Ik had al een heel stuk voor je terug getypt, maar houd me in! Dit word anders een eindeloze discussie.
Je hoeft je voor mij niet in te houden hoor. Zoveel mensen zoveel meningen en een discussie kun je verwachten. Is toch niks ergs aan.
Dank je wel Hihi ja mijn vriendin heeft kans dat ze met 37 weken wordt ingeleid dus dan bevalt ze waarschijnlijk toch eerder dan ik! Maar het is wel leuk om samen zwanger te zijn. Lekker samen klagen en zo
Hier was gisteren de 20-weken echo goed. Alles zit erop en eraan. Dus een ontspannen einde. Aangezien ik niet weer hetzelfde wilde als na de bevalling van de oudste wilden we graag weten wat het geslacht is. Ze kon het prima zien. Het wordt weer een ventje. Wij hebben straks een jongen-meisje-jongen. Ik heb heel erg zitten hopen op een meid. Natuurlijk weet ik dat ik er geen invloed op heb (dat heeft mijn man alleen ) en ben ik blij dat alles er goed uit ziet. Ik moet toch wel even omschakelen hoor. Had ik bij de oudste ook toen die werd geboren. Toen wisten we het niet bij de 20 weken echo en achteraf was het beter geweest om het toen te weten. Dan had ik tijdens de zwangerschap kunnen omschakelen. Ik wilde graag alleen maar meiden. Niet omdat ik een frutsel mama ben, want dat ben ik niet en nooit geweest. Denk dat het er bij mij meer aan ligt dat ik zelf het liefs alleen zussen had gewild. Heb zelf een broertje waarmee ik alleen ruzie heb gehad als kind en nu nauwlijks een band heb. Als de kids er eenmaal zijn houd je van alle kids. Ik weet wel heel goed dat het wel voor je eigen gevoel lastig kan zijn om een ander geslacht te krijgen dan dat je had gehoopt. Enneh een forum is er vooral om je hart te luchten. Over alles wat je kan bedenken. Niet alleen om de leuke dingen te vertellen tegen elkaar.
daar heb je gelijk in! Ik had het volgende geschreven: Dat ik het apart vind dat jij enkel rekening wil houden met moeders die moeilijk zwanger raken en doodgeboren kindje hebben gehad. Er zijn nog meer dingen die heel erg en zwaar zijn in de zwangerschap. Ik had je dus gevraagd of je ook opkomt voor de prematuur mama's? of nog talloze moeders die het ergs meegemaakt hebben?! Ik Vind je kort door de bocht, en vraag mij haast af of je hormonen niet opspelen Je zal het vast allemaal goed bedoelen, maar om nou te zeggen dat TS rekening moet houden met iedereen vind ik overdreven. Wedden als jij een verhaal schrijft je 10 mensen kwetst!! zo is het leven. Ik kan ook wel zeggen tegen ts, mens zeik niet, je bevalt teminste normaal, dan kan een andere moeder weer tegen mij zeggen, mens zeik niet, je heb teminste een kindje, en dan kan een andere vrouw weer zeggen, mens zeik niet, jij heb teminste een man! ach meid, zo kan ik nog 1 jaar doorgaan!
Je kan een meisje ook stoer aankleden hoor, het hoefd echtniet persee princessen roze allemaal. Heb ik ook helemaal niet voor gekozen. Sowieso, sommige meiden houden ook helemaal niet van meiden dingen en spelen liever met autos.. Dus dat vind ik een beetje een aparte beredernatie. Dat gedoe altijd over geslacht... sorry hoor. pff..
Onze meid is ook nooit als meisje-meisje gekleed. Past ook niet bij d'r. Ze draagt dezelfde kleding als haar broer op dezelfde leeftijd en heeft nog wat extra jurken en fel roze stoere shirts. Zoals ze zich nu gedraagt is het geen frutsel meisje. Daar zit ze niet lang genoeg voor stil. Misschien over een paar jaar als ze wat meer rust in d'r kont heeft dat de poppen leuker worden.
Ik vind het super knap dat je zo eerlijk bent!! Velen durven dit niet als eerste door de regelmatig heftige reacties!! Wij hebben nu n zoontje en ook ik hoop stiekem nu op n meisje is gewoon zo! Het komt vast goed, het heeft tijd nodig
Het liefst houd ik met iedereen rekening ook met mensen die dus een positief verhaal vertellen. De afgelopen 6 maanden zijn er twee kindjes veel te vroeg maar zo compleet geboren in mijn directe omgeving. Zelf hartstikke gelukkig en blij zwanger wat ook niet zorgeloos is geweest. Wat ik bedoel is dat je best een voorkeur mag hebben echt geen probleem maar om nu zo een drama ervan te maken dat je een 3de dochter krijgt begrijp ik echt niet. Wat is er zo erg je toekomst beeld wat veranderd. Tja dat gebeurt iedere dag. En je kunt kwetsen en kwetsen natuurlijk. Zoveel mensen bij elkaar dan kun je toch wel een klein beetje rekening met elkaar houden. Het topic waarin er respect gevraagt word voor de mama's bij wie het allemaal niet vanzelf gaat vind ik ook ver gaan en dat is het tegenovergestelde van hier. Kan niet anders zeggen wees blij met een nieuw wonder in je buik met of zonder piep
Ja goed, maar TS zit hier duidelijk mee, ze baalt van haar eigen gevoel en ik vind het wel heel dapper dat ze hier durft te polsen of ze de enige is of dat meer mensen dit gevoel hebben. Het is namelijk al taboe om over te praten. Je wordt vaak al raar aangekeken als je een (lichte) voorkeur uitspreekt. TS snapt ook wel dat het niet het einde van de wereld is en dat er vrouwen zijn die een moord voor zo'n grietje zouden doen!
