriendin van mij(is wat ouder dan mij) had al 2 dochters,en wilde graag proberen of ze een 3e konden krijgen,stiekem gehoop op een jongen want vaders is vrachtwagen chauffeur en zag al helemaal voor ogen dat zijn zoon ooit mee zou gaan op de vrachtwagen.. Ze bleken in verwachting van een tweeling,en ja hoor,het zijn 2 meisjes... Het voordeel wat mijn vriendin zei was dat het wel goedkoop was met kleding,want ze had alles nog,dus bleef er geld over om leuke dingen te doen met het gezin...
Ha Skatje,even off topic, ik was in juni ook samen met mijn vriendin zwanger,ze was 3 dagen na mij uitgeteld. Ik 16 juni,en zij 19 juni..ik voelde al aan dat ze eerder zou bevallen dan mij.. 18 juni is ze bevallen van een zoon,ze moest worden ingeleidt,en ik ben 30 juni bevallen van een zoon,zou worden ingeleidt op die woensdag 30 juni,en die nacht is het om 2.15 vanzelf begonnen,zou om 7.00 in het ziekenhuis moeten zijn anders... Was leuk om dit zo mee te maken,veel geluk saampjes voor jou en je vriendin!!