Er word wel gedaan alsof het het einde van de wereld is. Leuk voor de kleine als ze ooit leest dat mama het erg vind dat ze een meisje is.
Waarom reageer je zo heftig? Het lijkt wel of je zelf ergens mee zit of gefrustreerd door bent. De enige die doet alsof het 't eind van de wereld is, ben je toch echt zelf
Nou nou wat een reactie's allemaal zeg... als de topic je niet bevalt, niet lezen Topic is bedoeld voor dames die zich er wél in kunnen vinden.. dat is de bedoeling van een forum, lotgenoten vinden. Bevalt het topic je niet, negeer het dan.... pffff waarom dram je zo door ... respecteer een ander gevoelens
ik wilde eerst schrijven dat ik je stukje goed geschreven vond, maar nu schrijf je weer dit ach, zo blijft de topic spannend zullen we maar zeggen..!
Nee ik reageer niet fel zeg alleen wat ik ervan vind. Dat is toch geen probleem. Het is maar net hoe je iets wilt lezen. Ik vind het helemaal prima dat iedereen zijn eigen idee ergens bij heeft en dat heb ik dus ook en geef gewoon mijn mening waar jullie over vallen. Ben je het er niet mee eens reageer dan niet kan ik dan ook zeggen. Ik dram niet door maar kan geen respect hebben voor iemand die niet blij is met het geslacht van een kindje. En dat is niet alleen dit geval.
Wat vervelend dat je negatieve gevoel zo sterk overheerst Ik kan niet zeggen dat ik het me kan voorstellen, want ik heb nog geen kinderen, maar ik denk dat ik wel een beetje een idee heb dat het zwaar kan zijn. Er zitten vast veel voordelen aan, maar daar heb je nu niets aan. Ik denk dat je jezelf best even een baalperiode mag gunnen. Maar uiteindelijk zul je er toch aan moeten wennen want je kindje zal toch geboren worden als meisje. Probeer jezelf niet teveel te dwingen om echte meisje-meisjes van je dochters te maken. Je kunt er gewoon neutraal in stappen en de kinderkamer kan ook hartstikke leuk zijn in een andere kleur dan roze. Ik heb zelf als kind maar een krap jaartje een roze periode gehad Mijn kinderkamer was wit en rood met gekleurde boerderij figuren. Laat je niet leiden door de massa, doe waar je je zelf lekker bij voelt. Jij bent degene die de eerste jaren de meeste waarde hecht aan hoe de kamer er uit ziet, dus kies wat jij leuk vindt. Hou je van blauw? Lekker blauw verven!
Grappig, heb exact hetzelfde. Hier ook weer ventje en dacht eigenlijk dat het weer meisje zou zijn. Maar ik ben inderdaad eigenlijk gewoon super gelukkig dat alles er goed uit ziet (heb ook vwp gehad). Ik kom zelf uit een gezin met alleen meisjes en had dat ook wel leuk gevonden. Sowieso denk ik, ik schreef het hier al eerder, dat het voor de kinderen leuker is als ze allemaal hetzelfde geslacht hebben..... maar zoals gezegd heb je daar geen invloed op hahaha.
Meid wat vervelend voor je dat je je even zo teleurgesteld voelt door het feit dat je wens voor een zoon in rook opgaat nu Kan me er goed in vinden hoor, dat je het even moeilijk vind Ik heb mezelf altijd met dochters voor me gezien, maar ondertussen ben ik de trotse mama van 2 jongens Kan niet ontkennen dat ik lichtelijk 'teleurgesteld' was dat bijd e 20 weken echo bleek dat de 2de ook een jongetje was Gelukkig wisten we het bij de echo al en had ik alle tijd om aan het idee te wennen dat ik weer geen dochter zou krijgen Het gevoel is een tijdje gebleven, en ook af en toe bleven de tranen komen, niet omdat mijn zoontje niet heel erg gewenst was en we uit keken naar zijn komst, maar meer om het gevoel dat ik graag een dochter gewilt had Natuurlijk was ik helemaal verliefd op hem toen hij geboren was, en heb nooit gedacht oh was je maar een meisje geweest Ik weet zeker dat je straks net zo blij bent met je 3de dochter, maar ondanks dat is het helemaal niet gek dat je er tijd voor nodig hebt om afscheid te nemen van je idee ooit een zoon te krijgen Neem er gewoon de tijd voor, geef het een plekje Enne wat er al gezegd word, je dochter hoeft geen meisje meisje te worden toch! Stoere jongensachtige meiden bestaan ook!